Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hakusessa tummansininen klassinen jakku. Mistä pullukkaa voi sellaisen löytää? Koko on noin 46-48 ja isot rinnat.

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (7)

Vierailija

No tuossa koosa sen löytää ihan sokokselta tai stockalta. Myös lähes kaikkien merkkien webbikaupoista, mutta silloin toki vähän ongelma sopiiko malli just sulle kun ei voi sovittaa.

Mun oma henkilökohtainen ongelma on, että olkapäät ja hartiat on pienempää kokoa kuin rinnat. Toisin sanoen, vaate joko valuu olkapäiltä ryhdittömästi tai kinnaa rintojen kohdalta kuin bimbolla. (Ja voidaan todeta, että olen yli sekä sen koon että sen iän ja koulutuksen, jossa bimboilu on söpöä). Tätä ei usein pysty korjaamaan kuin ompelijalla.

Vierailija

Teetä.

Tosin moni pullukka näyttää entistä lyhyemmältä ja leveämmältä jakussa. Isot rinnat korostuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä löysin Sokoksen Marks&Spenceriltä. Mene sovittelemaan ja pyydä myyjä avuksi.

Vierailija

Mistä kaupungista ap mahtaa itselleen jakkua etsiä? Onhan niitä "isojen naisten" liikkeitä paljon isompiinkin kokoihin, ja ehkä niissä voisi olla myös ompelupalvelu? Itse olin pari vuotta sitten isompikokoinen, ja ongelmana oli taas se, että vaikka ylipainoa oli semmoiset 40kg, niin ei ollut tissejä, mahaa vaan :D

Vierailija

Koska kyseessä on perus- ja klassikkovaate, siihen kannattaa satsata: hyvä materiaali, hyvä työ, hyvä malli. Koko ei ole ongelma, mutta jakun pitää istua. Siksi jättäisin nettikaupat väliin. Täällä Helsingissä menisin Marimekkoon, Stockalle, Aïnoon ...

Sulla pitää myös olla aika tarkka käsitys vaatekaappisi muusta sisällöstä (ja miksei sinulla olisi?), ettei makea, laadukas jakku aiheuta dominoefektiä ja koko garderoobi mene uusiksi. :)

Vierailija

Helsingissä asun.
Yläkroppa mulla on aika tasapaksu ja siihen isot rinnat. Selkä on myös pitkä. Mittasuhteet ovat jotenkin aina pielessä jakuissa.
Jos ois varaa teettäisin jakun, mutta rahavarat ei riitä siihen.
Ei kai auta muu kuin lähteä kaupoille. Vihaan vaatekauppoja kun mikään ei ikinä istu. Blää.
Ap

Vierailija

Marimekko on mun mielestä huono isompien kokojen kohdalla. Siis ne vaatteet ei ole sen mallisia, että toimisivat, vaikka teoriassa kokonumero olisikin tarpeeksi iso. Ne on laatikkomaisia ja sit kuitenkin kapeat hihat yms.

Aîno on parempi. Rils, Voglia, Andiata ja Gerry Weber myös. näitähän myy ihan stocka tai sokos. Bossiltakin olen löytänyt onnistuneita vaatteita, mutta Suomessa ei sisäänostajat ota näitä kokoja, eli pitää tilata Saksasta tai Jenkeistä,  ja se taas on hankalaa jos ei valmiiksi tiedä, että malli on itselle sopiva.