Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en pysty synnyttämään mies ei tue minua

Vierailija
08.04.2016 |

Kärsin siis pahasta synnytyspelosta.

Miehen mielestä pitäisi synnyttää, koska muutkin naiset ovat siitä selvinneet. Haluaisi myös tulla synnytykseen mukaan.

Olen kuitenkin alkanut epäillä, että mies kannustaa alatiesynnytykseen koska se on vauvalle edullista ja hän pääsisi "kokemaan" sen. Muu ei kiinnosta. Ei suostu harjoittelemaan synnytyksessä avustavia asentoja, ei osallistumaan valmennuksiin, ei käymään neuvolassa, ei edes katsomaan valmennusvideoita, koska "tuntuu tyhmälle"!

Muutenkaan ei ole tippaakaan muuttanut elämäntapojaan tai ota minua huomioon, eikä halua kuulla kuulema mistään komplikaatiomahdollisuuksista koska niistä tulee huono-olo. Arvatkaapa haluaisinko minä, jos mahdollisuus valita!!

Tämä ei yhtään helpota pelkoani, päin vastoin lisää sitä, tuntuu että mies haluaa vaan terveen vauvan ilman allergioita, ja minä voin vaikka jäädä sinne teurastamolle. Minusta kohtuutonta, että joudun alistumaan kauhealle pelolle ja mahdollisesti vammautumaan loppuiäkseni, kun hänen ei edes tarvitse katsoa videoklippiä jonka sisältö "ei kiinnosta".

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi olla mukana myös suunnitellussa sektiossa. Mutta onnea puolison valinnasta, tuon kanssa kannattaa lisääntyä monesti ja lyhyillä väleillä.

Vierailija
2/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin saatiin vauvat ulos, vaikka ei katsottu mitään videoklippejä. Ja niin saadaan tälläkin kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko millä raskausviikoilla ja oletko käynyt pelkopolilla keskustelemassa peloistasi? Todella p*skamainen tilanne, että miehesi ei voi tukea sinua. Millainen mies ei suostu osallistumaan valmennuksiin yms. Oletteko kovinkin nuoria? Miehen käytös ainakin kuulostaa juuri ja juuri teini-iän ylittäneeltä. 

Yrittäisin toki keskustella miehen kanssa asiasta niin kauan että hän ymmärtää mutta todella kurjaltahan tuo kuulostaa kun vaikuttaa että olet jo yrittänyt keskustella miehesi kanssa. En voi kuin toivottaa jaksamisia ja toivottavasti tilanne kääntyy paremmin. 

Vierailija
4/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että synnytyksessä mukana oleminen on miehellesi joku virstanpylväs, jonka hän haluaa kokea kuin jonkun laskovatjohypyn tms. Kun lapsi on syntynyt, on ihan sama, vaikka vauvanne olisi syntynyt korvastasi. Silloin kaikki vasta alkaa. Miehesi tulisi keskittyä tulevaan isyyteen, ei synnytystapaan.

Mene neuvolaan yksin, kerro peloistasi ja vaadi pääsyä pelkopolille ja laita sektio eteenpäin.on kurjaa, ettet saa mieheltäsi tukea. Hänen pitää nyt kasvaa. Myös isäksi ja puolisoksi.

Vierailija
5/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta minun korviini, odotan nimittäin esikoistani ja sektioaika sovittu suuren pelkoni takia. Pelkopolilla kävin ja lopulta pelkosektion sain.

Mieheni on kyllä ollut tukenani asiassa. Hän on sanonut että se on minun oma valintani miten haluan lapsen synnyttää. Tuli pelkopolillekkin mukaan tueksi. Minusta tilanteesi on järkyttävä ja mies on kohtuuton. Kyllä omaa puolisoa pitäisi näin suuressa asiassa tukea. Ja varmasti sinä niin kuin minäkin SELVIÄISIMME alatiesynnytyksestä mutta jos jotain asiaa oikeasti pelkää niin sitä pelkää. Mahtaako kukaan keksiä itselleen synnytyspelkoa hyvin ja urheilun vuoksi.. minulla pelko on ainakin todellinen ja olenkin tyytyväinen että sektion mahdollisuus on olemassa koska muuten minulle ei tulisi lapsia ollenkaan.

Vierailija
6/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähän valikoida, kenen kanssa menee lisääntymään.

Vierailija
7/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko doula vaihtoehto? Minä odotin ja synnytin doula tukenani kun mies häippäsi odotusaikana. Suosittelen lämpimästi :)

Vierailija
8/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton miesvihaprovo, ja mammat ottaa tämänkin tosissaan.

Vierailija
9/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pelätä noin luonnollista elämää ja jota ei ole kokenut vielä kertaakaan?! Kyllä ihmiset on ongelmaisia. Loppuelämästä tulee varmasti helppo kun pelkää jo etukäteen kaikkea mahdollista.

Miksi se lapsi pitää hankkia, jos ei edes pysty kokeilemaan sen ulossaantia normaalisti?

Vierailija
10/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kuuntelemaan Marja Hintikan radiolähetys synnytysongelmista, avaavat siinä hyvin asioita ja kokemuksia ilman hyssyttelyä mitä miehesi harrastaa. Mutta älä vaan itse ala sitä kuuntelemaan vaan mene sinne pelkopolille.

Vierailija
11/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia pelkoja on hyvin vaikea käsittää jos ei niitä itse koe... miehesi on looginen mutta toisaalta ei kovin myötätuntoinen - itse en tuollaisen kanssa perhettä suunnittelisi mutta valintahan on sun.

Vierailija
12/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi käyttäytyy nyt yleisesti huonosti sinua kohtaan (kiinnostuksen & huolenpidon puute), synnytys on nyt vain se mihin tämä käytös kanavoituu pahiten.

