Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka aikaisin aamulla oletat ihmisten olevan hereillä?

Vierailija
07.04.2016 |

Siis jos pitää soittaa jollekin tuntemattomalle, monelta kehtaa soittaa ettei vahingossa herätä? Entä tekstiviesti? Kun vuorokausirytmit ovat niin erilaisia, on vuorotöitä yms. Mikä on sinulle liian aikaista, tai vaihtoehtoisesti liian myöhään?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin odotan vähintään kahdeksaan asti, viikonloppuisin kymmeneen. Harvoin vielä noinkaan aikasin koitan tavoittaa ketään. Tekstiviestin voi laittaa vähän aiemmin, mutta ei nyt aamuyöstä vielä kuitenkaan.

Vierailija
2/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin yhdeksän jälkeen aamulla, viikonloppuna yhdentoista jälkeen. Illalla yhdeksän jälkeen on myöhäinen aika tuntemattoman soitella. Jos joku on vuorotöissä tai muuten ei tahdo häirittävän, niin varmaan osaa sitten puhelimensakin asettaa sen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin puolenpäivän jälkeen vasta soitan, viikolla ehkä joskus klo 10 aikaan. Tekstareita voi laittaa mihin aikaan vaan kun niihin voi vastata vasta sitten kun herää. 

Itse heräilen työpäivinä pakosta klo 6:50, mutta viikonloppuisin vasta klo 12-13. Puhelin on äänettömällä heräämiseeni asti joten ihan sama jos jotkut soittaa, minä en siitä häiriinny enkä vastaa :D

Vierailija
4/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen maissa, ellei ole parempaa tietoa.

Vierailija
5/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan suunnilleen samoja aikoja näissä, kun mitä ajattelisin, että on liian aikaista tai myöhäistä mennä kylään. Aamulle ajattelen, että ehkä klo 9 tai 10 on sopiva, ellei muuta ole sovittu. Iltaisin en enää klo 21 jälkeen soittelisi, ellei muuta ole sovittu.

Joskus tosin kesällä, kun on valoisaa ja lämpimät ilmat, niin silloin minulle on joskus tullut vieraita ja olen itsekin ollut kylässä vielä klo 22-23 aikaan. Ne on olleet oikein rauhallisia ja kivoja kesäillan viettoja kavereiden kanssa hyvässä seurassa. :)

Vierailija
6/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeneltä. Minä ainakin suuttuisin jos olisin unohtanut puhelimeen äänet päälle ja joku soittaisi aamukasilta. Taapero nukkuu välillä yhdeksään ja harmittaisi jos menettäisi "extra"unitunnin :D

Olen iltavirkku

Vierailija
7/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello 4:35

Vierailija
8/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen päivän jälkeen, aika harvoin kyllä tulee soitettua vieraille, vuorotyöläisenä ymmärtää että ihminen voi nukkua mihin aikaan tahansa. Kahdeksalta en soittaisi kenellekään, jos en olisi asiasta sopinut

Vierailija
9/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän arkisin, viikonloppuna odotan ainakin kymmeneen, ehkä yhteentoista. 

Riippuu tiedänkö ihmisestä mitään. Perheeseen, jossa on pikkulapsia voi soittaa viikonloppuisinkin yhdeksältä. Tai pidän harvinaisena, että lasten rytmi olisi viikonloppuisin kovin erilainen kuin arjessa. Näin ollen aikuisetkin ovat hereillä oletusarvoisesti. 

Mutta nykyään on harvinaista, että olisi tarvetta soitella. Laittaisin tuntemattomalle ensiksi tekstarin, ellei asia olisi aivan akuutti hätätilanne. 

Vierailija
10/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena varmaan odottaisin puoli kymmeneen ennen soittoa, tekstarin voisi laittaa hieman aiemmin. Viikonloppuisin soittaisin 11 aikaan ja tekstaria hieman aiemmin. Mutta toisaalta, varsinkin vapaapäivinä / viikonloppuisin on ihan omaa hölmöyttä pitää puhelimessa ääniä päällä, jos tahtoo ehdottomasti nukkua rauhassa. Tietty joskus on tilanteita, että varalta pitää pitää puhelimessa äänet päällä ja silloin se vituttaa jos joku kauppias saa päähänsä soitella kukonlaulun aikaan.

Vierailija
11/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä.

