*-* Helmet 2009*-* Viikko 27 ma-to
Tässä edellisen keskustelun linkki:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (43)
Minäkin sitten ilmottautuisin joukkoon. Aiemmin olen ollut mukana nimimerkillä moonshine, jos joku tunnistaa, mutta näin tällä kertaa =)
Meille tulossa neljäs kaveri. Ennestään lapset -03, -04 ja 10/07. Laskettuaika on 3.2 varhaisultran mukaan, eli sykekkin on nähty ja kaikki hyvin. Pääsin onneksi kunnalliselle puolelle ultraan kun ei tullut menkkoja edellisen lapsosen jäljiltä, joten ei voituu muuten määrittää tuota aikaa. Nyt pitäisi siis olla viikkoja 9+2.
Joku kyseli tuosta multitabsin raskausvitamiinista ja täytyy sanoa että olisinpas huomannut jo ensimmäisen kohdalla, eikä näin neljännellä kerralla. Nimittäin aiempien kertojen pahoinvointi on pysynyt poissa kun olen syönyt kahta tablettia päivässä.Kohtapuoli ajatteli vähentää yhteen ja kokeilla pysyisikö jo sillä aisoissa. Muilla kerroilla olen syönyt ihan multivitan vitamiineja ja niitä jatkan varmaan sitten kun tuo purkki on syöty.
Onnea teille kaikille muillekin pikku salamatkustajista ja kaikille tarrasukkia ja vauvaliimaa että pysyisivät mukana loppuun asti!
Onkohan tämä nyt oikea paikka? LA 28.2
Onkohan tämä oikea ryhmä? Laskettu aikani on siis 28.2.
Odotan nyt toista lastani. Raskausoireina palelua, rintojen arkuutta, turvotusta, ja ihan jatkuvaa väsymystä. Harmittaa, että väsyttää niin kovasti, koska olisi paljon tekemistä.
Myös esikoinen (4v) käy välillä hermoille, kun haluaisin vain olla rauhassa. Ja sitten siitä tulee syyllinen olo.
Mielialat heittelee miten sattuu. ahdistaa ja masentaa ja surettaa...onneksi ei pahoinvointia vielä. taitaa olla rv 5+5.
Paeonia: Tämä on ihan oikea paikka, tervetuloa odottamaan omaa helmeä!
Tänään on ollut masuasukkiin rakastumis-päivä. Olen vain hymyillyt kun olen ajatellut aarrettani. Parvo-pelosta huolimatta olen päättänyt iloita tästä tunteesta, käy sitten miten käy. Kauheasti jo mietin, millaista on syksyllä töissä, kun maha tulee jo esiin. Jaksanko miten ja miten lapset suhtautuvat.
Tuntuu itse asiassa, että nyt kun en ole jaksanut touhuta normaaliin tapaan, vaan sohva on ollut monta viikkoa paras ystäväni, niin on tullut hassuteltua lasten kanssa paljon enemmän! Lapset kömpivät kainaloon ja pyytävät lukemaan tai muuten vain tulevat juttelemaan. Yleensä viipotan ympäri asuntoa pyykkejä laittamassa tai mitä lie turhaa puuhaamassa. Terveellinen kokemus, pitäisi muistaa sitä tahtia hiljentää aina välillä ja oikeasti kuunnella niitä lapsukaisia.
Jaha, jos menisi etsimään taas jotain syömistä.
Hilpsu rv 8+6
joukkoonne ilmeisesti vielä mukaan mahtuu, joten tässä tullaan...
toista odotan, tosin viime kerrasta on jo aikaa 10v, mutta eiköhän tämä tässä vanhasta muistista etene... =)
ainakin pahoinvointi on aivan samaa luokkaa kuin ekalla kerralla :(
rv 7+2 lienee menossa, tarkentunee sitten ultrassa,joka on rv11. eli la olis sitten 17.2 näillä näkymin...
näin pikaisesti tänään, jatkan paremmalla ajalla. tsemppiä kaikille odottajille ja perheille ja aurinkoisia kesäpäiviä!
Viime yönä ei sitten tullut nukuttua kun pari tuntia sen verta jännittää tämä aamu.
Parin tunnin päästä tiedän onko tuolla mahassa elämää vai ei! Reilu pari viikkoa sittenhän kävin yksityisellä ultrassa ja silloin löytyi hentoinen syke, viikkoja silloin kasassa ultran mukaan vajaa kuusi. Nyt menossa neuvolalääkärille... Tää oireettomuus vaivaa ja tuntuu ettei kaikki ole kunnossa, mutta kohtahan se nähdään. HUI!
Miina
Miinalle tsempitykset ultraan!! Tule sitten kertomaan miten meni:) Ja uskoa mukaan, että kaikki on kyllä hyvin.
).( Kaikki alaosat (housut, hameet, jopa pikkuhousut) mistä löytyy kuminauha ahdistaa! Ei maha ole kasvanut, turvottaa vaan ja jotenkin kummasti "ahdistaa" kaikki vaatteet. Onneksi on sellaiset kelit, että ainakin sisätiloissa on tarennut pelkässä löysässä kesämekossa.
Täksi päiväksi koko Suomeen taisi olla ihana sää luvassa! :) Jospa jaksaisin lähteä miehen kanssa iltapäivällä nauttimaan auringosta..
Paha olo on kaamea. Ruoka, entinen rakas ystäväni, on nyt kuin pahin vihollinen. Yhtenä päivänä olen ok, mutta esim. eilen ei mikään meinannut pysyä sisällä. Toivottavasti tämä jo pian helpottais.... Tuota kohdunkannakkeiden venymiskipua on varmaankin sitten mullakin ollut. Tuntuu hassusti pistävältä alavatsalla, kun tekee jonkun nopean liikkeen missä vatsalihakset on käytössä, tai vaikka aivastaa. Ihana silti, että on jotain merkkejä pikkuruisesta:)
Mitkä asiat, esim. tv-ohjelmat teitä muuten itkettää? :) Mä olen huomannut, että kaikki missä joku "hyvä tyyppi" kärsii mielestäni vääryyttä, tai missä on joku liikuttava lapsukainen, saa mut kyyneliin. Itseäkin alkaa ihan naurattaa siinä kyynelten keskellä, että tässä sitä taas ollaan:)
Mukavaa ja aurinkoista viikonlopun alkua kaikille! Niin ja uusille tervetulotoivotukset! Vilmalle vielä tsemppiä ja voimia yksinodotukseen. Kuten joku sulle kommentoikin, niin ainakin täältä saat kuitenkin rutkasti vertaistukea odotukseen:)
tikru ja masukki rv 9+4
Mahakipuja on edelleen ajoittain aika usein. Ihan kuin supistelis... Eilen taas soittelin päivystykseen, mutta koska verenvuotoa ei ole enää ollu, niin käskivät ottaa aamulla yhteyttä omalle terveysasemalle. Nyt aamulla kävin virtsakokeessa (ettei vain olisi pissitulehdus) ja soittelen tunnin päästä alustavan tuloksen ja suunnitellaan jatkoja...
Raskausoireita on kyllä kovasti! Pahoinvointia on joka päivä, mutta edelleenkään en ole oksetanu, vaikka välillä se on lähellä ollutkin. Kylmät ruoat (esim. salaatit) maistuu paremmin kuin lämpimät. Kaikki makea ällöttää, mikä on kummallista minunlaiselle sokerihiirelle... Välissä tulee ihan hirveä himo, että pitäis lähteä hakemaan jotain oikein suolaista ja mausteista evästä, esim. eilen mielessäni himoitsin oikein tulisella kastikkeella maustettua kebabia, vähällä oli etten vielä illalla lähteny sitä hakemaan! Ja väsymys on valtava... Toissa iltapäivänä mies lähti käymään lasten kanssa vanhempiensa luona, niin minä nukuin 2 tuntia, vaikka olisi pitänyt tehdä kotihommiakin... Ja silti menin nukkumaan heti kohta kun lapset oli saatu nukkumaan, eikä ollu mitään ongelmia nukkua aamuun asti! Onneksi maanantaina alkaa loma, niin saa levätä enemmän. Ens viikolla olis eka neuvola!
Oikein aurinkoista perjantaita teille kaikille!
Mimmi75, rv.7+4
Miinalle: Tsemppiä tk-lääkäri käynnille. Mullakin välillä oudon oireetonta verrattuna edellisiin raskauksiin. ultrassa kuitenkin kaikki kunnossa.
Mimmi75:lle: Ekassa raskaudessani mulla oli ihan hirveät vatsakivut rv.12+ ja sitten alkoi selkäsärky. Olin silloin aivan varma, että kesken menee. Takaa löytyi kyllä muuten täysin oireeton virtsatieinfektio (VTI), sain antibiootit herkkyysmäärityksen jälkeen (streptokokki aiheuttajana). Ennen synnytystä piti ottaa streptokokki näyte, unohtivat ja pojalta otettiin syntymän jälkeen3 päivänä verinäytteitä jalkapohjista. Ei kiva pojalle, onneksi ei ollut mitään =)
Hilpsulle pidän peukkoja ettei ole saanut parvorokkoa.
