Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tää työttömänä oleminen nykypäivänä oikein toimii?

Vierailija
08.04.2016 |

Viimeksi kun olin työtön menin työkkäriin ilmottautumaan. Nyt tein sen netissä ja sain sähköpostiin käskyn mennä koneella perjantaina kello9 startti-infoon. Kaikki siis netissä vaan? Nyt tiedoissaa lukee että tetoimisto ottaa yhteyttä 8.5. Soittaako ne vai saanko silloin ajan paikan päälle? Milloin se suunnitelma päivitetään? Sielä lukee 10v vanhaa tietoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä taida juuri enää aikoja saada, vaikka haluaisikin. Soittavat, jos soittavat, ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
2/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit itse päivittää tietojasi. Soittavat jos soittavat, mutta tärkeintä on varmistaa se, että laittavat lausunnon työttömyyskorvauksesi maksajalle, siis kassalle tai Kelalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta tietoja voi päivittää muttei tuota suunnitelmaa.

Vierailija
4/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarvittava on netissä. Työnhakusuunnitelma tehdään puhelinhaastattelulla. CV:n ja muut saat itse ladattua työhakuprofiiliisi.

Itse kun olin "määräajan" työttömänä en montaa päivää Suomen kamaralla viihtynyt. Kerrankin oli aikaa kiertää Eurooppaa ja lomailla juuri niinkuin oli aina haaveillut, siitäpä oli hyvä lähteä kuin uutena ihmisena uuteen työpaikkaan.

Vierailija
5/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tarvittava on netissä. Työnhakusuunnitelma tehdään puhelinhaastattelulla. CV:n ja muut saat itse ladattua työhakuprofiiliisi.

Itse kun olin "määräajan" työttömänä en montaa päivää Suomen kamaralla viihtynyt. Kerrankin oli aikaa kiertää Eurooppaa ja lomailla juuri niinkuin oli aina haaveillut, siitäpä oli hyvä lähteä kuin uutena ihmisena uuteen työpaikkaan.

mistä sulla oli rahaa matkustamisen?

Vierailija
6/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömänäs saa hirvittävän summan rahaa. Ihan silmät pyöreenä katselin omaani! 850e/kk!! Tuntuu todella isolta rahalta kotihoidontuen jälkeen.

Vierailija
7/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä sulla oli rahaa matkustamisen?

Miksi työtön olisi automaattisesti köyhä?

Jos on vanha työ päättynyt ja uusi työ alkamassa, niin miksi ei olisi rahaa reissata?

Itse olen nyt työttömänä, sitä ennen 20 vuotta töissä asiantuntijatehtävissä. Kyllä siitä jotain kertyi sukanvarteen.

Vierailija
8/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, töistähän sitä rahaa olin saanut. Työttömyyden uhkaan osasin varautua, ja uusi työpaikka oli jotakuinkin varmasti tulossa alle vuoden päässä.

Eikä matkustelu nyt välttämättä niin älyttömiä ylimääräistä tarvitse, muutama tonni hotelleihin/hostelleihin ja bensaan. Syöminen ja juominen on Suomessa arkena jotakuinkin saman hintaista kuin Keski-Euroopassa lomaillessa.

Vierailija
9/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömänäs saa hirvittävän summan rahaa. Ihan silmät pyöreenä katselin omaani! 850e/kk!! Tuntuu todella isolta rahalta kotihoidontuen jälkeen.

Itse sain 640e/kk ja siinä oli kahdesta lapsesta korotukset. Juuri tuon takia laitoin itseni työttömäksi työnhakijaksi kun kuopus oli 2v. Tiesin, ettei työkkäri pahemmin ahdistele ja saan enemmän rahaa kuin ollessani kotihoidontuella.

Vierailija
10/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa saa ansiosidonnaista päivärahaa. Olin työttömänä 2 kk ja siltä ajalta tuli tilille melkein 5000 e, joten ihan surkea ei ole työttömän elo ja olo.

Vierailija
11/11 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain 640e/kk ja siinä oli kahdesta lapsesta korotukset. Juuri tuon takia laitoin itseni työttömäksi työnhakijaksi kun kuopus oli 2v. Tiesin, ettei työkkäri pahemmin ahdistele ja saan enemmän rahaa kuin ollessani kotihoidontuella.

Mulla on korotus neljästä lapsesta. Ja näyttää siltä että ekaa kertaa meillä on varaa lähteä ulkomaille ku tuloni näin kasvoivat 😊 Pitikin kitua sillä säälittävällä kotihoidontuella niin pitkään. Mies on töissä ja muita tukia me ei saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi