Vierailija

Kaunis kevätilma, avaan ikkunan jo voin jo mielessäni kuvitella raikkaan kevätilman tuoksun tunkeutuvan avonaisesta ikkunasta olohuoneeseen..

Ja mitä vielä, joku naapurin katti on taas käynyt kusella terassillamme ja sisälle tulvii ainoastaan voimakas kissankusen haju >.<
Pihalla käy ainakin kolme eri kattia kusekelemassa ja ahdistelemassa ikkunan läpi omia kissojamme. Viime kesänä terassituolien päällisetkin piti heittää pois, kun nihin käytiin kusaisemassa.

Olen niin väsynyt tähän! Kun en tiedä, missä osoitteessa nuo karvalapaset asuvat, niin envoi käydä edes omistajalle valittamassa + antamassa laskua pilatuista pihakalusteista..
Vinkkejä, mitä voin tehdä?

• ylös 121
  • alas 11

Sivut

Kommentit (271)

miau

Vierailija kirjoitti:
Vapaana juoksevan kissan saa tappaa. Se on laki.

Ja tulee hävittää syöttämällä tällaisille idiooteille. Se myös kirjattu tuohen edelläminittuun lakiin.

• ylös 63
  • alas 21
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En ensinnäkään hyväksy elukoiden pahoinpitelyä, toisekseen katit ottavat aina hatkat kun niitä yrittää lähestyä. On käynyt mielessä napata kiinni ja toimittaa lähimpään eläinsuojeluyhdistyksen hoiviin, mutta ei noita saa kiinni.

-ap

• ylös 102
  • alas 3
Vierailija

Vesi voisi toimia. Ei vahingoita kissaa, mutta inhottaa niitä.

Taajama-alueella lemmikkejään vapaana pitävät ihmiset ovat yksiä idiootteja.

• ylös 125
  • alas 3
Vierailija

Laita kunnon, iso vesipyssy käyttövalmiiksi ja suihkuta kissoja, kun mahdollista, vesiletku on toki myös hyvä. Hankalaa toki, jos ehtivät aina karkuun ennen koulutusta.

• ylös 67
  • alas 4
Vierailija

Niin ja ulkokäyttöön tarkoitettua kissakarkoitettakin kokeiltiin. Seurauksena koko piha haisi voimakkaasti valkosipulille, eikä haitannut kattien menoa pätkääkään -.-

-ap

• ylös 71
  • alas 2
Vierailija

Ongelma ei ole pelkästään rivitalo-alueella, vaan kaikkialla, jossa nuo katit liikkuvat.

Olen ääriääni myöten vihastunut, kuseskelevat terassit, kuivamassa olevat pyykit, vaunut, lasten leikkipaikat jne. ja mikä pahinta ja kalleinta, naarmuttavat autot, kun kiipeävät lämmittelemään auton katolle.

On yritetty karkottaa  kissankarkottimilla, hajuvesillä, sitruunalla jne. eikä mikään auta, muuta kuin rahat menevät.

Tuttuni neuvoi tekemään pyydyksen/häkin, johon makupalaksi lihapullia ja kun kissa menee häkkiin, niin luukku loksahtaa kiinni. Ja siinähän se sitten on.

Suuresti ihmettelen, kissaihmisiä, miten vastuuttomia ja piittaamattomia ovat, kun antavat kissansa vaeltaa toisten tonteilla, maksamatta silti vahinkoa, mitä ne aiheuttavat, eikä pelkästään naapurille, vaan myös linnuille, oraville jne.

Kissansa vapaana pitävät ovat alinta pohjasakkia mitä tiedän. Ja sama ongelma vuosi kausia, eikä noita saada koskaan kuriin tai vastuuseen.

• ylös 111
  • alas 9
Vierailija

Ei ole kissojen vika että omistajat ovat suuremman luokan törppöjä!

Minä tekisin niin, että pyydystäisin joka ikisen kissan jonka nään kulkevan vapaana, ja veisin löytöeläinkotiin. Tai ottaisin säilöön ja soittaisin löytöeläintalosta ammattilaisen hakemaan karkurin. Jos ja kun omistajat sen sieltä noutavat, he joutuvat maksamaan vähintään muutaman kympin hoitomaksun. Tämä on lain mukaan täysin sallittua, kissojen vapaana kulkeminen taajamassa taas ei.

Eiköhän jääräpäisempikin kissanomistaja opi aika nopsaan, kun on jokusen kerran noutanut kissansa löytöeläintalosta. Sieltä varmasti myös infotaan, että kissoja ei saa päästää juoksentelemaan vapaana (jos joku ei sitä oikeasti tiedä), ja toki voisit jättää omatkin terveisesi kusisesta terassistasi jne.