Kaikille muillekin tsemppiä ja nautitaan tästä hellepäivästä joka on tänään luvattu =)
Mammariini 6+4
ja kyllähän sieltä syke löytyi! Onneksi! Nyt sen huomasin jopa itse, kun viimeksi en kyllä tajunnut mitään. Mutta silti jäi vähän levoton olo lääkärissä käynnistä. Ultra oli joku aataminaikainen eikä lääkäri saanut sillä mitään mittoja otettua, mutta sanoi, että on huomattavasti pienempi mitä viikkoja pitäisi olla. Siis siitä keskenmeno vuodosta viikkoja pitäisi olla nyt 9+4 mutta mä luulen/tiedän että on oikeasti maksimissaan 8+6 luultavasti vähän vähemmän. Lääkärin mielestä näytti kuitenkin vasta kuusiviikkoiselta... Eihän se voi olla kun oli sitä jo kaksi viikkoa sitten viime ultrassa! no nyt sitten pähkäilen, että onko tuo pienuus huono juttu. Argh! tätä ikuista epätietoisuutta!!!
Kahden viikon päästä on taas ultra-aika tällä kertaa ihan sairaalalla. Siellä olisi tarkoitus määritellä se mun laskettuaika, joka on siis hakusessa ja suunnitella tulevaaa mahdollista istukkatutkimusta. Toivottavasti sieltä saan vastauksia askarruttaviin kysymyksiini ja onneksi niillä on käytössä kunnon laitteet, että saavat kaverin mitattua.
Eli taas odotellaan ja täytyy nyt kuitenkin olla tyytyväinen, että ainakin siellä mahassa ollaan elossa vaikka pienempänä kuin pitäisi!
Nyt nauttimaan kesäsäästä! Mulla kun niitä raskausoireitakaan ei enää ole niin jaksaa hyvin:) Lomaa olisi vielä viikko jäljellä...
Miina ja rv????
Mulla on kans tehnyt mieli kebabia ja salaatit ällöttää. Loppujen lopuksi en juuri mitään ole saanut alas, eilisen saldona oli vajaa 4 viipaletta ruisleipää. Mulla ainakin pikkasen helpotti huono vointisuus kun aloin syödä multitabsia. Eilen hain vielä kalkkitabletit siihen kaveriksi, niitä mun pitäis oikeesti kyllä syödä muutenkin.
Miehellä alkaa maanantaina loma, mutta ei oikein mihinkään päästä kun jokaviikon keskeyttä joku meno, yhellä viikolla neuvola, toisella ultra ja kolmannella ystävien häät... Jos kävis jukujuku-maassa pyörähtämässä niin siinäpä olis jo pojalle elämystä.
Eipä nyt kummempia omaa napaa tuli vaan tuijotettua. Tsemppiä kuitenkin kaikille!
Nyt sitten luovutan pojalle vuoron, niin pääsee pikkukakkosen sivuille.
Sittis rv 7+4 (?)
Tein rfsu:n testillä tänään plussan ja itse laskeskelin (raskauslaskurilla),et la olisi sit 28.02.2009.
Tämä on mulle niin pelottavaa,koska esikoinen on nyt ens viikolla 5v ja yritystä on takana 4 VUOTTA,joten en todellakaan uskalla edes uskoa tähän vielä.
Oireitakaan kun ei kauheesti ole ollut niin oon kauheen epäileväisellä mielellä,huomenna käyn ostaseen ns "paremman" pissatikun ja sit maanantaina soittelen neuvolaan samalla kun varaan pojalle ton 5v neuvolan
Ekassa raskaudessa kun oltiin vielä erityistarkkailussa vauvan koon yms muiden asioiden takia ja oksenkin tässä vaiheessa aivan järkkynä,niin ihmetyttää tää oireiden puute?! Luin noita teidän muiden kommentteja ja joillain muillakin oli oireettomuus pelkoja,hyvä etten ole ainoa :)
Mun oireita on ainoastaan: rintojen hyvin lievä arkuus (lievempi kuin menkoissa....), kauhea väsymys iltain,nukahdan jo 21 aikaan sohvalle!! ja se,että hajut tuntuu tarkempina kuin aiemmin :)
Mutta liitympä nyt silti tänne teidän juttuihin,jospa tää vaikka olis totta :x
Ostin Clearbluen paketin kun nostalgisesti muistelin et ton 5vkin testasin muinoin sillä samalla :D ja plusssa sielä tuli,paljon vahvempi kuin eilen,muutenkin toi testi oli paljon mukavampi,helpompi ja vakuuttavampi :D
Mut on se kyllä kalliimpikin :D
Ostin samalla myös Multitabs-raskausvitamiinin,koska edellisessäkin raskaudesta koin,et niistä oli hyötyä.
Lähden tänään juhlistaan tätä asiaa,mennää miehen kans elokuviin :D
Tervetuloa taas uusille, kiva että meitä on näin monta!
Mimmille tsemppiä vatsakipujen kanssa, ei ole kivaa! Toivottavasti taustalta löytyisi se tulehdus, jonka saisi helposti hoidettua pois alta. Tai oireilu muuten vaan nyt loppuisi.
Miinalle jaksamista epävarmuuden kanssa elämiseen. Inhottavaa, kun lääkäri sanoo tuollaista eikä saa kunnon mittoja, niin siinä on sitten taas ihmeissään. Toivottavasti sairaalassa huomaavat, että kaikki on kunnossa ja viikkoja vain vähän vähemmän.
Tikru kyseli itkettävistä ohjelmista. Minä vollotin pari viikkoa sitten katsoessani sitä Nanny-ohjelmaa, jossa siis tulee se lastenhoitaja pistämään kauhukakarat kuriin. (Meno oli kyllä ihan kuin meidän perheessä, että pitäisi ehkä tehdä jotain...) No, siinä oli kuitenkin yksi syötävän suloinen 2-vuotias, jonka nukutuskäytännöt oli jokseenkin erikoiset ja itkeskeli sitten siinä kovasti. Minä siitä nyyhkimään... Tää on niin tätä.
Täällä lauantai-iltaa vietetään yssikseen, tai no lapset nukkuu, mutta mies on kaverin varpajaisissa riekkumassa. Heille syntyi pieni tyttönen pari viikkoa sitten, oih! -Loma osa 2 alkoi eilen, mukavaa, nyt on mieskin lomalla. Ei ole kauheasti mitään suunnitelmia, vähän tekisi mieli pistää asuntoa kuntoon, kun muuton jäljiltä tavarat kaapeissa vielä vähän miten sattuu. Mutta en tiedä jaksaako... Kylpylääkin vähän mietittiin, jos nämä säät ovat tällaisia...
Tänään on ollut vaihteeksi väsy-päivä, koko ajan vähän nukuttaisi. Muuten elo on aika oireetonta. Jotain voisi taas mennä syömään. Että puhuittekin siitä kebabista, rupesi tekemään mieli..! :)
Hilpsu rv 9+1
Mie en ikinä ole ollut elokuvissa itkevä tmv,mutta tosta esikoisesta itkin suunnilleen urheiluruutuakin koko 9kk :)
Ja nyt se alkoi!! Katottiin Sinkkuelämää elokuva ja voi veljet sitä itkun määrää,tuskin näin puoliakaan siitä elokuvasta... Ja varmaan ne viereisessä penkissä istuvat ajatteli et mikähän tollakin,kun tongin paperia laukusta ja vollotin melkein ääneen :)
Ja se paha olo!! Mulla oli ihan minipussi mun lempparikarkkeja kun just elokuvan alkaessa otin pari ja siihen jäi!! Tuli yhtäkkiä aivan sellanen olo et kohta oksennan ja etsin jo silmillä hätäuloskäyntiä,mutta onneks oli kylmää,raikasta vettä pullossa ja se meni sillä ohi.
Kaupassa eilen oli vähän sama juttu,ihmettelin miehelle et mikä tässä haisee näin pahalle ja mies ei haistanut tietenkään yhtään mitään :) No kävelin siinä kenkäosastolla ympyrää paikallistaen hajua,se oli sellanen jännä,ei siis mikään kakka tmv mut mun nenään paha. Ja se oli kenkänahka :D Emmie oo ikinä ennen huomannut siinä minkään kenkänahan hajua :D
Luojan kiitos pääsee pitkästä aikaa nettiin!! Olipa kiva lukea kaikkien teidän kuulumisia ja mukavaa että uusiakin on tullut joukkoon. Vilmalle varsinkin kovasti tsemppiä, kaikki menee varmasti hyvin ja vaikka alkuun pelottaa niin se lapsi on sitten niin ihana ettet vaihtaisi enää päivääkään pois ja pienestä saa hurjasti voimaa.
Oma olo on ollut aika vaihteleva, välistä ihan normaali, välistä oksennan aamu viidestä lähtien koko päivän... Varsinkin väsyneenä tuntuu että olo on ihan karmea. Aikas hyvä vinksu tuo multitabsit, mullakin on jämiä edelliseltä kerralta enkä oo älynny niitä nyt syödä. Testataan auttaisko. Väsymystä nyt on, ja pyörryttää helposti, tosin verenpaine sekä hemppa on tosi alhaiset olleet aina¨.
Ruokahalu on IHAN JÄRJETÖN! Enkä osaa vastustaa kiusauksia yhtään. Silläpä se olokin on niin huono kun on jatkuvasti turvoksissa ja syö kaikkea vääränlaista. Pitäisi jotenkin päästä tästä mässäilystä eroon, alkaa jo ihan mieli painumaan maahan kun en osaa olla syömättä...
Mielihaluja riittää ja ne vaihtelee vähän väliä. TOSI TOSI rasittavaa.
Niistä itkettävistä tv-ohjelmista, ootteko kattoneet sitä FSTn Kätilöt sarjaa, tulee ke 18.30 ja torstaina myöhemmin illasta uusinta. On nimittäin itku herkässä. Muutenkin saatan räjähtää ihan pienistä jutuista ja itkeä vollottaa jos jokin ei onnistu.
Voisi jo loppua tää loma, sukuloidaan kokoajan jossain umpikorvessa enkä ole päässyt salille viikkoon, olo on ihan hirveä. Jospa tää nyt tästä tasaantuis...
Ultraan tai mihin tahansa tekis mieli jo kovasti päästä. Vasta 24.7. seuraava käynti neuvolassa jolloin lääkäri vähän tarkastelee.
Mahasta ei huomaa vielä mitään eikä rinnatkaan ole kasvanu vaikka toivon sitä joka päivä, ihme ettei mahakaan pömpötä vaikka tosiaan syön varmaan 3x sen mitä normaalisti.
amanda muru muru 1v2kk ja pikkumuru 9+4
Kesäloma alkoi, jee... Nyt saa ihan luvan kanssa laiskotella! Viime yönä nukuin melkein 11 tuntia... En muista edellisistä raskauksista, että milloin tämä väsy alkaa helpottaa.
Perjantaina kävin jättään sen virtsanäytteen, mutta alustava tutkimus oli negatiivinen, mikä sinänsä on tietysti positiivista, ettei virtsatieinfektiota ollut. Mutta toisaalta olis ihan kiva tietää syyt näihin alamahakipuihin! Perjantai-iltana marssin sitten päivystykseen. Yllättävän sujuvasti muuten meni päivystys, vaikka oli perjantai-ilta ja paljon porukkaa. Olin ihan varautunut useamman tunnin jonottamiseen, mutta pääsinkin jo n.1,5h odottamisen jälkeen lääkärille. Lääkäri otti mun huolen tosissaan, eli ei tullu sellainen olo, että olisin "joku ihan hysteerinen odottaja". Lääkäri teki sisätutkimuksen, jossa ei mitään ihmeitä ja sitten otti bakteeri- ja hiivaviljelynäytteet, joista saan tulokset alkuviikosta. Yritin, että jos hän laittaisi mulle lähetteen gynelle (siis tämä lääkäri, jolla olin oli yleislääkäri), niin ei tässä vaiheessa halunnut lähetettä kirjoittaa. Ens keskiviikkona mulla on neuvola, niin pitää puhua siellä tästä asiasta sitten. Edelleenkin siis sellainen epätietoinen olo on...
Mimmi75, rv.7+6
Minä kanssa märisen vähän joka ohjelmalle...Täytyy jo itelleen pitää sensuuria noista ohjelmista. Tiistaina katsoin hurjan remontin lopun, olin sen jakson nähnyt jo ennenkin ja silloinkin vollotin niin ei opi emäntä menneistä vaan pitää sitä ruveta tollottamaan... Niin ja sattui se kätilö ohjelma fst:ltä silmiin, niin sama juttu, ens kerralla siinä käsitellään vauvan kuolemaa, niin sen jätän varmasti väliin.
