Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en pysty synnyttämään mies ei tue minua

Vierailija
08.04.2016 |

Kärsin siis pahasta synnytyspelosta.

Miehen mielestä pitäisi synnyttää, koska muutkin naiset ovat siitä selvinneet. Haluaisi myös tulla synnytykseen mukaan.

Olen kuitenkin alkanut epäillä, että mies kannustaa alatiesynnytykseen koska se on vauvalle edullista ja hän pääsisi "kokemaan" sen. Muu ei kiinnosta. Ei suostu harjoittelemaan synnytyksessä avustavia asentoja, ei osallistumaan valmennuksiin, ei käymään neuvolassa, ei edes katsomaan valmennusvideoita, koska "tuntuu tyhmälle"!

Muutenkaan ei ole tippaakaan muuttanut elämäntapojaan tai ota minua huomioon, eikä halua kuulla kuulema mistään komplikaatiomahdollisuuksista koska niistä tulee huono-olo. Arvatkaapa haluaisinko minä, jos mahdollisuus valita!!

Tämä ei yhtään helpota pelkoani, päin vastoin lisää sitä, tuntuu että mies haluaa vaan terveen vauvan ilman allergioita, ja minä voin vaikka jäädä sinne teurastamolle. Minusta kohtuutonta, että joudun alistumaan kauhealle pelolle ja mahdollisesti vammautumaan loppuiäkseni, kun hänen ei edes tarvitse katsoa videoklippiä jonka sisältö "ei kiinnosta".

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä synnyttämättä.

Vierailija
22/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu neuvolassa ja mene pelkopolille. 

Miehesi tehtävä olisi tukea ja auttaa sinua. Sinun tehtävä on tukea miestäsi ja hoitaa itsesi kuntoon, JOTTA VOITTE YHDESSÄ HUOLEHTIA LAPSESTA ja lakata olemasta itsekkäitä kakaroita.

Nyt ei ole kyse sinusta vaan siitä mikä on lapsellesi parasta. Ja niin on oleva monta kertaa tulevaisuudessakin. Tervetuloa vanhemmuuteen.

Ota selvää synnytyksestä, kaikesta siitä, sillä se, että kutsut sairaalaa teurastamoksi kertoo aika paljon tietosi tasosta! Soita neuvolaan, mene puhumaan, varaa aika pelkopolille, puhu kätilölle, mitä vain. Nyt järki käteen ja ajattele sitä lastasi eläkä itseäsi!

Sairaalassa ihmiset ovat ammattilaisia, tietävät mitä tehdä ja osaavat hoitaa asiat. Tiukkaa synnytyssuunnitelmaa on turha tehdä sillä sektioon voidaan päätyä silti. Parasta todellakin vauvalle olisi syntyä oikeaan aikaan niin että synnytys käynnistyisi spontaanisti ja että vauva syntyisi alateitse.

Jos ei muu auta niin unohda miehesi tässä kohtaa ja keskity hoitamaan oma pääsi. Sinä sen lapsen synnytät, mies on valitettavasti siinä vähän sivustaseuraajana. Ei auta vaikka hän opettelisi asennot, kuka tietää auttavatko ne. Minäkin opiskelin akupisteitä ja painelin niitä, alussa auttoivat vaan kun synnytys oli kunnolla käynnissä, sai unohtaa akupisteet. Sairaalassa osaavat kyllä. Ja sinä selviät siitä kyllä. Luota omaan kroppaasi. Pelko ei auta asiaa. Eli suosittelen sen hoitamaan ja sitten jos vielä asioihin perehdyttyäsi haluat sektion niin kai sen saat. Siitä toipuminen voi olla kovempi työ ja vatsa jäädä roikkuvammaksi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa on ryhmiä, joihin sun kannattaa liittyä. Esim. Elektiivinen (suunniteltu) sektio, ja sitten Sektio & synnytyspelko/-trauma.

Noista saa vertaistukea.

Suomessa kiistattomasti piilotellaan ja vähätellään alatiesynnytyksen riskejä. Älä suostu mihinkään mikä ei tunnu sun mielestä hyvältä oikealta! Monesti sype-äitejä painostetaan viimeiseen asti, pelkoja vähätellään ja äitiä syyllistetään. Monilla on vauva kuollut, kun on pakotettu alateitse yrittämään. Puhumattakaan vammautumisista. Ja monilla (useammilla kuin mitä annetaan ymmärtää) äideillä pysyviä vaurioita, joko henkisiä tai fyysisiä.

Ihan hirveää, että olet yksin tuon asian kanssa. Voi perkele sitä sun ukkoa! Liity noihin ryhmiin ja etsi netistä tietoa. Lyö ne sitten ukolles nenän eteen, että jaa haluatko vammautuneen lapsen ja pidätyskyvyttömän löysäpimppaisen puolison? Nämä riskit ovat ihan todellisia!

Itselläni oli mies onneksi tukena, kun lääkärit painostivat mua. Mieheni exällä ei ollut synnytys mennyt ihan putkeen, ja vähällä oli lapsi menehtyä siinä touhussa. Siitä viisastuneena mieheni oli itsekin sektion kannalla, ja varsinkin mun tukena. En tiedä miten olisin pärjännyt ilman häntä. Sen verran ahdistunut olin lääkärien painostuksesta.

Sulla ei miehestä varmaan apua ole, mutta vertaistukea voit saada. Ja doulan, ehkäpä?

Hirveästi tsemppiä sulle! Toivottavasti miehesi tulisi järkiinsä. :)

Vierailija
24/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun mies ei itse synnytä, ei hänen näkemyksilleen tarvitse antaa liikaa painoarvoa, miten vauvanne on tarkoitus tulla tähän maailmaan.

Kovasti kuulostaa siltä, että ei häntä kiinnosta muu kuin oma statuksensa synnytyksen seuraajana.

Se on tosin ihan totta, että alatiesynnytys antaa vauvalle hyödyllisiä pöpöjä, mitä ei keisarileikkauksen kautta saa, mutta ihan hiljan luin jostain lehdestä, kuinka (olisiko Englannissa?) keisarileikkausvauvoja altistettiin äidin pöpöille pyyhkimällä näitä sideharsolla jota oli ensin taputeltu äidin alapäähän. Nämäkin vauvat saivat miltei yhtä hyvän suojan kuin alatiesynnytyksen kokeneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä