Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan 6 lapsinen perhe jonka nettotulot 3000€/kk ja hyvin pärjätään.

Vierailija
08.04.2016 |

Haluaisitko kysellä jotain elämästämme? pärjäämme mainiosti näillä tuloilla.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsenne ovat hoidossa? Millä kuljette töihin, paljonko kulut tuosta kulkemisesta ja lasten kuljetuksesta? Kukaan teistä ei sairasta mitään lääkitystä vaativaa? Onko perheessä teini-ikäisiä tyttöjä? Missä käytte elokuvissa/millä paikkakunnalla asutte? Pelkkä leffalipun hinta kahdeksalle vie perikatoon ainakin pk-seudulla.

Ei asuta lähelläkään pääkaunpunkiseutua vaan pienessä maalaispitäjässä. Toinen vanhemmista menee töihin autolla ja toinen pyörällä. Lääkityksiä ei kenelläkään ole. Kyllä teini-ikäisiä tyttöjäkin on perheessämme.

Vierailija
42/50 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat niin isoja jo ettei heistä mene hoitomaksuja. Puita ollaan saatu halvalla kun ollaan menty itse niitä tekemään jos joku isäntä ei itse viitsi metsää karsia. Paljon itse kasvatamme mm. perunat, juurekset yms ja marjat poimimme metsistä.

Miksi aloitit keskustelun? Mitä oikein ajat takaa? Olisit heti kertonut, että lapset ovat jo kouluikäisiä tai ehkä vanhempiakin.

Ainoa hyöty tästä keskustelusta on tuo lapsilisien suureneminen lapsiluvun kasvaessa. Ei ihme, että maahanmuuttajat tekevät paljon lapsia. Heidän kulutustottumuksillaan perhe elää paksusti. Jos vielä perustulo tulee, niin maahanmuuttajanaisten työssäkäyntiä ei enää ole nimeksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako lapsia koskaan se, että kaverit reissaavat ulkomailla ja heillä on mahdollisuus harrastaa monipuolisesti?

Ei harmita. Läheinen ystäväni on pienipalkkaisen yhden lapsen perheen äiti eikä heilläkään ole varaa matkustella ulkomailla tai harrastaa mitään erikoista.

Mikä "yhden lapsen perheen äiti"? Ihan "yhden lapsen äiti" riittää. Tuossa lauseessa ei ole muutenkaan järkeä, ystäväni on "perheen äiti". Se sana on perheenäiti, jos niin typerää ilmaisua on ihan pakko käyttää.

Köyhää elämää elätte, mutta ihan omasta syystänne. Ei kiinnostaisi todellakaan asua taloudessa, jossa Tukholman matka on ihan ihqua ulkomaillla reissaamista, ja mistään oikeasta ei ole mitään tietoa. Hirveä kasa kersoja päälle. Oletteko hihhuleita vai mamuja vai muuten vaan tyhmiä, kun ei ehkäisyn käyttäminen ja normaali lapsiluku onnnistu?

Vierailija
44/50 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oliko ne nettotulot kuitenkin 3800€, eikä kolme tonnia niinkuin aloituksessa väitettiin? Unohdit lapsilisät tolla määrällä kersoja?

Huomaa, että ei ole ollut köyhillä varaa matkustella; kun on tullut tylsää, tehtiin uusi vauva. Kätevää.

Vierailija
45/50 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis oliko ne nettotulot kuitenkin 3800€, eikä kolme tonnia niinkuin aloituksessa väitettiin? Unohdit lapsilisät tolla määrällä kersoja?

Huomaa, että ei ole ollut köyhillä varaa matkustella; kun on tullut tylsää, tehtiin uusi vauva. Kätevää.

Minä olen yhden lapsen äiti eikä meilläkään pienituloisina ole varaa matkustella.

Vierailija
46/50 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousvalkku kirjoitti:

Muistakaapa yksi kultainen sääntö:

1. Ekana tililtä se 200 euroa johonkin hajautettuun etf-rahastoon tai muuhun erittäin pienen kulun rahastoon.

2. Sitten eletään, mahdollisimman niukasti, mutta ei ilottomasti.

3. Korkoa korolle -ilmiö kasvattaa 200 euron kuukausittaisen investoinnin 20 vuoden aikana moninkertaiseksi.

Tärkeintä on nimenomaan siirtää raha säästöön heti kun sitä tulee. Muuten se kyllä säästyy. Itse säästin opiskelujen aikana itselleni 60 000 euron osakesalkun, laitoin kaikki töistä tulleet rahat aina sijoituksiin ja nuukailin opintorahalla ja asumislisällä! :)

A) Mitä? Laita säästöön tai muuten se säästyy? Ok. ja B) Onneksi olkoon, haluatko mitalin? On sullakin ollut aneeminen opiskeluaika. 

Vierailija
47/50 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä kuluu polttopuita vuodessa? Meillä leivinuuni, pönttöuuni ja puulämmitteinen sauna, lisäksi suora sähkölämmitys. Puuta menee ainakin 10 mottia vuodessa. Jos teillä on pelkkä puulämmitys, riittääkö 20 mottia? Millä ajalla te ne puuhommat teette; ajatte sinne metsään (teillä siis pitää olla auto ja peräkärry), kaadatte puut, roudaatte kotiin (ja mäitä reissuja pitää tehdä monta), pätkitte, pilkotte, pinoatte, kuivatatte pihalla ainakin vuoden, roudaatte liiteriin...

Vierailija
48/50 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yhden lapsen äiti eikä meilläkään pienituloisina ole varaa matkustella.

Niin, tässä se ero: Sulla on yksi lapsi, ja koska ilmeisimmin omaat myös aivot, et pienituloisena ole tekemässä niitä viittä lisää, kuten ap.

Vierailija
49/50 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tässä se ero: Sulla on yksi lapsi, ja koska ilmeisimmin omaat myös aivot, et pienituloisena ole tekemässä niitä viittä lisää, kuten ap.

Niin , en ole tekemässä lisää lapsia mutta ei kaikilla pienillä perheilläkään ole varaa matkustella.

Vierailija
50/50 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talousvalkku kirjoitti:

Muistakaapa yksi kultainen sääntö:

B) Onneksi olkoon, haluatko mitalin? On sullakin ollut aneeminen opiskeluaika. 

Alkoholia en käyttänyt kun töissä olin. Reissasin aika paljon, siihen meni rahaa mutta toisaalta sit joku vois just sen takia sanoa ettei ois ollu kauheen aneeminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi