Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ateistit juhlivat kristillisiä pyhiä?

Vierailija
05.04.2016 |

Miksi te niitä juhlitte, kun ette edes usko koko juttuun? Ja ennen kuin joku valopää ruikuttaa, että "ne oli kylläkin pakanallisia ennen", niin kysymys: miksi sitten juhlitte pakanallisia pyhiä, jos ette edes usko koko juttuun?
Ettekö voisi keksiä omat juhlapyhänne? Vaikka joku darwinin päivä tms.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aloitukset ovat aina todiste sille tutkimustiedolle, että uskovaisten ihmisten älykkyys on matalampi kuin uskonnottomien ja ateistien 😏.

.

Oi, miksi oi miksi ihmiset ovat aina juhlineet vuoden tiettyinä ajankohtina? Olisiko ihan vuodenkierron siirtymien juhlistamista? Hassuahan on se, että kristityt eivät ole saaneet luotua yhtään kunnollista juhlapäivää ns. tyhjään kohtaan, päivälle, jolle olisi vain se kristinuskon mukainen juhla-aihe. No, mitä voi odottaa, jos uskonto on tuotu miekalla ja kuoleman uhalla...

Vierailija
22/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhli. Rentouduin niinä päivinä. Mitä se sua kaivaa? Et voi tosissasi olettaa, että tekopyhät uskovaiset saisivat olla maksullisilla arkipyhillä ja ateistit joutuisivat töihin. Missä on uskovaisten loogisuus? Ai niin, ei heillä ole!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovaiset ei itse keksi omia juhlia. Kaikki heidän mukajuhlansa on alunperin pakanallisia. Nyt sitten vinkuvat että muut eivät saisi enää viettää omia juhliaan.

Ette te kuulkaa ihan kokonaan pysty meidän juhlia ryöstämään vaikka mitä itsellenne uskottelisitte 😃

Joulua vietetään Jeesuksen syntymän muistojuhlana Suomessa. Näin on kuulepas ollut jo satoja vuosia. Vanha kansa käy joulukirkossakin. Meillä nuoressa ikäpolvessa on näitä "uuspakanoita", jotka yrittää muuntaa joulun joksikin, jota kuvittelevat sen joskus olleen (ilman mitään todisteita). Minä tunnen ateistipariskunnan, ja heillä soi Jeesus-aiheiset joululaulut kotona ja ovatpa käyneet joulumessussakin. Miksi? Koska yritettyään viettää pari kertaa ateistista joulua totesivat sen masentavaksi ja merkityksettömäksi.

Monet suuremmatkin uskonnot eivät tunnusta Jeesusta mutta kylläkin Jumalan. Jouluisin soi joka tuutissa nämä joululaulut, mutta ei ne minua loukkaa.

Joulun aikaan juhlittiin tuhannet vuodet valoa. Koska se oli valmis juhla, keksivät uskonpuhdistajat sijoittaa siihen kohtaan Jessen syntymän.

Vierailija
24/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistien selitykset juhlapyhien vietolle kuulostaa jotenkin ontoilta. Ehkä niihin joskus myöhemmin tulee joku ateistisnäkemyksellinen sisältö mutta tässä svaiheessa on kyllä tyhjän hapuilun tuntua kun näitä kommentteja lukee. Merkitykset on kadonneet mutta uutta sisältöä ei ole tullut tilalle. 

Kuis näin? Itse en tosiaan joulua vietä, mutta suurin osa suomalaisista viettää, ja tästäkin enemmistöstä suurin osa juhlii sitä rauhoittumisen, perheen, lahjanannon ja yhdessäolon juhlana, ei minään vapahtajan syntymäjuhlana. Nähdäkseni juhla on jo saanut uuden sisällön, ja lähinnä himouskikset miettivät silloin jeesusjuttuja. -15

Vierailija
25/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä aloitukset ovat aina todiste sille tutkimustiedolle, että uskovaisten ihmisten älykkyys on matalampi kuin uskonnottomien ja ateistien 😏.

.

Oi, miksi oi miksi ihmiset ovat aina juhlineet vuoden tiettyinä ajankohtina? Olisiko ihan vuodenkierron siirtymien juhlistamista? Hassuahan on se, että kristityt eivät ole saaneet luotua yhtään kunnollista juhlapäivää ns. tyhjään kohtaan, päivälle, jolle olisi vain se kristinuskon mukainen juhla-aihe. No, mitä voi odottaa, jos uskonto on tuotu miekalla ja kuoleman uhalla...

