Onko pt-Vatasella oikeasti asiakkaita?
Siis oikeasti? Ihmisellä, joka ei kykene kirjoittamaan edes omaa äidinkieltään. Onhan toi nyt ihan selkeää, ettei kirjoja ole yhtään mistään aiheesta ikinä avattu, niin miten hemmetissä voi ihmiset antaa ainutlaatuisen terveytensä hänen käsiinsä??
Ihan sama mitä mieltä on raskauskiloista! Kyseessä on PERSONAL TRAINER joka kirjoittaa "rasva_kilon" erikseen, mainostaa "Online valmennusta", ei osaa laittaa edes pilkkua ennen ettää.
Saako Suomessa oikeasti kuka tahansa olla pt? Mä oon jotenkin shokissa, koska oon aidosti luullut näiden joutuvan suorittamaan jonkun tutkinnon.
Kommentit (54)
41 korjaa, muutaman viikon päästä saman kuin lähtöpaino ennen raskautta.
Noh, näin otsikot jo aiemmin, mutta nyt vasta kävin lukemassa aiheesta tehdyt uutiset, blogipostauksen ja Facebook-kommentit.
Eihän tuossa sanottu mitään uutta. Jos lihot 32 kiloa raskauden aikana ja niistä on 20 kiloa jäljellä vielä silloinkin, kun lapsesi täyttää kaksi, niin ne ei enää ole raskauskiloja. Sillon se on läskiä ja ylipainoa. Ja se on ihan ok, jos olet itse tyytyväinen, mutta älä syytä raskautta. Raskausaikana on ihan normaalia, jos paino nousee 12 kiloa, mutta ne lähtee kyllä nopsaa poiskin.
Mun mielestä on todella kurjaa kumpikin: julistaa, että jos vauva painaa kolme kiloa, raskausaikana painosi saa siis nousta kolme kiloa. Tai päinvastaisesti pelotella ja antaa nuorille naisille se kuva, että mä olen nyt saanut kaksi lasta, olen äiti ja sen takia ylipainoinen, maha roikkuu ja kampaajalla en oo käynyt vuosiin. Väärin molemmat.
Sitä tässä voi sitten hymähdellä, että eivätköhän jo kaikki ihmiset tajua, että kommentoimalla imetystä tai raskautta saat varmasti huomiota. Tarkoituksella aiheutettuja kohuja ovat nämä.
Ja loppukaneetti: mäkään en menisi personal trainerille, joka ei osaa kirjoittaa edes alkeellisesti. Mun mielestä se antaa typerän ja epäluotettavan kuvan ihmisestä, vaikka en itsekään kaikkia kielioppisääntöjä hallitse. Onneksi noita treenaajia on kuitenkin tarjolla enemmän kuin sieniä sateella, jokainen voi valita itselleen sopivan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mielensäpahoittajien ja raskaana olevien kyllä kannata WT Vatasen pajalle mennä.
.
WT Vatanen :D :D :D
Siismitä saatanaa toi pullero inisee?
Mua muuten oikeesti häiritsee, et muiden vääränlaisesta ulkonäöstä itkee itse pullanaama ja kaksoisleukainen (nauratti kun näin facessa jonkun kuitin).
Onhan tolla ny pullaa, kattokaa sitä :D:D
Mutta asiaan. Toi Vatanen reppana ei kyennyt edes ymmärtämään, että painonnousu ja se itse rasva painonnoususta on todella pieni osa. Sen takia selitti videolla miten se paino ei saa nousta raskauden aikana sitä 15 kiloa (ja nyt korjaa tajutessaan typeryytensä).
Siitä 15kgstä rasvaa on ehkä 3,5 kg näin heittäen. Ja se rasva (maternal fat) on aidosti hyväksi, terveellistä ja suojaa äitiä rankan imetysajan läpi. Toisin kun Vatanen kertoo, "normaali" painonnousi ei ole "alle 10 kg" vaan 5-25 kg. Painonnousu on äärimmäisen yksilöllistä ja raskaushormonit vaikuttavat täysin eri tavoin eri ihmisiin.
Myöskin oma lähtöpaino kertoo siitä, mikä on vielä terveellistä painonnousua.
Eniten minua suututtaa Vatasen älyvapaat, typerät, täysin itse pienessä amispäässä kehitelleet "totuudet".
Esim. kannustaa siihen (ois niiiin siistiä), että äiti olisi 1 kkn päästä synnytyksestä entisissä mitoissa.
Voi jeesuksen tähden, oikeasti. En jaksa alkaa kirjoittamaan tähän imetyksen aikaisesta diettaamisesta ja sen vahingollisuudesta, saati niistä miljoonasta seikasta, mikä estää 90% äitien mahdollisuuden keskittyä PAINOONSA kuukausi synnytyksestä. Ihan terveydestä siihen pieneen sivuseikkaan, mikä on oma vauva.
Mua pöyristyttää se, että yläasteikäisen tietotasolla varustettu jannu lampsii kertomaan keksimiään faktoja, jotka eivät ole ainoastaan väärin vaan jopa vahingollisia. On vastenmielistä, että kuka tahansa voi olla pt. On vastenmielistä, että toi ihminen näkee olevansa pätevä ottamaan rahaa raskaana olevien naisten hoidosta.
Kuitenkin eniten mua järkyttää tässä se, miten kokonaan, siis IHAN TÄYSIN on jätetty pois se kaikkein tärkein, eli henkinen puoli. Äitiys, varsinkin ensisynnyttäminen ja esikoisen tuomat mullistukset, ovat järjettömän raskaita vaikka olisi kuinka hyvin varautunut. Kukaan ei pysty ennalta varautumaan siihen mielenmullistukseen mitä vauva aiheuttaa. Se mitä Vatasella ei ole käynyt edes mielessä (aika hieno "hyvonvointivalmentaja" miten sivuillaan ilmaisee) on se, ettei painolla tai varsinkaan ulkonäöllä, varsinkaan sillä miellyytääkö se amis-Vatasta, ole oikeasti väliä. Väliä on terveydellä, jaksamisella ja.. *drumroll* SILLÄ VAUVALLA. Aivan, normaali äiti keskittyy VAUVAANSA, EI PAINOONSA synnytyksen jälkeen. Jos ei keskity, on jotain todella pahasti vialla.
En jaksa enempää kirjoittaa, mutta kyllä on törkeitä tyyppejä maailma täynnä. Pahinta on se, et näillä idareilla on vielä usein kovin itsevarmuus kun kapasiteetti ei riitä sen oman rajallisuutensa hahmottamiseen.
Surullista on kyllä.
Vatanen, sä et vaan ymmärrä etkä osaa.Ole silloi hiljaa.
t. sh
Oli pakko käydä vatasen instassa ja totta tosiaan, iso pullanaamahan siellä pullisteli! 😃
Naurattaa! Kävin facen kattomassa ja siellä oli toisen miehen kuitti Vatasen pullanaamasta ja kaksoileuoista (minkä muuten itsekin huomasin videota katsellessa, kaulassa kyllä riitti löllöä).
No tää fätti on siihen vastannut: "Ylipainoa on ja arvaa mitä, en suutu asiasta lainkaan vaikka miten asiasta haukkuisit"
Siis. Aihe on ilmiselvästi arka. MIKSI olet bumba Vatanen? MIKSI haukut raskaana olevia naisia sioiksi, keskityt heidän ulkonäköönsä, KUN ET EDES ITSE KYKENE PITÄMÄÄN PAINOASI NORMAALINA? :DD
Toi on käsittämätöntä, että lihanaama lähtee sössöttämään _äitien_ painosta, joka on vähän haastavampi ja moninaisempi asia, kun ei itse kykene olematta syömään sitä kymmentä berliinimunkkia. Kysyn vain MIKSI?
wt-vatanen on paras
Puuttuu kovalla kädellä tyttöystävän rupsahtamiseenkin, ettei mitään pahempaa pääse tapahutmaan.
😂😂😂 Voi hemmetti tuota videota!!! Myötähäpeä on iso!
Oikeasti! MIKSI, oi miksi tuo nainen on tuon wt idiootin kanssa???
miksei se puutu omaan rupsahtamiseensa?
4 vuotta myöhemmin PT Vatanen asuu isossa talossa ja pihalla seisoo Lambo. Kyllä se tais sittenkin tietää jotain tuosta personal training hommasta ja nähtävästi niitä asiakkaitakin näkyy olevan.
Kateelliset täällä räksyttää, kyllä kaveri ihan oikeilla jäljillä on kun tienaa milliä vuodessa :)tyytyväisiä asiakkaita ja kaunis fitness vaimo. Käyttäkää tuo sama energia mitä käytätte kateellisena päästäen höyryä korvista, työn tekemiseen niin ehkä pomo antaa palkankorotuksen!
Hoikan naisen pitääki kerätä vähän sitä rasvaa, imetystä varten. Sen sijaan ylipainoisen painon ei pitäisi yhtään nousta. Itse pienikokoisena synnytin reilu 20 vuotta sitten lähes nelikiloisen, 51 senttiä pitkän vauvan. Vatsani oli iso. Kotona vaaka näytti 12 kiloa vähemmän kuin viimeisessä neuvolapunnituksessa muutama päivä ennen synnytystä ja muutaman viikon päästä saman. Tämä vauva oli kuitenkin normaali vauva, sitten vauva-aikana niin hoikka, että neuvolassa käytiin ylimääräisiä kertoja, koska oli niin hoikka. Oliko poikani sitten Fit-vauva, kun oli huono syömään? Maitoa kyllä riitti, mutta kiinteät eivät oikein lähteneet, mihin sitten taustalta paljastuikin allergioita. Nyt jo aikuiseksi kasvanut poika on edelleen hoikka. Samoin minä olen edelleen normaalipainoinen, niinkuin olen aina ollut.