Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako töistä vapaata synnytykseen? Vai synnytittekö työpaikalla?

Vierailija
08.04.2016 |

Mulle tulee luultavasti työpaikkasynnytys :/ Onko muilla vastaavasta kokemuksia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saanut vapaata. Onneksi synnytys olikin sitten ruokatauolla niin ei työt häiriintynyt. Osallistuin sit loppupäivän palavereihin etänä, joka on onneksi meillä mahdollista. Tsemppiä synnytykseen!

Vierailija
2/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei keyään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tuurilla synnytät viikonlopun aikana kun et ole töissä! Olettaen että sun työt on arkisin. Kyllä se hyvin synnytys töissäkin menee.

Vierailija
4/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä puoltapäivää kauempaa mene.

Iltalypsylle ehtii hyvin.

Vierailija
5/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin yöllä et ei tarvinnut onneksi pyytää vapaata.

Vierailija
6/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ilmeisesti yrittäjä, kun tavanomainen äitiysvapaa ei koske sinua. 

Siitä vaan synnytät siellä missä satut olemaan, niin ne entisen emännätkin vaan pellonlaidalla pyöräyttivät lapsen ja sitten taas jatkoivat heinäntekoa.

Vierailija
7/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs mulla, oon opiskelija ja kesken luennon alko synnytys! Siellä oli seuraamassa sellaset 200 ihmistä ett ei kauheen kiva :(

Vierailija
8/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan saa vapaata tuommosesta syystä. Pomo on vähän näreissään jos jonkun synnytys sattuu työajalle, kun ei saisi tulla katkoa asiakkaan palveluun. Usein sitten moni synnyttää siinä kassalla ettei tule nootia ylimääräisestä poistumisesta työpisteeltä.

Vierailija
9/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä toki. Samallahan ne muiden lapset siellä päiväkodissa menee, kun uutta puskee maailmaan.

lapset keräsivät vanhoja sanomalehtiä synnytysalustaksi, pääsivät keittelemään vettä ja steriloimaan saksia, joten tutustuttiin aineen olomuotoihin siinä samalla. Muutamat pakastivat jääpaloja, ja toivat niitä minulle, joten hyvin tuo luonnontieto eskarilaisille opetettua.

Vierailija
10/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti paljon tsempeistä kaikille! Täällä onkin ollut tosi joustavia työnantajia, ykkönenkin sai koko iltapäivän vapaaksi.

Harmittaa, ois pitäny hakeutua arvoiltaan perhekeskeisemmälle yritykselle :|

Kiva kuulla, että synnytys on mennyt ihan ok ja mikä tärkeintä niin työt eivät ole kärsineet.

t.ap

Vierailija
11/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin hyvä tuuri että olin just työttömänä. Ei tarvinnut synnyttää työpaikalla. Töissä mulla oli niin nipo pomo, että valitti kun neljäk vuoden aikana olin kerran flunssan takia sairaslomalla ja valitti myös kun olin sairaana töissä, joten varmaan olis valittanut synnytyksestäkin. Aika nihkeästi suostui myöntämään vapaata omia häitäni vartenkaan.

Mutta lähtlkohtahan on se että ensinnäkin näistä syistä ei vapaata myönnetä ja toisekseen tällaiset hoidetaan työajan ulkoouolelle, eli yritä ajoittaa synnytys vaikka vapaapäivälle tai yöhön. Jos ei muuten onnistu, niin pyydä käynnistys. Yleensä kyllä vauvakin on niin ymmärtäväinen ja yhteistyökykyinen että suostuu syntymään yöllä.

Vierailija
12/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin on niin asennekysymys. Istuen tai seisten synnyttäminen sujuu yleensä paremmin kuin makuulteen, ja maatenkin voi hoitaa puheluja ja vastata meileihin jne. Aniharvasta työstä täytyy pyytää vapaata synnytyksen ajaksi.

Vierailija
13/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vapaata tullut. Yhtä aikaa potilaan kanssa synnytettiin. Ilokaasua en käyttänyt.

Vierailija
14/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka täällä monilla on hyviä kokemuksia työpaikalla synnyttämisestä niin esimiehenä suosittelen että jos olet vasta suunnittelemassa raskautta niin koitat ajoittaa niin että laskettu aika osuisi kesälomalle koska töissä synnyttäminen voi olla joskus hankalaa, jos on vaikka juuri asiakas paikalla.

Vierailija
15/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi synnyttää ruokiksella, mutta jos menee yli puoli tuntia, niin aika vähennetään vessatauoista.

Vierailija
16/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nykyajan pullamössöt! Minä synnytin samalla töitä tehden! Ei mitään taukoja saati lomia!

Vierailija
17/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän vaikeampi työpaikkasynnytys, kun olin puhelimessa juuri asiakkaan kanssa synnytyksen aikana. Yritin sitten hiljaa vaan hengitellä supistusten aikana. Ponnistusvaiheessa taisi asiakas huomata etten ihan keskittynyt puheluun ja tuntuinolevan vähän harmistunut. Onneksi oli yksi kesäharjottelija siinä samassa toimistossa, annoin vauvan sille pestäväksi ja puettavaksi, ettei turhaan tarvinnut puhelua keskeyttää.

Vierailija
18/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule voi voi jos ei synnytys töissä onnistu. Kaikki muutkin synnyttävät ja ovat ripulissa ja influenssassa samaan aikaan eikä vinguta mitään vapaita. Olisko pitänyt ajatella omia resursseja ennenkuin alkaa niitä lapsia kokemattomana tekemään.

Vierailija
19/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kyllä vapaata mutta synnytin silti työpaikalla. T. Kätilö

Vierailija
20/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana työnantaja. Sain raskauduttuani säästää käyttämättömät vessatauot synnytystä varten. Kaksi kertaa päivässä 1,5 minuuttia, joista on tosin pakko käyttää osapalkattomaan lisäkoulutukseen. Mutta sain ihan mukavasti kerrytettyä aikaa synnytystaukoa varten. Samalla sain ottaa talteen kaikki minua varten varatut vessapaperit: kaksikerroksista kolme palaa ja kolmikerroksista kaksi palaa/käyttämätön vessareissu. Siitä sain riittävästi paperia kuivaamaan vauvan synnytyksen jälkeen ja jäi vielä monta palaa ottamaan vastaan istukka työpisteellä! Oli tosin täpärällä, kun säädetty synnytysaika on ajoitettava vessavuoroihin. Onneksi pystyin pidättelemään sen aikaa, että etukäteen säästämäni minuutit sallivat vessavuoroni.  Vähänkö olen kateellinen niille jotka onnistuivat synnyttämään työajan ulkopuolella!!! Saivat kaiken paperin ja säästetyn ajan äitiyslomana... Mutta työnantajani oli oikein ihana, sain pitää vauvaani luonani ylimääraisen minuutin palkattomana, ennenkuin päiväkodista tultiin vauva hakemaan hoitoon. Harmi, kun kaikilla ei ole yhtä joustavaa työnantajaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän