Haluaisin alkaa vegaaniksi, mutten tiedä mitä söisin
Yksinkertaisia ja edullisia ruokia kaivataan siis. Tällä hetkellä kun googletan vegaanisia ruokia, tulee kovin monimutkaisia reseptejä. Vaikea tehdä jotain ruokaa, josta ei ole koskaan aiemmin kuullutkaan ja vaatii 10 eri maustetta mitä ei maustekaapista löydy... Ehdotukset saa olla puolivalmisteita tai valmisruokaakin, mutta mielellään edullisia.
Kommentit (27)
mä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä kirjoitti:
Laittakaa googlen hakusanaksi vegaani ja tulkaa sitten pätemään tänne tosta kermasta.
Menikö herne nenään?
Ei mulla ainakaan, vaan noilla alapeukuttajilla jotka ei myönnä olevansa väärässä. Miksi sanoa olevansa vegaani, jos ei ole. Sama se sanoa luomu, jos ei ole.
Vegaanikaan ei taida enään olla vegaani, se on kadottanut merkityksensä johonkin.
Ehkä ne puhui soijakermasta? :D
Vierailija kirjoitti:
mä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä kirjoitti:
Laittakaa googlen hakusanaksi vegaani ja tulkaa sitten pätemään tänne tosta kermasta.
Menikö herne nenään?
Ei mulla ainakaan, vaan noilla alapeukuttajilla jotka ei myönnä olevansa väärässä. Miksi sanoa olevansa vegaani, jos ei ole. Sama se sanoa luomu, jos ei ole.
Vegaanikaan ei taida enään olla vegaani, se on kadottanut merkityksensä johonkin.Ehkä ne puhui soijakermasta? :D
Ehkä ja ehkä ei. Sitten puhutaan soijakermasta, eikä kermasta. Ehkä olen liiankin tarkka, mutta hankala välillä lukea rivien välistä. Ap haluaisi ryhtyä vegaaniksi, eikä tiedä mitä saa syödä.
Sama se esim. sanoa vain jauho. En tiennytkään, että puhuitkin spelttijauhosta.
Ap:lle vinkiksi, monet namitkin sitten on vegaanina pois ruokavaliosta.
Syö paskaa, sitä joudut muutenkin nielemään vegaani-ideologian myötä niin kannattaa totuttautua makuun hetimmiten.
Heippa! Hyvä kysymys, minäkin tunsin aikoinaan noin. Mutta myöhemmin kun motivaatio ja näkemys on kohdillaan niin asiat sujuvat vaivatta.
Aloita vaikka aluksi niin, että teet lähestulkoon samoja ruokia, mutta korvaat lihaosuuden eri soijamuodoilla, plus halutessasi muilla lisäproteiineilla. Eli soijaa löytyy kaikenlaisena "lihana", filesuikaletta, hiutaleisena ja eri kokoisena palana. Mielestäni niistä saa tehtyä ihan mitä hyvänsä, ja juurikin ilman niitä ikäviä lihasitkoja, kuten joku toinen blogissaan kuvasi :)
Myöhemmin kun vauhtiin pääset, voit todeta että elimistö kaipaa ja saa ravintonsa parhaiten juuri tuoreruuista ei valmisteista, joten aina ei ole niin justiinsa valmistaa lautasmallin mukaisesti. Pääasia kun saat vitamiinit ja ravinteet, esim. parsaa tai palkoa, kananmunaa jos haluat jatkaa niiden käyttöä (itse pyrin pois), pastaa tms jonka seassa voi olla myös keitettynä soijaa, tuoresalaattia ja kasviöljyjä tietetenkin. Öljyt ovat tosi tärkeitä kropalle ja aivoille, ja lisäksi kasvisöljyt ovat tietysti terveellisiä toisin kuin eläinperäiset.
Kasvisruokavalion on jopa tosi helppo. Jotkut jopa noudattavat pelkkää hedelmäruokavaliota ja silläkin elää... Ihmiset ajattelevat liian rutiininomaisesti kuten aina on tavattu tehdä.
Vegaanius on hörhöyden korkeampi aste. Eläimet inhimillistetään ja tunnetaan maailmantuskaa. Tutustu oikeaan elämään ja jätä ne hörhöpiirit.
Vegaanikaan ei taida enään olla vegaani, se on kadottanut merkityksensä johonkin.