Rasittavaa kun perheetön työkaveri ei tajua etten koko ajan ehdi....
..puhua hänen kanssaan puhelimessa tai tavata. Meillä aika kurja tilanne töissä, monenlaista puhumista riittää ja on kiva että asioista voi työkavereiden kanssa puhua niin jaksaa paremmin. MUTTA, ongelma on se, että työkaveri joka itse asuu yksin ja lapsensa on jo aikuisia, kuvittelee että ehdin joka päivä kotoa puhua hänen kanssaan puhelimessa 1-1,5 h ja puida työasioita! Yritän usein kyllä järjestää mahdollisuuden että ehdin puhua, mutta huomaan hänen vähän loukkaantuvan jos sanon että tänään en ehdi tms. Lisäksi hän ehdottaa että käymme työpäivän jälkeen vaikka kahvilla tms vaikka minun pitää hakea lapsi päiväkodista.. Tai hän ehdottaa että tavattaisiin ennen töihin menoa. Päivä pitenee siitä ihan turhaan sitten.
Minulla on pienin lapsi päiväkodissa ja kaksi muuta koulussa ja oikeasti iltani ovat aika kiireisiä jne. Itsellenikin on toki tärkeää että joskus käymme työasioita läpi. Mutta en ymmärrä miten hän ei tajua jos olemme eilen puhuneet pitkään että tänään taas ehtisin.. Huomaan hänen välillä tästä loukkaantuvan. Ja hän ei myös ymmärrä että jos minulla on vapaa viikonloppu niin haluan saada silloin ajatukset pois työasioista enkä lauantaina halua puhua puhelimessa hänen kanssaan. En myöskään itse hänelle vapaaviikonloppuna soita.
Ärsyttää jotenkin että miten hän ei voi ottaa tällaista asiaa huomioon, vaikka usein sanon että nyt kiireistä ja luulisi ihan sanomattakin ymärtävän että kun olen perheellinen niin aikani ei millään riittä jatkuvasti tuollaiseen. Ja jos hänellä on kurja tilanne ollut töissä niin voin kyllä joskus vapaapäivänäkin puhua tai yrittää hetken puhua vaikka kiire. Mutta ei joka ikinen vapaapäivä. Välillä tulee aikoja ettei puhumista edes ole emmekä soittele. Mutta välillä taas enemmän juttua riittää, mutta en tosiaan silti ihan joka päivä voi tuntikausia puhua puhelimessa.
Mikä avuksi?? Kun en halua häntä täysin suututtaakaan..
Kommentit (3)
Eihän hän sentään perheetön ole jos hänellä aikuiset lapset!
No mutta, minulla sama tilanne. Työkaveri soitteli monta kertaa viikossa tunnin puheluita joissa puitiin työasioita. Mieskin alkoi meillä jo hermostua kun oikeasti meni niin paljon aikaa illasta ja lapset kuitenkin vaatii ja ansaitsee huomiota. Nykyään en enää vastaile usein. Saatan olla vastaamatta ja seuraavana päivänä töissä sanoa ohimennen että hups kun en huomannut että oli soittanut; oltiin lasten kanssa ulkona tms. Joskus jos olen luvannut ottaa häneen yhteyttä jonkin asian tiimoilta niin laitan viestin enkä soita. :) 
Minulla tuttuja jotka syystä tai toisesta on kotona päivisin. Kun ehdin illalla kotiin niin nämä soittavat ja puhuvat tunnista kahteen jos en vain lopeta puhelua. Tietävät että olen noin kello 17 kotona. Minulla ei olisi siis mitään rauhaa illalla jos aina vastaisin. Sitten jos vastaan niin nämä puhuvat ja puhuvat. Lopuksi saattavat sanoa että sinun se pitää aikasten aamulla herätä ja eihän sitä paljon ole viikolla vapaata. Ja haloo vievät jatkuvasti juuri sitä aikaa niin etten syömään tai ruokaa laittamaan meinaa ehtiä.
Sama tilanne! Tai no itse olen perheetön, mutta eräs työtön kaverini ei tunnu ymmärtävän, että saatan olla työpäivän jälkeen esim. väsynyt enkä jaksa nähdä ketään. Enkä välttämättä heti jaksa nähdä viikonloppunakaan. Enkä ainakaan halua käyttää ruokatuntia puhuakseni hänen kanssaan puhelimessa.