G: Mikä kirja sinulla on nyt kesken?
Mulla on Aleksandr Solzhenitsynin Vankileirien saariston 1. osa sekä Hannah Arendtin Totalitarismin synty.
Kommentit (30)
Haruki Murakamin Maailmanloppu ja Ihmemaa
Oli muuten hyvä kirja tuo Vankileirien saaristo! Itselläni on kesken Jonathan Gloverin Ihmisyys - 1900-luvun moraalihistoria.
HEL-NYC kirjoitti:
Oli muuten hyvä kirja tuo Vankileirien saaristo! Itselläni on kesken Jonathan Gloverin Ihmisyys - 1900-luvun moraalihistoria.
Ootko lukenut kaikki osat? Mulla on kohta lopussa tuo ensimmäinen osa. On aika hengästyttävä se tekstin sävy.
Ap
HEL-NYC kirjoitti:
Hih, aika hyvin, itsekin luen tällä hetkellä toisena kirjana tota Gloverin kirjaa, varmaan kolmas kerta menossa. Vankileirien saaristoa en selvinnyt ihan loppuun asti, oisko viimeiset sata sivua jääneet lukematta. Varsinaisesti tällä hetkellä menossa Mirka Lappalaisen Pohjolan leijona, Kustaa II Adolf Ja Suomi 1611–1632. Toi voitti tieto-Finlandian :)
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Ootko lukenut kaikki osat? Mulla on kohta lopussa tuo ensimmäinen osa. On aika hengästyttävä se tekstin sävy.
Ap
Kolmehan niitä oli? Luin kaikki yhteen pötköön. Teksti vaati kyllä hiukan totuttelemista, mutta oli ehdottomasti lukemisen arvoinen.
Iida Rauman Seksistä ja matematiikasta. Tykkäsin edellisestäkin teoksesta (Katoamisten kirja), suosittelen :)
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Ap
Kolmehan niitä oli? Luin kaikki yhteen pötköön. Teksti vaati kyllä hiukan totuttelemista, mutta oli ehdottomasti lukemisen arvoinen.
Kolme joo, tarkastin Wikipediasta äsken. Itse nimittäin luin eilen illalla kohdan, jossa Solzhenitsyn puhuu seitsemästä osasta, mutta viitannee siihen, että kolmessa kirjassa on yhteensä seitsemän osaa. Musta tekstissä on hienoa se, että se on kirjoitettu niin täydellisen raivon vallassa. Se tulee läpi koko ajan.
Ap
Scott Kelby: Suuri digikuvauskirja, joo, voi kuulostaa tylsältä.. :D mutta harrastelen valokuvaamista, niin tuo oli varsin mukava lahja
Jussi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät, Rauli Virtasen Reissukirja ja Francis Mayesin Under the Tuscan Sun (vaikka arkkivanha onkin).
Vierailija kirjoitti:
Scott Kelby: Suuri digikuvauskirja, joo, voi kuulostaa tylsältä.. :D mutta harrastelen valokuvaamista, niin tuo oli varsin mukava lahja
Ei kuulosta tylsältä, oma harrastus on aina kiinnostava :)
Ap
John Irvingin Avenue of Mysteries.
Vankileirien saaristo oli mulla yksi mieleenpainuvimpia lukukokemuksia ikinä. Onhan se hyvin sirpaleinen ja rosoinen ja olisi periaatteessa kaivannut kustannustoimittajaa, mutta onpa sitäkin aidompi.
All the light they cannot see, Anthony Doerr
Vierailija kirjoitti:
All the light they cannot see, Anthony Doerr
Piti lukea we cannot see...
Angela Carter - Sirkusyöt ja Populäärimusiikkia Vittulajänkältä. Voisinkin lukea nyt toisen noista loppuun !
Tommi Kinnusen Neljäntienristeys.
Liian monta kirjaa