Tyhmä kysymys ekaa kertaa lentokoneissa matkustavalta.
Älkää nyt heti suuttuko. Tää ei ole kaikille selvää pässinlihaa enkä löytänyt vastausta oikein muualtakaan.
Olen siis lähdössä lentokoneella reissuun ja matkatavaroina mulla on matkustamoon tuleva lentolaukku. Nyt se tyhmä kysymys. Voinko ottaa lentolaukun lisäksi vielä käsilaukun, vai täytyykö kaikki tavarat olla yhdessä laukussa? Lisäkysymys vielä, että jos saan ottaa käsilaukun, niin voinko pitää sitä lennon ajan sylissäni vai pitääkö sekin laittaa sinne ylös?
Kiitos etukäteen.
Kommentit (27)
Voit ottaa matkalaukun lisäksi käsilaukun. Käsilaukku pyydetään laittamaan nousun ajaksi ylös tai sitten etummaisen penkin alle piiloon.
Hyvää matkaa!
Voit ottaa!
Käsilaukku pidetään jaloissa edessä olevan penkin alla, ei sylissä. Lentolaukku ylös.
Ota laukku joo, se on käsimatkatavarasi. Siellä ei saa olla nesteitä tai mitään muita kiellettyjä esineitä.
Nousun ja laskun ajaksi edessä istuvan penkin alle, muun matkan voit pitää sylissä.
Voit ottaa käsilaukun suurimmassa osassa lentoyhtiöitä mutta siihen on poikkeuksia: ainakin EasyJet ei anna ilman eri maksua viedä kahta laukkua (kyllä, tähän kuuluu käsilaukku) matkustamoon. Ja yleensä et voi pitää käsilaukkua sylissä nousussa ja laskussa vaan se pitää laittaa edessäolevan penkin alle, ellei se nyt sitten ole ihan pikkuinen. Mitä siellä käsilaukussa on kun et voi päästää siitä irti?
Vastauksia näemmä jo tullut niin mä vaan toivottelen hyvää matkaa!
Moi, ehkä sua ilahduttaa kuulla että siitä ei ole kauan kun itse pähkäilin samoja "itsestään selviä" asioita kun olin lähdössä elämäni ensimmäiselle lentomatkalla (aikuisena, iik!). Oikein mukavaa matkaa! :)
Kiitos vastauksista ilman lynkkausta. Jännittää muutenkin ihan hitosti niin nyt on yksi pohdinnan aihe vähemmän
Ap :)
Riippuu vähän lentoyhtiöstä. Finnairilla tuon lentolaukun lisäksi saa ottaa pienen käsilaukun, läppärilaukun tai selkärepun, joka mahtuu penkin alle. Käsimatkatavaran painorajoitus koskee noiden yhteispainoa.
http://www.finnair.com/int/gb/information-services/baggage/carry-on-bag…
Vierailija kirjoitti:
Voit ottaa käsilaukun suurimmassa osassa lentoyhtiöitä mutta siihen on poikkeuksia: ainakin EasyJet ei anna ilman eri maksua viedä kahta laukkua (kyllä, tähän kuuluu käsilaukku) matkustamoon. Ja yleensä et voi pitää käsilaukkua sylissä nousussa ja laskussa vaan se pitää laittaa edessäolevan penkin alle, ellei se nyt sitten ole ihan pikkuinen. Mitä siellä käsilaukussa on kun et voi päästää siitä irti?
Voin mä sen sinne penkin alle laittaa. Meinasin laittaa kirjan, nenäliinoja, kukkaron ym käsilaukkukamoja sinne.
Ap
Olin joitain vuosia sitten lentoyhtiön asiakaspalvelussa töissä. Typerin kysymys oli, että saako lennon aikana nousta pois paikalta esim vessaan...
Kannattaa pitää huoli, että käsilaukku mahtuu sinne lentolaukkuun. Joillain lentoyhtiöillä on sääntö että koneeseen noustessa saa olla yksi laukku. Tällöin olen käsilaukun laittanut lentolaukkuun ja sitten koneessa ottanut sen pois.
Hyvää matkaa!
Ei kannata ottaa kahta laukkua, jos eivät mene sisäkkäin. Euroopan monilla kentillä ovat melko tarkkoja sen suhteen, eikä muista aina eri lentoyhtiöiden sääntöjä. Erimielisyyden jälkeen löytävät kyllä jonkun poikkeaman. Minusta finskilläkin se oli vasta bisneksessä, kun oikeasti sai olla kaksi käsilaukkua.
Mä laitan aina käsilaukun siihen isompaan laukkuun ja otan vasta koneessa pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan aina käsilaukun siihen isompaan laukkuun ja otan vasta koneessa pois.
Vähän kuin maatus-nuket. Laitatko kaiken myön penkin alle?
Vierailija kirjoitti:
Olin joitain vuosia sitten lentoyhtiön asiakaspalvelussa töissä. Typerin kysymys oli, että saako lennon aikana nousta pois paikalta esim vessaan...
Ei saa jos turvavyö-merkkivalo palaa.
Toki nesteitä saa olla, kunhan ovat 100 ml pulloissa ja mahtuvat 1litran pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän lentoyhtiöstä. Finnairilla tuon lentolaukun lisäksi saa ottaa pienen käsilaukun, läppärilaukun tai selkärepun, joka mahtuu penkin alle. Käsimatkatavaran painorajoitus koskee noiden yhteispainoa.
Minkätakia käsilaukun pitää olla pieni. Läppärilaukku ja selkäreppu ovat kuitenkin aika isoja?
Mä en laita mitään edessäolevan penkin alle paitsi omat jalat, ne kun on aika pitkät.
Mulla on aina erillinen lentolaukku matkustamossa sekä reppu. Koskaan ei ole kukaan valittanut.
Voit ottaa ja ei pidä