Vierailija

Olen siirtänyt vuosien ajan pienen summan kuukausittain rahastoon. Nyt ollut tappiollinen pidemmän aikaa, viimeisen kuukauden aavistuksen nousussa. Olen ajatellut siirtää rahat käyttötilille, jättää rahastoon pienen summan ja seurata kehitystä.

Miten muut olette toimineet? On pidemmän ajan sijoitusrahasto,mutta alkaako rahastojen aika olla ohitse? Ja sijoitukset tehtävä muilla tavoin?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (2)

Tyytyväinen811

Kyllä mulla on rahaa kans noissa rahastoissa säästössä ollut kauan aikaa ja voin sanoa että on hyvin tuottanut.. 100e kk laittanu niin hyvin on tuottanut..

Vierailija

Onko sulla siis kokonaisuus tappiolla vai onko vain viime kuukaudet olleet laskua? 

Mihin laittaisit rahat jos ne nyt nostaisit pois?

Rahastojen aika ei ole ollenkaan ohitse mutta nykyään sijoittavat syynäävät rahastojen kulut suurennuslasilla.  Tämä siksi että ne vaikuttavat pitkällä tähtäimellä tuottoon yllättävän paljon. Tapiolan rahastojen kulurakennetta en tiedä, eivät ole itselleni ollenkaan tuttuja mutta nyrkkisääntö on että perinteisissä pankeissa yms. on rahastoilla suhteellisen kovat kulut. Esimerkiksi Seligsonin indeksirahastoilla on suht pienet kulut ja mielestäni ovat muutenkin aika simppeli ratkaisu. Ei liikaa valinnanvaraa päätä sekoittamassa mutta niillä saa ihan hyvän hajautuksen kuitenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.