Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajat sairaalassa?

Vierailija
08.04.2016 |

Lähihoitajaopiskelijat varsinkin sairaanhoito- ja huolenpito näyttävät intopinkeinä haaveilevan työstä sairaalaympäristöissä. Onko sairaaloissa tilausta lähihoitajille? Lähärit alkavat muutenkin olla katoavaa kansanperinnettä. Hoiva-avustajia koulutetaan liukuhihnalta ja seuraavien vuosien aikana he tulevat korvaamaan lähihoitajat. Sama duuni, pienempi palkka - ahne työnantaja kiittää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajia on lisätty koko ajan ainakin täällä meidän yliopistollisessa sairaalassa. Hoiva-avustajat eivät saa toteuttaa lääkehoitoa, toisin kuin lähihoitajat, joten on väärin sanoa että sama työ tulisi vähemmillä kustannuksilla.

Vierailija
2/8 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ollut sekä keskussairaalassa että terveyskeskussairaalassa töissä. Kokeilin palvelutalotyöskentelyä muutaman kuukauden ja totesin että ei ikinä enää. Eli olen ja pysyn sairaalatasoisessa paikassa. Työnkuva huomattavasti monipuolisempi ja mielenkiintoisempi sairaalassa. Lisäksi potilaat vaihtuu eli ei tarvitse vuodesta toiseen hoitaa samoja ihmisiä. Kyllä lähihoitajille riittää työtä sairaaloissakin mutta vakipaikan saaminen voi viedä enemmän aikaa. Toki kannattaa huolehtia siitä että teoreettinen osaaminen on hyvä. Sairaalassa kun tehdään paljon muutakin kun pelkkää suihkutusta ja syöttämistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap teet avauksen aiheesta, josta et tiedä mitään? En mäkään ole hoitoalalla, mutta äitini on, ja jo näiden perustietojen pohjalta tiedän, että avauksesi on ihan höpöhöpöä. Kuten ensimmäinen vastaaja sanoikin, hoiva-avustajat eivät saa jakaa lääkkeitä, joten todellakaan tulevaisuudessa osastoilla ei työskentele sairaanhoitajia ja hoiva-avustajia. 

Vierailija
4/8 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap teet avauksen aiheesta, josta et tiedä mitään? En mäkään ole hoitoalalla, mutta äitini on, ja jo näiden perustietojen pohjalta tiedän, että avauksesi on ihan höpöhöpöä. Kuten ensimmäinen vastaaja sanoikin, hoiva-avustajat eivät saa jakaa lääkkeitä, joten todellakaan tulevaisuudessa osastoilla ei työskentele sairaanhoitajia ja hoiva-avustajia. 

Palvelutaloissa riittää, että on vuorossa yksi lähihoitaja. Myös sairaanhoitajalla voidaan kuitata lääkkeen annot ja -jaot. Siksi hoiva-avustajilla voidaan paikata kustannustehokkaasti työvoimavajetta. Ei tarvita lähihoitajia. Kun nyt vaan tämä lähihoitajien kanalauma ja heidän edunvalvotaliittonsa Super ym. tajuaisivat tämän. Mutta eivät näköjään tajua, kuten ketjusta voi nähdä.

Vierailija
5/8 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palvelutaloissa riittää, että on vuorossa yksi lähihoitaja. Myös sairaanhoitajalla voidaan kuitata lääkkeen annot ja -jaot. Siksi hoiva-avustajilla voidaan paikata kustannustehokkaasti työvoimavajetta. Ei tarvita lähihoitajia. Kun nyt vaan tämä lähihoitajien kanalauma ja heidän edunvalvotaliittonsa Super ym. tajuaisivat tämän. Mutta eivät näköjään tajua, kuten ketjusta voi nähdä.

No mun äiti (sh) on juuri palvelutalossa töissä, ja hän sanoo, ettei ymmärrä, miksi hoiva-avustajia koulutetaan niin paljon, kun heille on niin vähän työpaikkoja. 

Vierailija
6/8 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun äiti (sh) on juuri palvelutalossa töissä, ja hän sanoo, ettei ymmärrä, miksi hoiva-avustajia koulutetaan niin paljon, kun heille on niin vähän työpaikkoja. 

Jonkun on katsos pyyhittävät ne takapuolet. Siinä vaiheessa hoiva-avustaja kelpaa kyllä sairaanhoitajallekin. Se työ ei katoa minnekään, niin kauan kuin ihmisen anatomia on se, mikä on. 

Vierailija
7/8 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän super on tämän tajunnut.

Mitä sote tuo, meistä ei tiedä kukaan.

Vierailija
8/8 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja enkä ole ikinä ollut palvelutalossa/ vanhainkodeissa töissä tai edes harjoitteluissa. Olen ainoastaan työskennellyt urani aikana sairaaloissa, enkä vain pitkäaikaisosastoilla.

On jokaisesta itsestään kiinni, miten hyvä hoitaja on! Eli jos olet hyvä hoitaja, on mahdollisuus päästä jopa erikoisairaanhoitoon kuten itse olen päässyt.

Ja huom. lähihoitajat eivät ole pelkästään vanhustenhoitajia.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi