Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissani on hyperkarnivori ja minä vegaani. Tajusin liian myöhään

Vierailija
07.04.2016 |

Otin meille kissanpoikasen, joka olisi muuten mennyt lopetukseen. Nyt tajusin, että sehän syö miltei pelkkää toisen eläimen lihaa ruoakseen ja nyt teksi mieli heivata koko katti pois. Mutta kun otin ja sitouduin kissaan. Eettinen ongelma siis. Miten av-raati ratkaisisi ongelman?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä taas luin...

Vierailija
22/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minä periaatteessa tiesin, että kissa on lihansyöjä, en vain aktiivisesti ajatellut asiaa kun sain kissan syliini ja jouduin tekemään pikapäätöksen sen elämästä tai kuolemasta. Toden teolla kissan ruokavalio meni tajuntaan vasta, kun vanhasta tottumuksesta syynäsin kissanruokapurkin valmistusaineita. Siinähän on pelkästään sellaista, millä perusteella raakkaan itse ostoksen pois kärryistä. Mut joo, lemmikkien pitäminen ei ole kovinkaan ympäristöystävällistä tai edes eettistä nykyisin. Toisin oli, kun kissa saalisti ruokansa esim navetan hiiristä. Niin vieraantunt en sentään vegaanina ole.

ap

Ethän vaan syötä kissallesi pelkkää purkkimössöä? Kissa tarvitsee RAAKAA lihaa. Meillä kissat saavat "purkkimössön" lisäksi päivittäin esim. jauhelihaa (nauta/broiler/kalkkuna), pakasteseitä, tuoreita silakoita/muikkuja ja naudan sisäelimiä. Maksa on suurta herkkua!

Jos et ole valmis ruokkimaan kissaasi kunnolla niin suosittelen etsimään sille paremman kodin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä sille riistaa ja osta mahdollisimman eettistä ja ekologista lihaa. Käy itse onkimassa kalaa.

Vierailija
24/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri ajattelin kyllä ehdottaa, ja ilmoittaa, että kissan purkkiruokahan kylläkin sisältää VAIN 4% lihaa, jos nyt tavallisesta marketeista ajattelit ruokkia. En muuten kyllä suosittelisi, sillä melkeen kusetukseksi voisi kutsua noita lemmikkien ruokia (samoin koirien ruuat ja teolliset lemmikkien kuivaruuat, koska ovat sellaisenaan kuivaraksut erittäin epäterveellisiä pääruokana tarjoiltuna). Mutta, -välillä kun olen kissoille tarjonnut tuoretta (keitettyä tai raakaa) lihaa, niin mieluummin syövät kuitenkin noita tölkkejä. Pari päivää maistuu liha, ja sitten alkaa jäämään lautaselle pilaantumaan.

Voisi siis sanoa kaikin puolin että kissa on sekasyöjä, niin kuin useimmat ihmiset myös (myös hiiri sisältää monia ruokaympyrän ravinteita, kasviksia myös, eikä suinkaan rasvaista raskasta lihaa mitä jauhelihakin on).

Muuten, on joitain amerikkalaisia jotka ovat perehtyneet lemmikkien vegaaniruokaan, kuulemma menestyksellä, mutta se vaatii kyllä tuntemusta ja perehtymistä. 

Vierailija
25/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ei ole sekasyöjä vaan petoeläin. Puhtaimmasta päästä. Ja siinä että peto syö lihaa ei ole mitään pahaa. Ihminen ja koira voi pärjätä kasvisravinnolla mutta kissa ei.

Vierailija
26/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kunnon kissan huoltaja osallistuu kissansa aktiviteetteihin ja jaagaa hiiriä ja lintuja yhdessä kissansa kanssa.

Ja kunnollinen kissa sitten osallistuu emäntänsä viherpöpertelyyn ja kynsillään ripsii ituja pienemmiksi jotta ne sopii smoothiekoneeseen...

Sillai se yhdessäolo katsos vaatii kompromisseja.

terveisin nimimerkki olen pelkästään onnellinen niinä päivinä jolloin kissani ei yritä syödä minua...

Vierailija
27/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista järvikalaa (hyväksi järville, vähentää rehevöitymistä) ja suomalaista hevosenlihaa (ei kasvateta lihantuotantoon). Selvitä jostain hevosten teurastamolta voitko saada halpoja osia. Hanki kunnon pakastin.

Vierailija
28/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nettikaupoista saa luomua kissanruokaa ja luomulihaa voi myös ostaa ja kalaa. On ainakin eettisempää kuin tehotuotettu.

Ihmettelen kyllä ihmistä, joka ei tiedä kissan olevan lihansyöjä.

Vierailija
29/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa ei ole sekasyöjä vaan petoeläin. Puhtaimmasta päästä. Ja siinä että peto syö lihaa ei ole mitään pahaa. Ihminen ja koira voi pärjätä kasvisravinnolla mutta kissa ei.

Eipä pärjää koirakaan. Sekin on petoeläin.

Vierailija
30/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasta kissasi saa matoja ainakin jos sitä kalaa ei pakasteta todella pitkäksi ajaksi. Lisäksi saattaa ruodoista puhjeta suolet.

Vierailija
31/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono provo. keksi uus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme