Kuivausrumpu - kannattaako ostaa?
Te jotka olette ostaneet kuivausrummun, oletteko huomanneet että pyykinpesu on muuttunut helpommaksi? Mitä merkkiä suosittelisitte? En jaksaisi enää jatkuvaa lakanoiden ripustelua, varsinkin kun taloyhtiön kuivaushuone on monesti täynnä juuri silloin kun sitä tarvitsisi.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun innoittamana päätin hankkia kuivausrummun, vaikka olen aina pitänyt sitä turhakkeena. Ei pyykkien ripustaminen mikään iso vaiva ole, joten en ole osannut rumpua edes kaivata, mutta tuosta pölynkeräyksestä mulla ei ollut aavistustakaan. Olisipa ihanaa saada pölytön koti, allerginen kun olen.
Ei se kaikkea pölyä poista, sitähän tulee kokoahan kun vaatteita lakanoita käyttää, mutta vähentää kyllä oleellisesti. Pöly on myös ihmisten omaa ihohilsettä.
Lisäksi poistaa zeoliittia niistä pyykeistä, se pölyää eikä huuhtoudu välttämättä pois. Tosin allergisen ei kannata zeoliittista pesuainetta käyttää, niitä löytyy jauhemaisia ilman sitäkin hajusteettomina.Pöly on enimmäkseen ihan siitä vaatteesta itsestään kulumisen myötä irtoavia kuituja. Se nukka, minkä kuivausrumpu irroittaa puuvillasta on ihan eri tuntuista kuin se, minkä se irroittaa pellavasta tai villasta.
Sitä nukkaa irtoaa myös verhoista, pöytäliinoista yms. tekstiileistä, jotka eivät ole ihon kanssa kontaktissa.
Tarkoitin sitä pölyä jota löytyy kotoa lattioilta, siinä on ihmisen hilsettä, sekä vaatteista käytössä irtoavaa pölyä.
Kuivari poistaa vaatteista sitä irtopölyä niin ei pölise käytössä, mutta kyllähän niistä kuituja kuitenkin irtoaa kokoajan käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun innoittamana päätin hankkia kuivausrummun, vaikka olen aina pitänyt sitä turhakkeena. Ei pyykkien ripustaminen mikään iso vaiva ole, joten en ole osannut rumpua edes kaivata, mutta tuosta pölynkeräyksestä mulla ei ollut aavistustakaan. Olisipa ihanaa saada pölytön koti, allerginen kun olen.
Ei se kaikkea pölyä poista, sitähän tulee kokoahan kun vaatteita lakanoita käyttää, mutta vähentää kyllä oleellisesti. Pöly on myös ihmisten omaa ihohilsettä.
Lisäksi poistaa zeoliittia niistä pyykeistä, se pölyää eikä huuhtoudu välttämättä pois. Tosin allergisen ei kannata zeoliittista pesuainetta käyttää, niitä löytyy jauhemaisia ilman sitäkin hajusteettomina.Pöly on enimmäkseen ihan siitä vaatteesta itsestään kulumisen myötä irtoavia kuituja. Se nukka, minkä kuivausrumpu irroittaa puuvillasta on ihan eri tuntuista kuin se, minkä se irroittaa pellavasta tai villasta.
Sitä nukkaa irtoaa myös verhoista, pöytäliinoista yms. tekstiileistä, jotka eivät ole ihon kanssa kontaktissa.
Ohis. Siinä vaiheessa, kun tutkit tuntumaa kuivausrummun pellavasta irrottamista kuiduista, tiedät että nyt on pellava pilalla.
En laita kuivariin pellavaa, kuka hullu sitä sinne laittais.
100% puuvillan kuivaukseen se on ainoa hyödyllinen, tekokuidutkin muuttuu sähköiseksi siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pstaa kuivurin älkää ostako whirlpoolia. Isot pyykit menee silsi järkyksi isoksi mytyksi koska kone pyörittää lähestulkoon yhteen suuntaa, kuivattaa hitaasti ja on meluisa.
Meillä LG, ja se pyörittää puuvillaohjelmalla lakanat tiukaksi palloksi, joka ei kuivu sisältä ollenkaan. Täkit ohjelmalla olen kuivattanut normaalikokoiset lakanat, mutta parisängyn lakanat sekin ohjelma käärii palloksi. Eli parisängyn lakanat laitan pyykikitelineeseen, mutta lasten lakanat menevät pyykkikoneesta kuivausrummun kautta takaisin sänkyihin.
Minulla ei ollut kuivausrummuista kokemusta muuta kuin taloyhtiön jättikoneesta ja sillä ei ollut mitään ongelmia lakanoiden kanssa.
En ymmärrä miksi tämä 8kg kone ei osaa pyörittää parisängyn lakanaa ilman että laittaa sen palloksi jota joutuu availla kesken kuivauksen jotta kuivuisi.
Sen vuoksi osittain ostettiin että ne isot saisi helpolla kuivaksi, eipä ole helppoa.
Onko jollain varmaa kokemusta mikä kuivari kääntelee sitä suuntaa tarpeeksi usein ja ei tee sitä älytöntä myttyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pstaa kuivurin älkää ostako whirlpoolia. Isot pyykit menee silsi järkyksi isoksi mytyksi koska kone pyörittää lähestulkoon yhteen suuntaa, kuivattaa hitaasti ja on meluisa.