Okei, niitä vuoden kierron siirtymiäkö sinä siis juhlistat? On aina kiinnostava kuulla että mitä ateistit oikein kristillisinä juhlapyhinä juhlivat, tulee niin monenlaisia vastauksia. :)

Vierailija
26/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovaiset ei itse keksi omia juhlia. Kaikki heidän mukajuhlansa on alunperin pakanallisia. Nyt sitten vinkuvat että muut eivät saisi enää viettää omia juhliaan.

Ette te kuulkaa ihan kokonaan pysty meidän juhlia ryöstämään vaikka mitä itsellenne uskottelisitte 😃

Joulua vietetään Jeesuksen syntymän muistojuhlana Suomessa. Näin on kuulepas ollut jo satoja vuosia. Vanha kansa käy joulukirkossakin. Meillä nuoressa ikäpolvessa on näitä "uuspakanoita", jotka yrittää muuntaa joulun joksikin, jota kuvittelevat sen joskus olleen (ilman mitään todisteita). Minä tunnen ateistipariskunnan, ja heillä soi Jeesus-aiheiset joululaulut kotona ja ovatpa käyneet joulumessussakin. Miksi? Koska yritettyään viettää pari kertaa ateistista joulua totesivat sen masentavaksi ja merkityksettömäksi.

Kuinka monessa kodissa on jouluseimi verrattuna siihen, kuinka monessa on joulukuusi? Miksi vaadit ateisteilta täysin kristillisistä perinteistä vapaata joulua, kun ei uskovaisiltakaan vaadita pakanallisista perinteistä vapaata joulua? Miksi tunnet vahingoniloa siitä, että tuntemasi ateistipariskunta osallistui joulumessuun?Tuskin yksi messu heistä yhtään aiempaa hurskaammiksi muutti, heille se on vain kaunis perinne, joka ehkä toi mieleen lapsuuden kirkkomatkat mummon kanssa tms. Miksi noin kova kiinnostus muiden jouluperinteitä kohtaan? Älä puutu uskonnottomien joulunviettotapoihin, eivät hekään puutu sinun.

Vierailija
27/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistien selitykset juhlapyhien vietolle kuulostaa jotenkin ontoilta. Ehkä niihin joskus myöhemmin tulee joku ateistisnäkemyksellinen sisältö mutta tässä svaiheessa on kyllä tyhjän hapuilun tuntua kun näitä kommentteja lukee. Merkitykset on kadonneet mutta uutta sisältöä ei ole tullut tilalle. 

Kuis näin? Itse en tosiaan joulua vietä, mutta suurin osa suomalaisista viettää, ja tästäkin enemmistöstä suurin osa juhlii sitä rauhoittumisen, perheen, lahjanannon ja yhdessäolon juhlana, ei minään vapahtajan syntymäjuhlana. Nähdäkseni juhla on jo saanut uuden sisällön, ja lähinnä himouskikset miettivät silloin jeesusjuttuja. -15

Mikä se uusi sisältö on? Miksi mitäkin rituaaleja tehdään?

Vierailija
28/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet suuremmatkin uskonnot eivät tunnusta Jeesusta mutta kylläkin Jumalan. Jouluisin soi joka tuutissa nämä joululaulut, mutta ei ne minua loukkaa.

Joulun aikaan juhlittiin tuhannet vuodet valoa. Koska se oli valmis juhla, keksivät uskonpuhdistajat sijoittaa siihen kohtaan Jessen syntymän.

Mitä sinä juhlit jouluna? Mikä sulle on joulun ydinsisältö?

Vierailija
29/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin vuodenkiertoa. Kesäpäivänseisaus (juhannus), syyspäiväntasaus (kekri), talvipäivänseisaus (joulu) ja kevätpäiväntasaus (pääsiäinen)

Vierailija
30/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monessa kodissa on jouluseimi verrattuna siihen, kuinka monessa on joulukuusi? Miksi vaadit ateisteilta täysin kristillisistä perinteistä vapaata joulua, kun ei uskovaisiltakaan vaadita pakanallisista perinteistä vapaata joulua? Miksi tunnet vahingoniloa siitä, että tuntemasi ateistipariskunta osallistui joulumessuun?Tuskin yksi messu heistä yhtään aiempaa hurskaammiksi muutti, heille se on vain kaunis perinne, joka ehkä toi mieleen lapsuuden kirkkomatkat mummon kanssa tms. Miksi noin kova kiinnostus muiden jouluperinteitä kohtaan? Älä puutu uskonnottomien joulunviettotapoihin, eivät hekään puutu sinun.

Mua pohdituttaa miksi pitää olla "väkisin" ateisti jos kuitenkin haluaa harjoittaa uskontoa. Eikö silloin vois olla ihan rehellisesti tapakristitty? 

Vierailija
31/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskikset ei näemmä osaa juhlia edes omia pyhiään ennen kuin Coca-Cola -pukki vilkuttelee telkkarissa tai jättimäiset munat ilmestyy kauppoihin.

Vierailija
32/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlin vuodenkiertoa. Kesäpäivänseisaus (juhannus), syyspäiväntasaus (kekri), talvipäivänseisaus (joulu) ja kevätpäiväntasaus (pääsiäinen)

Onko sulla jotain omia rituaaleja joilla kunnioitat näitä tähtitaivaan juttuja?

Vierailija
33/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskikset ei näemmä osaa juhlia edes omia pyhiään ennen kuin Coca-Cola -pukki vilkuttelee telkkarissa tai jättimäiset munat ilmestyy kauppoihin.

Onko ne jättimäiset munat ja Cocispukit siis mielestäsi enemmän sun elämänkatsomukseesi kuuluvia juttuja?

Vierailija
34/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ateistina juhlin jouluaattona ihan sitä perinteistä joulua, joka tapakristitty vanhemmillani on ollut tapana järjestää. Jouluun liittyy perhe, yhdessä oleminen ja hyvä ruoka. Emme paneudu uskontoon jouluaattona tai muutoinkaan ja jopa voin kuunnella kristillisaiheisia joululauluja, kun ne lapsuudessa oli osana sitä joulufiilistä. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa käsittää, että sitä täytyy uskovaisten täällä hokea eri muodoissa?!? Kyllä nämä uskovaisten maailmanlaajuiset typerät jankkaamiset ja mielipidekirjoitukset vain tukevat sitä käsitystä, että heidän älykkyysosamääränsä on pakostikin oltava huomattavasti pienempi. Myös jonkinlainen harhaisuus persoonallisuudessa on näkyvissä monella uskovaisella. Loogisuuden puutteesta puhumattakaan.

Vierailija
35/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te niitä juhlitte, kun ette edes usko koko juttuun? Ja ennen kuin joku valopää ruikuttaa, että "ne oli kylläkin pakanallisia ennen", niin kysymys: miksi sitten juhlitte pakanallisia pyhiä, jos ette edes usko koko juttuun?

Ettekö voisi keksiä omat juhlapyhänne? Vaikka joku darwinin päivä tms.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015040319466064_uu.shtml

IL-suurkyselyn yllätystulos: Kirkkoon kuuluvista alle puolet uskoo Jeesukseen

Vierailija
36/62 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se uusi sisältö on? Miksi mitäkin rituaaleja tehdään?

Se uusi sisältö on juuri tuo, minkä mainitsin. Siihen liittyviä rituaaleja on mm. kuusen haku ja koristelu yhdessä, joulurauhanjulistuksen kuuntelu, tonttulaulujen kuuntelu, riisipuuro ja laatikot, lahjojen ostaminen ja vaihtaminen, joulupukki, vihreiden kuulien syöminen ja nukahtaminen telkkarin ääreen uudet villasukat jalassa.

Outo kysymys sinulta. -15

Vierailija
37/62 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan juhli. Ne on vain vapaapäiviä. Jälkikasvu ja seurustelukumppani saa jouluna lahjoja, muuten en juhli niitä mitenkään. Tämä siis minun osaltani, muut vastatkoon sitten puolestaan.

Ja huom. Ennen kuin kilahdat siitä, että saan samat vapaat kuin uskovaiset, niin mun palkan maksaa ykstyinen työnantaja, ei kirkko. Eli mulle kuuluu samat työsuhde-edut kuin kaikille muillekin.

Vierailija
38/62 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutin vapun, koska en osaa perustella perheelleni miksi sitä vietetään.

Vierailija
39/62 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista mutta minä en vietä mitään uskovaisten juhlia kuten joulua tai pääsiäistä.

Vierailija
40/62 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua vietän koska se on vanhemmille tärkeää. Omassa kodissa ei ole joulunviettoa, mutta vanhempien kanssa vietän joka vuosi aaton. 

Muita pyhiä ja juhlapäiviä en noteeraa, oli sitten kristillisiä tai maallisia. En pääsiäistä, en vappua, juhannusta, uutta vuotta jne.