Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys ekaa kertaa lentokoneissa matkustavalta.

Vierailija
07.04.2016 |

Älkää nyt heti suuttuko. Tää ei ole kaikille selvää pässinlihaa enkä löytänyt vastausta oikein muualtakaan.
Olen siis lähdössä lentokoneella reissuun ja matkatavaroina mulla on matkustamoon tuleva lentolaukku. Nyt se tyhmä kysymys. Voinko ottaa lentolaukun lisäksi vielä käsilaukun, vai täytyykö kaikki tavarat olla yhdessä laukussa? Lisäkysymys vielä, että jos saan ottaa käsilaukun, niin voinko pitää sitä lennon ajan sylissäni vai pitääkö sekin laittaa sinne ylös?
Kiitos etukäteen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän lentoyhtiöstä. Finnairilla tuon lentolaukun lisäksi saa ottaa pienen käsilaukun, läppärilaukun tai selkärepun, joka mahtuu penkin alle. Käsimatkatavaran painorajoitus koskee noiden yhteispainoa.

Minkätakia käsilaukun pitää olla pieni. Läppärilaukku ja selkäreppu ovat kuitenkin aika isoja?

Tilaa ei ole hirveästi. Aika usein varsinkin keskieuroopassa matkatavaroita viedään ruumaan, kun kaikille käsimatkatavaroille ei olekaan tilaa matkustamossa.

Ja moni lentoyhtiö edellyttää kaikkea yhteen laukkuun, joka mahtuu siihen kehikkoon. On lentoyhtiö ja lippukohtaista.

Vierailija
22/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina pieni (tai isompikin) käsilaukku, plus isohko reppu käsimatkatavarana. Monesti mietityttää tuliko otettua liian isoja pakaaseja, mutta sitten näen kanssamatkustajien käsimatkatavarat; aivan järkyn isoja laukkuja joillakin mukana ja yllättäen nää on usein miehiä, heilläkin monesti kaks kassia raahattavana koneeseen... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu lennolla sitten siihen että n. 10 kertaa sanotaan että lento on savuton. Ettei vain kellekään jää tämä asia epäselväksi.

Vierailija
24/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen paljon yhden päivän työreissuja Eurooppaan. Lento aamulla jonnekin ja illalla takaisin. Yleensä matkustan pelkällä käsilaukulla ja kisailen itseni kanssa siitä, kuinka kevyellä käsilaukulla pääsen liikkeelle. 

Usein tulee kuitenkin shoppailtua jotain matkan varrella ja ne ostokset eivät enää mahdu käsilaukkuun. Kun jotkut lentoyhtiöt ovat tosi tarkkoja tästä yhden laukun politiikasta, niin olen ottanut tavaksi ottaa käsilaukkuun mukaan yhden kestokassin, sellaisen kauppakassin siis. Se ei paina mitään, ei vie tilaa ja tarvittaessa voin tunkea sellaiseen kaiken tavaran, jota minulla on mukana. Typerän näköistä, mutta kätevää!

Vierailija
25/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu lennolla sitten siihen että n. 10 kertaa sanotaan että lento on savuton. Ettei vain kellekään jää tämä asia epäselväksi.

Jos lennolla on yhtään r*ssää, se toistetaan n. 20 kertaa.

Kerran lensin Ryanairilla Lappeenrannasta ja voi helvata sitä papatuksen määrää mitä tupakointikielto turisteissa aiheutti. Oli niin hirveä vääryys ja kauheus kun arvon venäläiset eivät saaneet Euroopassa polttaa, vaikka jokaisessa äitvenäjän koneessa moinen on sallittua. Kovasta vastaaluseesta huolimatta joutuivat polttamaan vessassa.

_

AP:lle, ota mitä laukkuja ikinä haluat ei niiden tietenkään tarvitse mahtua sisäkkäin.

Jos satut lentämään halpalentoyhtiöillä tai EU:n ulkopuolisilla toimijoilla, voit aina tarkistaa googlella mitä saa olla, tyyliin "baggage allowance easyjet" -haulla.

Vierailija
26/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan aina käsilaukun siihen isompaan laukkuun ja otan vasta koneessa pois.

Vähän kuin maatus-nuket. Laitatko kaiken myön penkin alle?

Laukkuja, joiden sisällä on pieniä laukkuja, joiden sisällä on pieniä laukkuja, joiden sisällä on pieniä laukkuja..........................

Vierailija
27/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkustat seurueessa, ethän pilaa muiden matkaa hössöttämällä ja vaatimalla erityiskohtelua. Kaikki ovat vastuussa matkan sujuvuudesta. Nimim. Työmatkajärjestäjä