Vierailija

Jos painat normaalisti esim. 65kg ja loppuraskaudesta 90kg. Sulle on tullut 25kg ylimääräistä. Toki sulla on vielä se toinen ihminenkin sisälläs. Kun lapsi syntyy, lähtee yleensä muutama kilo, kuvitellaan nyt että esim 5kg "jää sairaalaan". No, sitten siihen asiaan. Miks ihmiset puhuu sitten jälkikäteen että "olen laihduttanut 25kg, kun lihoin sen verran raskauden aikana"? Kaikki wannabefitnessmimmit laittaa kuvia "laihdutin 25kg 6kk aikana, #supermutsi" Eihän siinä oo ensinnäkään mitään erikoista että ne kilot tippuu mitkä onkin tulleet ns. ylimääräisenä. Enemmän ihmettelisin jos ne kilot ei lähtisi..

• ylös 1
  • alas 1

Kommentit (4)

Vierailija

En usko et itsestään huolta pitäville tulee 25kg raskaudesta. Mutta siis joo, määki luulin lapsena et raskauskiloja tulee ja ne vaan jää. Vanhemmiten tajunnu et sehän on vaan ylimäärästä läskiä ja äitien omasta toiminnasta kiinni. Jokainen tavallaan 😊

Vierailija

Ekan lapsen kohdalla luulin että kaikki 18kg jäisi sairaalaan... Jäi juuri tuo 5kg. Nyt vähän fiksumpana taas 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla oli kaksi niin erilaista painonnousua, vaikka painonnousun määrä oli lähes sama. Ekassa raskaudessa tuli 12 kg, synnytyksen jälkeen kiloja oli 1 tai 2 (mulla ei ole vaakaa, ja vaikea sanoa vaatteiden perusteella, kun lantio oli kuitenkin leveämpi raskauden jälkeen). No, seuraavassa raskaudessa kiloja tuli 13, mutta synnytyksen jälkeen niitä oli jäljellä ainakin 8! Ilmeisesti kehoni kävi toisen, vaikean raskauden aikana metamorfoosin, jossa kaikki lihas muuttui läskiksi, muuta en keksi. Ei vauvojenkaan painoero niin suuri ollut, puolisen kiloa ehkä. Ei tämä nyt varsinaisesti aloitukseen liity, mutta tulipa vain mieleen, että näin iso ero voi olla.

Vierailija

Eräs "fitness"bloggaaja Mariam kertoo että hän lihoi 30kg raskauden aikana ja TADAAAA kun on superihmeellistä että tiputti ne 8kk aikana! Ja siis itse ajattelin aina että kun tulen raskaaksi, EN LIHO. Toisin kävi, mutta kaikki tippui parissa kk mutta en tuolla juokse ympäriinsä että "painoin 5kk sitten vielä 95kiloa!" Juu painoin, mutta olin raskaana. Poikkeustila!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.