Vierailija
12/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolen päivän jälkeen, aika harvoin kyllä tulee soitettua vieraille, vuorotyöläisenä ymmärtää että ihminen voi nukkua mihin aikaan tahansa. Kahdeksalta en soittaisi kenellekään, jos en olisi asiasta sopinut

21:30 on muuten paras hetki saada hoitaja kiinni, aamuvuoroon menijä ei vielä nukkumassa, iltavuorolainen tullut kotiin ja yökkö saanut rapsan, jos on paikasssa jossa ehtii vastata. Kavereiden kanssa sovittu että soitellaan silloin.

Vierailija
13/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kuka nukkuu johonkin klo 13 asti????

Vierailija
14/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tilannetta, jossa olisin joutunut soittamaan aamulla tuntemattomalle (paitsi johonkin firmaan), mutta saattaisin odottaa melkein kymmeneen. Siinä vaiheessa kuvittelen useimpien ihmisten olevan sen verran hereillä, että jaksavat keskittyä tuntemattoman puheluun. Illalla en ehkä soittaisi kovinkaan paljon klo 21 jälkeen.

Oma puhelimeni on kiinni silloin kun en halua olla tavoitettavissa (aina öisin), joten minua ei oikeastaan voi häiritä väärään aikaa, eikä herättää, jos nukun. 

Vierailija
15/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkena varmaan odottaisin puoli kymmeneen ennen soittoa, tekstarin voisi laittaa hieman aiemmin. Viikonloppuisin soittaisin 11 aikaan ja tekstaria hieman aiemmin. Mutta toisaalta, varsinkin vapaapäivinä / viikonloppuisin on ihan omaa hölmöyttä pitää puhelimessa ääniä päällä, jos tahtoo ehdottomasti nukkua rauhassa. Tietty joskus on tilanteita, että varalta pitää pitää puhelimessa äänet päällä ja silloin se vituttaa jos joku kauppias saa päähänsä soitella kukonlaulun aikaan.

Kannattaa pitää markkinointiestot voimassa niin kauppiaat eivät saa päähänsä soitella. En edes muista milloin viimeksi olen puhunut puhelinmyyjän kanssa.

Vierailija
16/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin 10-11, viikonloppuisin vasta 12 eteenpäin. 

Minulla on kännykkä äänettömällä viikonloppuaamuisin siihen asti kunnes herään, koska kyllästyin heräämään 8-11 välillä toisten puheluihin. Olen teini-ikäisten lasten äiti ja todellakin nukun viikonloppuaamuisin 11-12, koska ei ole mitään syytä herätä aiemmin ja työviikon jälkeen väsyttää.

Vierailija
17/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nukun joskus viikonloppuisin. Olen selkäsairas enkä välttämättä saa kipujen takia arkisin nukuttua ollenkaan, sitten nukun viikonloppuna univelkaa pois.

En soittaisi arkena ennen 9, enkä viikonloppuisin ennen 12 tuntemattomalle. Parempi on laittaa tekstari, lukevat sitten kun heräävät ja vastaavat kun sopii. Tutuille voi soittaa jos tietää koska ne herää, esim. äiti herää varmaan klo 6 joka aamu.

Vierailija
18/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyi? Joskushan sitä on ihmisen nukuttava. Itse en ole useinkaan ehtinyt vielä tuohon aikaan edes nukkumaan. Tänäänkin menen unille 12 jälkeen.

Vierailija
19/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millä asialla ja kenelle soittaa, mutta keskimäärin ihmiset ovat hereillä kahdeksan jälkeen, joten he jotka silloin haluavat nukkua, ymmärtävät varmasti laittaa puhelimen äänettömälle.

Vierailija
20/21 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse tuntemattomasta ihmisestä, en soittaisi arkena ennen klo 9 enkä illalla klo 21 jälkeen. Viikonloppuna en ottaisi aamulla yhteyttä ennen klo 10 ja jos mahdollista, mielellään vasta iltapäivän puolella.

Tuttujen kohdalla vähän eri juttu. Jos tiedän, että kaveri lähtee aina töihin aamusta, voin laittaa tekstiviestin klo 7 jälkeen. Tutulle lapsiperheelle voin laittaa viestiä sunnuntaina klo 9 jälkeen, koska tiedän, että siellä ei todellakaan nukuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän