Mulla on aivan hirveä ikäkriisi, olen 24v
Olen aivan hemmetin vanha ja ruma (oikeasti olen kai aika kaunis mutta...) En tiedä miten voin elää yli 30-vuotiaana :( Olen joskus miettinyt puolivitsillä että tapan itteni ennen kun täytän 30.
Pitäisikö hakea apua? Noloa mennä terapiaan itkemään "olen niin vanha ja ruma" kun se terapeuttitäti on varmaan ite jtoain 50?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
On sulla vielä noin 10 vuotta peliaikaa. Joten ei välitöntä hätää. Mutta käytä se järkevästi. Älä paneskele ympäriinsä vaan etsi joku hyvä omantasoisesi mies itsellesi ja perustat perheen.
niin ja mies sitten kuitenkin pettää ja jättää nuoremman vuoksi.
Itsekin joskus surkuttelin, kun 23v naamaan ekoja juonteita alkoi tulla. Mutta elämässä on suurempiakin suruja kuin ikääntyminen. Eli jos vanheminen on suurin murheesi, niin olet onnekkaampi kuin moni muu. Toinen on masentunut lapsuuden hyväksikäytöstä. Toinen jäi orvoksi pikkulapsena. Toisen mies kuoli kesken elämän. Laita asiat perspektiiviin.
Olen nyt 37-vuotias ja mielestäni kauniimpi kuin parikymppisenä. Olen myös 10kg laihempi. Myös elämänlaatu on huomattavasti parempaa.. en ole nuori ja epävarma, vaan itsevarma ihminen! Some ei merkkaa enää mitään, parikymppisillä taas on yleensä aina kovasti erilaisia paineita. Minä vaan porskutan rennosti menemään! On todella surullista jos parikymppiset ikäkriiseilevät, mielestäni ikä tuo monesti parempaa elämänlaatua. Luulen, ettei sinulla ole mitään ikäkriisiä vaan mielialaoireita, kuten taisit itsekin mainita. Olisiko psyykkinen sairaus?