Meillä LG, ja se pyörittää puuvillaohjelmalla lakanat tiukaksi palloksi, joka ei kuivu sisältä ollenkaan. Täkit ohjelmalla olen kuivattanut normaalikokoiset lakanat, mutta parisängyn lakanat sekin ohjelma käärii palloksi. Eli parisängyn lakanat laitan pyykikitelineeseen, mutta lasten lakanat menevät pyykkikoneesta kuivausrummun kautta takaisin sänkyihin.
Minulla ei ollut kuivausrummuista kokemusta muuta kuin taloyhtiön jättikoneesta ja sillä ei ollut mitään ongelmia lakanoiden kanssa.
En ymmärrä miksi tämä 8kg kone ei osaa pyörittää parisängyn lakanaa ilman että laittaa sen palloksi jota joutuu availla kesken kuivauksen jotta kuivuisi.
Sen vuoksi osittain ostettiin että ne isot saisi helpolla kuivaksi, eipä ole helppoa.
Onko jollain varmaa kokemusta mikä kuivari kääntelee sitä suuntaa tarpeeksi usein ja ei tee sitä älytöntä myttyä?
ohjeissa oli että laittaa eri kokoisia pyykkejä kuivariin, mutta jos tähän whilpooliin laittaa sen parilakanan kansaa jotain muutakin niin ne on sitten sen lakanan susällä eikä tietysti kuivu mihinkään, oikein kunnon lakanaburrito.
Sinkkuna olen huomannut, että en tarvitse kuivausrumpua mihinkään. Kaikki kuivuu yön aikana kylppärissä joko telineessä tai narulla.
meillä on kuivauskaappi. Hankittiin siksi, että siinä voi oikeasti kuivattaa kaikki vaatteet toisin kuin kuivausrummussa. Muutoin sitten kuivataan ulkona, siis säiden salliessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Siinä vaiheessa, kun tutkit tuntumaa kuivausrummun pellavasta irrottamista kuiduista, tiedät että nyt on pellava pilalla.
Millä tavalla pilalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muilla kuin meillä kahdella eli Lg ja whirlpoolin käyttjällä käy lakanat isoksi mytyksi joka ei kuivu?
Minkämerkkisiä koneita teillä on?
siis ei ketään muita joilla kuivari myttää? vai onko se oletus kuivareissa että niin ne tekee? Miksi ei ole keksitty että niin ei tapahdu?
En käytä juuri muulloin kuin untuvatuotteiden pesun yhteydessä. Kesällä kuivatan ulkona ja talvella vaatteet kuivuvat nopeasti sisällä.En ole käyttänyt edes lasten vauva-aikana. Kuluttaa vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
siis ei ketään muita joilla kuivari myttää? vai onko se oletus kuivareissa että niin ne tekee? Miksi ei ole keksitty että niin ei tapahdu?
Ei myttää oma kuivuri. Ainoa ongelma syntyy, jos laittaa samaan aikaan kuivumaan eri paksuisia vaatteita, tällöin se paksuin saattaa olla vielä hiukan kostea, kun kone ilmottaa että nyt olisi kuivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlasin pellava ja kuivausrumpu. Kahdella pellavasivustolla kävin. Ensimmäisellä luki, että pellavan voi kuivattaa rummussa, toisella että ei missään tapauksessa. Kielto perusteltiin sillä, että pellava ohenee (nopeammin) jos se kuivatetaan rummussa. Ei suinkaan mene heti pilalle eli käyttökelvottomaksi.
Eli ilmeisesti tässä asiassa on erilaisia koulukuntia.
Meidän pellavat ovat kyllä rumpukuivauksen jälkeenkin toimineet moitteettomasti niissä tarkoituksissa, joissa pellavatekstiilejä käytämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myttää oma kuivuri. Ainoa ongelma syntyy, jos laittaa samaan aikaan kuivumaan eri paksuisia vaatteita, tällöin se paksuin saattaa olla vielä hiukan kostea, kun kone ilmottaa että nyt olisi kuivaa.
Merkki ja ikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkinen rumpu?
t. Myttyihin kyllästynyt, jolla on lähiaikoina uuden rummun hankinta.
HEL-NYC kirjoitti:
Aivan ehdottomasti kuivausrumpu. Vaikkei mihinkään muuhun sitä käyttäisi, niin mikään ei tee pyyhkeitä yhtä pehmeäksi!
Mankeli on pyyheliinoille parempi.
pellava tykkää mankelista ja silitysraudasta eniten. eli pellava kuivatetaan mankelointi/silityskosteaksi. näin pellavalle saa lisää ikää + pellavan pintarakenne muuttuu siten, että se hylkii hieman likaa. näin opetti mummoni, kun antoiminulle 100 vuotta vanhan pellavapyyhkeen ja se on edelleen minulla säännööllisessä käytössä. paras pyyhe ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkinen rumpu?
t. Myttyihin kyllästynyt, jolla on lähiaikoina uuden rummun hankinta.
Onko tämä myttäämätön kuivari sittenkin urbaani legenda, kaikki ovat kuulleet mutta kukaan ei oikeasti tiedä merkkiä?
Vai pitääkö se kuivari laittaa kylppäriin feng shuin mukaan jotta niin ei tapahdu?
Meillä on aeg, ei ainakaan tuo ole isoääninen ja aina on ollut kuivat pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aeg, ei ainakaan tuo ole isoääninen ja aina on ollut kuivat pyykit.
Mutta saatko ne lakanat ulos kerralla ilman että ne on iso mytty jonka keskellä märkää?