Nimim. Sisäkissan omistaja

• ylös 82
  • alas 5
Vierailija

Hae loukut eläinsuojeluyhdistyksestä tai mistä niitä nyt sitten on tarjolla. Mä yritin jokunen vuosi sitten, mutta ainakin täällä Turussa oli pitkät jonot, eli meitä on PALJON kyrsiintyneitä, jotka ihmettelevät näiden kusipäiden touhua päästää tuhoeläimet irti muiden pihoille.

Meille tuli yöllä ikkunasta sisään yksi haiseva kuseksija, joka herätti meidät täydestä unesta digiboxin päällä taiteillessaan. Kissanpentu vinkui kerran ikkunan takana, sen palautin naapuriin, kun tiesin sieltä olevan. Ei auttanut kaunis puhe pitää huolta, homma jatkui.

Olisi hienoa, jos joku muille ikuista harmia aiheuttava tulisi tänne kertomaan, että johtuuko tämä toiminta (mistä siis aiheutuu jopa ihan hintavaakin haittaa) laiskuudesta, pirullisuudesta vai mikä on se syy?Koska kun katselee kesäisin ojanpientareilla makaavia raatoja, ei voi mitenkään olla eläinrakkaudesta kyse.

Kissat EIVÄT KUULU LUONTOON!!!!!!!!! Se ei pärjää pakkasella, ja kesäisin on tarjolla useita vaaran paikkoja ja ilkivaltaa!!!!! JA pelkästään jo laki sanoo, että omistajan on katsottava perään missä se kulkee, kuten juuri pidettävä pois muiden pihoilta ja leikkipaikoilta!!!! Miksi ette noudata edes lakia, jos ette välitä naapurien pyynnöistä???

• ylös 76
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ensinnäkään hyväksy elukoiden pahoinpitelyä, toisekseen katit ottavat aina hatkat kun niitä yrittää lähestyä. On käynyt mielessä napata kiinni ja toimittaa lähimpään eläinsuojeluyhdistyksen hoiviin, mutta ei noita saa kiinni.

-ap

"

Olen poliisin kehotuksesta valokuvannut kattien tekosia ja vahinkoja esim. kalusteiden ja mattojen kuseskelu, auton naarmuttaminen jne. ja nyt on aikeissa kissat pyydystää häkkiin makupalan avulla ja toimittaa eläinlöytökotiin ja jos omistajat noutavat kissat, saan sitä kautta yhteystiedot ja annan asian poliisin hoidettavaksi.  Olen niin lopen kyllästänyt vapaana oleviin kissoihin, niin vastuuttomia niiden omistajat ovat.

• ylös 82
  • alas 3
Vierailija

Surullista on, ettei suurta osaa loukutetuista kissoista kukaan tule enää hakemaan kissatalosta kotiin... Muttei se toki ap:n ongelma ole.

• ylös 61
  • alas 2
Vierailija

Ette varmaan sitten valita, kun hiiri-, myyrä- ja jänistuhot moninkertaistuvat, kun taajamakatit poistuvat?

Tuholaisongelma räjähtäisi käsiin, muutama kissa/alue pitää pahimmat kurissa.

Ja minulla ei ole kissaa, mutta toivotan lämpimästi satunnaiset kissat kyllä tervetulleeksi.

• ylös 33
  • alas 76
Vierailija

Purista appelsiinia ja sitruunaa suihkepulloon ja suihkuttele terassille, kissat vihaavat hajua ja kiertävät terassin :)

• ylös 32
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hae loukut eläinsuojeluyhdistyksestä tai mistä niitä nyt sitten on tarjolla. Mä yritin jokunen vuosi sitten, mutta ainakin täällä Turussa oli pitkät jonot, eli meitä on PALJON kyrsiintyneitä, jotka ihmettelevät näiden kusipäiden touhua päästää tuhoeläimet irti muiden pihoille.

Meille tuli yöllä ikkunasta sisään yksi haiseva kuseksija, joka herätti meidät täydestä unesta digiboxin päällä taiteillessaan. Kissanpentu vinkui kerran ikkunan takana, sen palautin naapuriin, kun tiesin sieltä olevan. Ei auttanut kaunis puhe pitää huolta, homma jatkui.