Itse sijassasi yrittäisin jättää miehen mielipiteet ja käytöksen nyt kokonaan pois laskuista synnytyksen suhteen, ja miettisin, mitä itse pelkään, millaisen synnytyksen haluan, millaista apua voin siihen saada. Jos et mitenkään uskalla synnyttää alateitse, niin saat kyllä sektion. Miehen mielipiteestä sinun ei tarvitse tässä välittää, kyse on sinun ruumiistasi. Kuitenkin alatiesynnytyksen ei tarvitse olla hirveä kokemus, vaan voit miettiä, miten ja millaisen tuen avulla voisit uskaltautua siihen.

Tarvitsisit nyt kokemuksen siitä, että joku välittää sinusta ja hyvinvoinnistasi, miehesi ei selvästi tue sinua tarpeeksi. Esikoista odottaessa voi tuntua helposti siltä, että kaikki välittävät vain vauvasta ja itse on vain hautomo. Et ole, olet tärkeä ja sinusta kuuluu pitää huolta! Puhu asiasta neuvolassa ja ota yhteyttä synnytyspelkopoliin. Voisitko myös puhua vaikka äidillesi, ystävällesi tai siskolle tunteistasi? Jo puhuminen ja se kun joku kuuntelee voi auttaa.

Vierailija
13/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas herää kysymys, että miksi tällaiset ihmiset lisääntyvät? Toinen nolostuu synnytysvalmennuksesta jne. ja toinen pelkää synnyttämistä. Koomista.

Vierailija
14/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pelätä noin luonnollista elämää ja jota ei ole kokenut vielä kertaakaan?! Kyllä ihmiset on ongelmaisia. Loppuelämästä tulee varmasti helppo kun pelkää jo etukäteen kaikkea mahdollista.

Miksi se lapsi pitää hankkia, jos ei edes pysty kokeilemaan sen ulossaantia normaalisti?

Miksi ihmiset pelkäävät kuolemaa?? Luonnollinen osa elämää ja eikä olla koettu vielä kertaakaan?! :O Kyllä ihmiset on sitten ongelmaisia. Jos menisitte alatiefanaatikot muualle, perustakaa vaikka oma ketju sille alatiesynnytyksen ihannoinnille älkääkä tulko mollaamaan oikeita synnytyspelkoisia ihmisiä. Oikea vakava synnytyspelko on ihan eri kuin pieni terve synnytyksen jännittäminen. 

Vierailija
15/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneton miesvihaprovo, ja mammat ottaa tämänkin tosissaan.

Taas tätä provopaskaa, onko tekijä itsestään ylpeä?

Vierailija
16/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset pelkäävät kuolemaa?? Luonnollinen osa elämää ja eikä olla koettu vielä kertaakaan?! :O Kyllä ihmiset on sitten ongelmaisia. Jos menisitte alatiefanaatikot muualle, perustakaa vaikka oma ketju sille alatiesynnytyksen ihannoinnille älkääkä tulko mollaamaan oikeita synnytyspelkoisia ihmisiä. Oikea vakava synnytyspelko on ihan eri kuin pieni terve synnytyksen jännittäminen. 

No ei kaikkien ole ihan pakko lisääntyä. En minäkään hyppää lentokoneesta laskuvarjolla, koska asia pelottaa minua.

Vierailija
17/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin siis pahasta synnytyspelosta.

Miehen mielestä pitäisi synnyttää, koska muutkin naiset ovat siitä selvinneet. Haluaisi myös tulla synnytykseen mukaan.

Olen kuitenkin alkanut epäillä, että mies kannustaa alatiesynnytykseen koska se on vauvalle edullista ja hän pääsisi "kokemaan" sen. Muu ei kiinnosta. Ei suostu harjoittelemaan synnytyksessä avustavia asentoja, ei osallistumaan valmennuksiin, ei käymään neuvolassa, ei edes katsomaan valmennusvideoita, koska "tuntuu tyhmälle"!

Muutenkaan ei ole tippaakaan muuttanut elämäntapojaan tai ota minua huomioon, eikä halua kuulla kuulema mistään komplikaatiomahdollisuuksista koska niistä tulee huono-olo. Arvatkaapa haluaisinko minä, jos mahdollisuus valita!!

Tämä ei yhtään helpota pelkoani, päin vastoin lisää sitä, tuntuu että mies haluaa vaan terveen vauvan ilman allergioita, ja minä voin vaikka jäädä sinne teurastamolle. Minusta kohtuutonta, että joudun alistumaan kauhealle pelolle ja mahdollisesti vammautumaan loppuiäkseni, kun hänen ei edes tarvitse katsoa videoklippiä jonka sisältö "ei kiinnosta".

Haluaisin tiedustella, miksi olet tekemässä lasta noin itsekkäälle ihmiselle?

Vierailija
18/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Kiitos kannustavista vastauksista.

Tälle ylemmälle: Eletään vuotta 2016, en ole vuokrakohtu joka on tekemässä miehelle lasta. Toivottavasti ei kukaan muukaan.

Vierailija
19/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkin saatiin vauvat ulos, vaikka ei katsottu mitään videoklippejä. Ja niin saadaan tälläkin kertaa.

Mä olen tismalleen samaa mieltä. Synnyttämisessä ei miestä tarvita ja suutariksikaan harvemmin jäädään. Mutta kyllä pitää raskaana olevaa naista palvoa ja miellyttää. 

- ei pidä. Mitäs annoit panna paljaalla jos kerta pelottaa?

Vierailija
20/24 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Synnytys on maailman luonnollisin asia,ei tarvita videoklippejä eikä muitakaan turhuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän