Ajatusleikki: jos saisit mahdollisuuden liveseurata jonkun ihmisen elämää, niin
ketä seuraisit?
Tyyliin livekamerat kotona, näkisit kaiken mitä puuhaa netissä, voisit kuunnella puhelut, lukea s-postit, seurata liikkeitä...
Seuraisitko pomoa, alaista, kaveria, ihastusta, vihamiestä, julkkista... niin, ketä?
Kommentit (18)
En ketään. Ajattelin hiljattain tytön juttuja kuunneltuani, että olisi hauska olla "kärpäsenä katossa" noiden seiskaluokkalaisten kotitaloustunnilla, mutta siihen se loppuu. Pidemmälle vietynä olisi tuskin miellyttävää/ tervettä.
Vierailija kirjoitti:
ketä seuraisit?
Tyyliin livekamerat kotona, näkisit kaiken mitä puuhaa netissä, voisit kuunnella puhelut, lukea s-postit, seurata liikkeitä...Seuraisitko pomoa, alaista, kaveria, ihastusta, vihamiestä, julkkista... niin, ketä?
Mutta sähän jo salakuuntelet mua? Miksi ihmeessä, olen sitä ihmetellyt...
Axelin selliin vois laittaa livekameran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ketä seuraisit?
Tyyliin livekamerat kotona, näkisit kaiken mitä puuhaa netissä, voisit kuunnella puhelut, lukea s-postit, seurata liikkeitä...Seuraisitko pomoa, alaista, kaveria, ihastusta, vihamiestä, julkkista... niin, ketä?
Siitä vaan ajattelen, kun usein mun elämää liippaavia aloituksia päättyy tänne aiheiksi. Esimerkkinä muutama päivä sitten keskustelin ystäväni kanssa puhelimessa keskinkertaisuudesta. Muutaman tunnin päästä tänne ilmaantui aloitus keskinkertaisuudesta. Eilen tiesit, että meillä kävi ikkunanpesijät. Noh, en tiedä osaatko viroa. Myöhään eilen illalla resetoin puhelimet, nimenomaan, että saisi hetken olla rauhassa. Nyt tämä aloitus taas. Näitä esimerkkejä on kymmeniä ellei enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ketä seuraisit?
Siitä vaan ajattelen, kun usein mun elämää liippaavia aloituksia päättyy tänne aiheiksi. Esimerkkinä muutama päivä sitten keskustelin ystäväni kanssa puhelimessa keskinkertaisuudesta. Muutaman tunnin päästä tänne ilmaantui aloitus keskinkertaisuudesta. Eilen tiesit, että meillä kävi ikkunanpesijät. Noh, en tiedä osaatko viroa. Myöhään eilen illalla resetoin puhelimet, nimenomaan, että saisi hetken olla rauhassa. Nyt tämä aloitus taas. Näitä esimerkkejä on kymmeniä ellei enemmän.
Työkseni olen matemaatikko ja lasken todennäköisyyksiä. Tämä ei ole sattumaa, sori jos koitat väittää niin.
Voiks puhelinta oikeesti salakuunnella?
Varmaan jotain syömishäiriöistä. Olisi mielenkiintoista nähdä miten pärjää, miten toimii yksin ja seurassa ja miten salailee toimintaansa.
Vierailija kirjoitti:
Voiks puhelinta oikeesti salakuunnella?
Varmaan joku hakkeri osais vastata siihen? Anyone?
Voisi olla silmiä avaavaa seurata itseään, sitä on niin sokea omalle elämälleen ja toimintatavoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla silmiä avaavaa seurata itseään, sitä on niin sokea omalle elämälleen ja toimintatavoilleen.
Niinpä! Tämä oli hyvä huomio :)
Siinä tapauksessa olen lahjakas ennaltatulkitsija vauva-palstalle tulevissa aiheissa. En kyllä usko meedioihin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa olen lahjakas ennaltatulkitsija vauva-palstalle tulevissa aiheissa. En kyllä usko meedioihin.
Anyway, pitää hoitaa tietoturva-asiat kuntoon. Sillä se hoituu.
Yläkerran naapureita yhden illan ajan.
Siellä asuu pikkulapsi perhe. Joka ilta klo 20-23.30 kuuluu töminää. Siis he kävelevät edestakaisin kotonaan. Ihan marssivat, kuuluu myös painavien huonekalujen siirtämistä.
Olen miettinyt että mitä he tekevät. Luulisi ettei joka päivä tarvitsisi esim. siivota, laitella pyykkejä, siirrellä huonekaluja jne. Olen myös miettinyt että onko aikuisilla askelmittarit ja he kerryttävät jotain askel määriä?
Aika vähän olisi kiinnostusta vaklata ketään? Tämä on vauva-palsta, onko naisten elämä niin täyttä että omassakin arjessa riittää pyörittämistä? Ei yksinkertaisesti jaksaisi kiinnostaa toisten samanlainen tylsä arki? Tai sitten niin suuri kunnioitus toisia ihmisiä ja yksityisyyttä kohtaan, että ajatuksenkin tasolla mahdotonta?
ap
Ihastusta. Pettyisin niin paljon häneen, että voisin unohtaa kokonaan.
Ap, jos omassa elämässä ei ole tarpeeksi tapahtumia ja oikeasti jaksaisi kiinnostaa niin paljon jonkun muun elämä, on tehnyt vääriä elämänvalintoja.
Mua ei oikeastaan varmaan kiinnostaisi seurata ketään. Big Brotherkin oli aikanaan konseptina niin tylsä, että en saanut edes kokonaista jaksoa alas. Mitäpä sitä siis jonkun muun arkea seuraamaan kun on oma elettävä.