Olisi hienoa, jos joku muille ikuista harmia aiheuttava tulisi tänne kertomaan, että johtuuko tämä toiminta (mistä siis aiheutuu jopa ihan hintavaakin haittaa) laiskuudesta, pirullisuudesta vai mikä on se syy?Koska kun katselee kesäisin ojanpientareilla makaavia raatoja, ei voi mitenkään olla eläinrakkaudesta kyse.

Kissat EIVÄT KUULU LUONTOON!!!!!!!!! Se ei pärjää pakkasella, ja kesäisin on tarjolla useita vaaran paikkoja ja ilkivaltaa!!!!! JA pelkästään jo laki sanoo, että omistajan on katsottava perään missä se kulkee, kuten juuri pidettävä pois muiden pihoilta ja leikkipaikoilta!!!! Miksi ette noudata edes lakia, jos ette välitä naapurien pyynnöistä???

Arvaa olenko miettinyt samaa... Meillä kulkee vielä vilkas autotie tuossa vieressä, ainakin itse olisin pelko perseessä että milloin misuliini jää rekan alle.

Kun lisäksi nuo vielä kiusaavat meidän sisäkissoja... Öisin on pakko pitää sälekaihtimet tiukasti kiinni, kun iltaisin ja öisin tulevat ikkunalle haastamaan riitaa. Kerran saatiin paskahalvaus, kun yksi kissa ihan äkkiäarvaamatta pimeydestä hyökkäsi päin olohuoneen ikkunaa. Ja meidän kissat tietty reviiriään puolustaessa hyökkäsivät sitten takaisin. Apteekista piti ostaa jo fermonisuihke, kun kissaparat alkoivat niin stressaantuneita noista hyökkäilyistä...

-ap

• ylös 52
  • alas 1
Vierailija

Naapuri alkoi joskus rääkkäämään kissaa, joka päästettiin kulkemaan vapaasti ulkona. Tulin siihen johtopäätökseen, että naapuri on paskahousu, joka uskaltaa käydä ainoastaan puolustukyvytömän pieneläimen kimppuun ja tein ongelmasta henkilökohtaisen ilmoittamalla naapurille, että tästä lähtien kissan rääkkääminen on sama asia kuin hyökkääminen henkilökohtaisesti mun kimppuun. Ihmeesti ei enää naapurin paskahousu ahdistellut ja rääkännyt kissaa kun ymmärsi, ettei vastassa olekaan enää vain puolustuskyvytön pieneläin, vaan aikuinen mies.

• ylös 15
  • alas 46
Vierailija

Meillä pyöriskelee kolmekin kissa rivitaloalueella eikä ne ole konsaan kusseet pihallemme. Usein on kärkkymässä terassilla kun koiran ruokakuppi on siinä. Ja koira jopa on niin säyseä että kerran antoi katijn raksuja maistellakin. Enemmän minua haittaa naapurin tupakointi, ropskat tienposkilla ja koirankakkakasat. Olen aika harvan kissan koskaan nähnyt kusevan ihan talon viereen, yleensä mebnevät aika tavalla piiloon.

• ylös 18
  • alas 27
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ette varmaan sitten valita, kun hiiri-, myyrä- ja jänistuhot moninkertaistuvat, kun taajamakatit poistuvat?

Tuholaisongelma räjähtäisi käsiin, muutama kissa/alue pitää pahimmat kurissa.

Ja minulla ei ole kissaa, mutta toivotan lämpimästi satunnaiset kissat kyllä tervetulleeksi.

Hiirillä, myyrillä ja jäniksillä on sellaisia luonnomukasia vihollisia kuin vaikka ketut ja mäyrät. Ei tarvita erikseen kissoja kuseksimaan nurkkiin.

• ylös 51
  • alas 4
Vierailija

Kumma juttu. Jo 20 viestiä eikä kukaan ole tullut vieläkään inisemään, että kissa on käynyt raapistamassa pyhää lehmää.

• ylös 0
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä pyöriskelee kolmekin kissa rivitaloalueella eikä ne ole konsaan kusseet pihallemme. Usein on kärkkymässä terassilla kun koiran ruokakuppi on siinä. Ja koira jopa on niin säyseä että kerran antoi katijn raksuja maistellakin. Enemmän minua haittaa naapurin tupakointi, ropskat tienposkilla ja koirankakkakasat. Olen aika harvan kissan koskaan nähnyt kusevan ihan talon viereen, yleensä mebnevät aika tavalla piiloon.

No meillä on nuo kuseskelevat katit, molemmanpuoleiset naapurit röökaavat ja tienvarrella on vielä koiranpaskaläjiä.

Voitinko?

-ap

• ylös 37
  • alas 1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.