Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ja lapsi sairas

Vierailija
08.04.2016 |

En löytänyt mistään tietoa asiasta. Eli minä olen peruspäivärahalla, ja todennäköisesti minut laitetaan työllistämistä edistävien toimien piiriin (CV teko kurssi, joku työpaja tms). Mies on vakituisssa työssä. Lapsemme on ollut sairaana jatkuvasti, ja aion hoitaa häntä kotona niin kauan kuin työllistämiskurssi tms alkaa jolloin haen hoitopaikkaa. Mitä jos kurssin aikana lapsi sairastuu? Tämä on myös todennäköistä, sillä hän ei ole ollut ikinä kodin ulkopuolella hoidossa. Mieheni työpaikan henkilöstöosaston mieheni ei saisi palkallisella vapaalla hoitaa lasta, sillä minä en olisi työsuhteessa. Mutta voiko noilta työkkärin kursseilta olla pois? Vienkö lapsen ekana päivänä lääkäriin jotta saan todistuksen vai miten?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, lapsi lekuriin ja saikkutodistus.

Vierailija
2/3 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä noilta voi olla pois saikkutodistusta vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mieheni ei saa lain mukaan hoitaa sairasta lasta vaikka olisin työllistämistä edistävien palveluiden piirissä? Hui... voi tulla ongelmia jos oikeasti haluaa vaikka jollainn kurssilla jotain oppia tai jossain tukityöpaikassa tehdä työn hyvin. Lapsemme on tänä vuonna ollut jo 7 kertaa sairaana, aina sen 3-5 päivää toipumisineen. Palkattomalla saa tietenkin olla myös mieheni mutta kun tiukilla ovat rahat jo nyt ei oikein olisi varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi