Nordean asiakkaat lopettavat tilejään
Täälläkin oli keskustelu, jossa keskusteltiin kuinka monet siirtää Nordeassa olevat tilinsä muualle.
Useat olivat varmoja että "vauhkoajat" ovat AV-mammoja, jotka netissä ilmoittavat vaihtavansa pankkia, mutta todellisuudessa ei kellään olisi aikomusta oikeasti siirtää/lopettaa Nordean tilejään...
Ruuhka Nordean konttorin edessä ihmetytti – ”viimeinen niitti”
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001152536.html
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon sitten auttaa sen tilin jättäminen Nordeaan?
Että on hiljaa ja hyväksyy veroparatiisit ja yritysten loisimisen?
Sekö nyt sitten auttaa taloustilanteeseen?
Voi näiden suomalaisten kanssa. Aina, kun joku tekee jotain konkreettista, se on aina "väärin sammutettu", "ei auta" jne.
Mitä te sitten tekisitte, jotta saadaan nämä nalkkiin ja tuo veroparatiisiasia kuntoon? Istutte sohvalla ja odotatte että joku muu tekee?? Kato, kun kellään ei oo intressiä tehdä mitään, kun kaikki odottaa että joku muu kyllä tekee, ehkä.
Mielenosoittaminen ei auta, lakkoilu ei auta, äänestäminen ei auta, vapaaehtoistyö ei auta, kulutuspäätökset ei auta... Niin mikä sitten auttaa??
Kuuluuko näiden ihmisten mielestä meidän kaikkien joutua vielä suurempaan jamaan? Että tilanne menee siihen, että keskiluokka katoaa, rikkaat ei maksa veroja ollenkaan, koulut ja terveyskeskukset lopetetaan ja loput tekeekin sitten ruokapalkalla töitä? Koska siihen tilanteeseen kyllä päästään, jos kaikki ajattelevat vain ettei mikään auta eikä mitään kannata tehdä!
Jos ihmiset siellä Greenpeacessä eivät olisi tehneet mitään, ranskalaiset edelleen dumppaisivat ydinjätteensä Atlanttiin. Jos ihmiset olisivat istuneet kotona, eivät naiset saisi edelleenkään äänestää. Jos suomalaiset eivät olisi tehneet mitään, oltaisiin edelleen osa Venäjää. Jos ihmiset eivät olisi tehneet mitään, tekisimme kuusipäiväisiä työviikkoja, 16h päivässä, parhaimmassa tapauksessa ilman taukoja.
Jos ihmiset eivät olisi nostaneet persettään, niin osa meistä olisi edelleen orjia.
Sanokaa siis sitten viisaammat, mitä Nordealle ja muille pankeille pitäisi tehdä? Mitä jokainen heidän asiakkaansa voi tehdä, jotta tulisi vaikutusta?
Nykyään media hoitaa sen että maine menee jos on mennäkseen. Mediaa pelätään ja yritykset tietävät mikä mahti sillä on. Olen itse vain niin kyynistynyt että en usko muidenkaan pankkien olevan sen puhtoisempia. Greenpeace tekee hyvää työtä ja hatunnosto heille.
Varmaan ei paljoa haittaa jos pari vittuuntunutta kommaria vaihtaa pankkia. Ovat kuitenkin tappiota tuottavia asiakkaita kun käyvät konttorissa vinkumassa
Mulla oli muutama vuosi sitten vielä tili Nordeassa (ollut 30v.) ja opintolaina myös siellä. No vaihdoin pankkia, mutta laina jäi Nordeaan. Yllättäen opintolainan laskua ei saanutkaan tähän uuteen pankkiin verkkolaskuna kun eivät kuulemma voi lähettää laskuja kuin omaan pankkiinsa. Tämän johdosta mulle tuli joka kk paperilasku joka maksoi 6€/kpl(!!!). Soitin, että mä en halua sitä paperilaskua kun siinä on aina sama lyhennys ja sama viitenumero, mitä mä sillä paperilla teen?! No ei käynyt, joten otin samansuuruisen lainan uudesta pankista ja maksoin lainan pois. Enkä IKINÄ ENÄÄ ASIOI NORDEAN KANSSA!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ei paljoa haittaa jos pari vittuuntunutta kommaria vaihtaa pankkia. Ovat kuitenkin tappiota tuottavia asiakkaita kun käyvät konttorissa vinkumassa
Lapsella on varmasti hampaassa pipi, kun noin harmittaa. Puhalletaan pipi pois... noin, nyt se meni!
Vierailija kirjoitti:
Ohho mitä Nordea-uskovaisia täällä on, kun niin henkilökohtasesti ottavat kun joku aikoo vaihtaa pankkia. :D
No aamen :D
Vierailija kirjoitti:
Jos pankin vaihtaminen onnistuu hetken mielijohteesta ruokkiksella, ei sellaisen asiakkaan menetys ole pankille ongelma.
Eihän siinä mene kuin pari minuuttia, kun antaa uudelle pankille valtakirjan siirtää kaikki asiointi heille. Tekevät sen hyvin mielellään.
Olen kyllä pitkään ihmetellyt, kuka haluaa pitää rahojaan pankissa, jonka hallituksen puheenjohtaja antaa tragikoomiseksi menevän hilpeitä lausuntoja ja on itsekin siirtynyt veroja pakoon naapuriin. Suomalaiset ovat juuri sellaista kilttiä lammaslaumaa, joka vain ihmettelee, ettei mihinkään voi koskaan vaikuttaa ja kääntää aina toisenkin posken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pankin vaihtaminen onnistuu hetken mielijohteesta ruokkiksella, ei sellaisen asiakkaan menetys ole pankille ongelma.
Eihän siinä mene kuin pari minuuttia, kun antaa uudelle pankille valtakirjan siirtää kaikki asiointi heille. Tekevät sen hyvin mielellään.
Vaan sitä ei kyllä nordean konttorissa tehdä jos nordeasta haluaa erota.
S-Pankkiin, S-Pankkiin...