Eilen oli tädin luona syömässä ja kyllä hävetti kun lautaselle en paljon mitään ottanut, no jos kaikki hyvin menee niin varmaan sitten ultran jälkeen kerrotaan pikkasen laajemmalle. Kolme kiloa on tähän mennessä painoa tippunut, toisaalta mulla on hyvin varaa siihen. Tavoite on, että painoa ei pääsis tulemaan juuri mitään tämän alkupainon takia. Esikoista odottaessa painoa tuli 6 tai 7 kiloa ja kaikki lähti helposti pois ja toinen samanmoinen määrä imetyksen aikana. Mutta onko se palautuminen yhtä helppoa toisen jälkeen?
mulla pääsi tosiaan paino nousemaan 15 killoa sen keskenmenon ja isän sairauden ja kuoleman takia. Ei vaan oikeesti jaksanu hoitaa itteään ja työt tuli tehtyä vähän miten kuten. Eilen taas itkeä tillitin isä ikävää, varmaan johtui siitä, että näin yhtä tätiä ensimmäistä kertaa isän hautajaisten jälkeen ja siitä että kohta isän kuolemasta tulee vuosi kuluneeksi.
Joo, mutta ei ollu tarkotus kirjottaa romaania elämäni huonoimmat ajat tai muuta... Ihanaa kun mies tulee tänään polttari reissulta, soitteli yöllä puol yhen aikaan ja kovin ikävissään oli, on se jännä että seitsemän vuoden yhdessäolon jälkeenkin kaks yötä erossa tekee tiukkaa. No ehkä se on kuitenkin ihan hyvä asia. Nyt sitten vuoro muille.
Sittis
Kauheesti ei koneella ole ehtinyt istuskella, kun miehelläkin alkoi loma.
Ultrassa kävin viime torstaina rv6+3 ja yksi sikiö siellä sydän pompottaen näkyi. Vastasi viikkoja ja crl oli 6,1 mm.
Viime kerrallahan näkyi kaksi vesipussia, nyt toista ei näkynyt...mihin lienee hävinnyt kun ei ole vuotojakaan ollut? Toisaalta huokaisin helpotuksesta, kun ei ole kaksosia tulossa...riskien takia ja jaksamisen.
Verenpaineet mulla oli huiman korkeet (beetasalpaaja oli käytössä ennen raskautta, lopetettiin plussaan), alapaine yli 110. Komensi heti hakemaan lääkkeet apteekista, joten nyt syön Albetolia varmaan koko raskausajan. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole lääkkeitä ollut, mutta korkeiden paineiden takia sitten loppuvaiheessa oon ollut osastolla huilimassa.
Mielelläni en noita lääkkeitä varsinkaan alkuraskaudessa söisi (käytössä myös kortisoni)..mutta taitaisi olla huonompi homma olla ottamatta.
Onko kellään muulla käytössä jotain lääkkeitä säännöllisesti?
Joku kyseli lasten ikäeroa, meillä vanhemmat muksut on 5v ja 8v jos/kun kolmas syntyy.
Tutti, taas kovin omanapaisena *anteeksi*
6+6
lisäystä:
Tervetuloa uusille!
*Parvorokosta* oli puhetta myös, meillä oli keväällä kuopuksen päiväkerhossa ko. rokkoa liikkeellä ja tässä kesällä kun pojalla posket lehahti punaiseksi, epäilin heti että parvo iskenyt.(tietty voi olla allergiaa tai auringon polttamaa tms.).
Joka tapauksessa kävin verikokeessa, tulokset tuli viikossa ja selvisi että vasta-aineita löytyi. Olen siis sairastanut rokon aikaisemmin, onneksi.
Kuulemma yli puolet aikuisväestä on sairastanut parvorokon lapsena, useammat tietämättään! Asia kyllä ahdistaa, jos epäilee mahd. tartuntaa. Tsemppiä!
Täällä varovaisesti mukaan ilmoittautuu yksi helmen odottaja. La pitäisi olla 12.2
Olin viimeksi mukana helmi-maaliskuussa ja silloin onni päättyi keskenmenoon.
Eilen kävin sitten varhaisultrassa kun oli sellaista pientä vuotoa kuten viimeksi. Ja sain kuulla että kaikki on, ainakin tällä hetkellä hyvin. :x
Raskaus on muutamaa päivää pidemmällä kun oletin tai siltä vaikuttaisi. Nyt sitten tänään varailin neuvolaa ja se on jo reilun viikon päästä. Huh, tuntuu että nyt käynnistyy oikein urakalla kaikki "raskausjutut" kun maltoin nyt odottaa pidempään tuon varhaisultraan menon kanssa.
Piparityttö rv 8+0