Sähköinen resepti, miten toimii?
Jep olen uusavuton :D mutta mulla on sähköinen resepti, tarviinko sitä lappusta mukaan mihin on kerrottu mitä lääkettä mulle on määrätty vai voinko mennä vaan henkkarin kanssa ja näkeekö ne sen sit sieltä koneelta apteekista? :)
Eli voinko vaan marssia et tulin hakemaan tuotetta X ja ojentaa henkkarit?
Kiitos jos joku viitsii auttaa! Miten onkin näin "jännää" jos ei tiedä miten joku asia toimii
Kommentit (33)
Voit mennä henkkarin (ja kelakortin) kanssa.
Eli siis näkevät koneelta lääkkeesi, kela-kortin tai potilasohjeen avulla. Henkkarit ei käy. T. Nro 1
Kelakortti mukaan, muuta et tarvi!
Miksei ap voi täältä kysyä? Tämäkin on sitä kuukkelia katsos kummaa.
Siis kelakortti TAI potilasohje lääkkeestä, molempia ei tarvitse..
Juu, kelakortti riittää. Reseptit on voimassa 6kk. Eli varmaan kerkiät lääkkees hakemaan.
Kela-kortti mutta sun pitää tietää myös suunnilleen mitä lääkettä olet hakemassa. Jos et tiedä yhtään, eikä sulla ole henkkaria mukanasi apteekin ei oikeastaan kuuluisi kertoa sinulle mitä lääkkeitä siellä on, koska eivät voi varmistua, että antavat tietoja potilaalle itselleen. Jos sinä taas kerrot mitä haluat se ei ole tietojen antamista. Eli henkkarikin on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Siis kelakortti TAI potilasohje lääkkeestä, molempia ei tarvitse..
Jos on vain potilasohje eikä minkäänlaisia henkkareita eikä kelakorttia ei saa antaa kelakorvausta.
t. apteekin täti
Vierailija kirjoitti:
Juu, kelakortti riittää. Reseptit on voimassa 6kk. Eli varmaan kerkiät lääkkees hakemaan.
12 kk ellei lääkäri ole rajannut lyhyemmäksi. Sulla siis oletettavasti on ainakin jonkun lääkkeen kohdalla.
Kiitos kaikki! :) tiiän kyllä lääkkeen nimen, eli ei tarvitse paperia etsiä vaan meen kelakortin kanssa!
Ap
Ykkönen, kyllä ne henkkaritkin riittää.
Ja resepti on vuoden voimassa, iteroidut sitten erikseen
Ainoa ongelma mulla on, etten enäämuista, mitä olen ottanut ja mitä siellä on. Toki ne kertoo apteekissa, jos meen kysymään, mutta se tuntuu hiukan nololta. Vaikkei pitäisi, minulla on ihosairauksia, jouhin on kokeiltu kaikkea, ja osa ei toiminut. Ja lääkärit määrännyt ika paljon. Samoin kipulääkkeitä.
Minulla on kela- ja henkilökorttinsamassa....
Resepti ladataan älypuhelimeen ja puhelin näytetään apteekissa, helppoa. Miksi edes kysyt?
Vierailija kirjoitti:
Kela-kortti mutta sun pitää tietää myös suunnilleen mitä lääkettä olet hakemassa. Jos et tiedä yhtään, eikä sulla ole henkkaria mukanasi apteekin ei oikeastaan kuuluisi kertoa sinulle mitä lääkkeitä siellä on, koska eivät voi varmistua, että antavat tietoja potilaalle itselleen. Jos sinä taas kerrot mitä haluat se ei ole tietojen antamista. Eli henkkarikin on hyvä olla.
Höpöhöpö. Mites kummassa mun mies sitten on saanut haettua mun reseptilääkkeet apteekista kela-kortillani, kun itse olen niin huonossa kunnossa ettei musta ole apteekkiin lähtijäksi ison leikkauksen jälkeen, eikä miehellä ole listaa lääkkeistäni..
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelma mulla on, etten enäämuista, mitä olen ottanut ja mitä siellä on. Toki ne kertoo apteekissa, jos meen kysymään, mutta se tuntuu hiukan nololta. Vaikkei pitäisi, minulla on ihosairauksia, jouhin on kokeiltu kaikkea, ja osa ei toiminut. Ja lääkärit määrännyt ika paljon. Samoin kipulääkkeitä.
No katso Kanta.fi-sivustolta, sieltähän ne tiedoistasi löytyy
Vierailija kirjoitti:
Ykkönen, kyllä ne henkkaritkin riittää.
Ja resepti on vuoden voimassa, iteroidut sitten erikseen
On ne iteroidutkin vuoden voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Mites kummassa mun mies sitten on saanut haettua mun reseptilääkkeet apteekista kela-kortillani, kun itse olen niin huonossa kunnossa ettei musta ole apteekkiin lähtijäksi ison leikkauksen jälkeen, eikä miehellä ole listaa lääkkeistäni..
Siellä ei apteekki välitä taas ihmisten tietosuojasta paskaakaan. Naapurisi voisi sinun kelakorttisi löydettyään mennä pöllönä sitten sinun apteekkiisi kyselemään että mitäs siellä onkaan ja saisi tiedot itselleen.
Kela-kortti tai se potilasohje (lääkkeestä) mukaan 😊.