Rasvaprosentin lasku?
Onnistuuko rasvaprosentin laskeminen syömällä proteiinipitoista ruokaa ja treenaamalla lihaksia? Kaloreita söisin päivittäin n. 1300 (syön vain, kun on nälkä). Eli massa lähtee rasvasta, eikä lihaksista? Kauan tätä pitäisi jatkaa, kuukausi-pari?
Kommentit (18)
Mun mielestä voisit syödä enemmän. Jos lisäksi liikut suht paljon niin kunnon ruokavalio vaan tukee painonpudotusta. Lihaskuntoharjoittelun lisäksi aerobista liikuntaa, reipas kävely toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä voisit syödä enemmän. Jos lisäksi liikut suht paljon niin kunnon ruokavalio vaan tukee painonpudotusta. Lihaskuntoharjoittelun lisäksi aerobista liikuntaa, reipas kävely toimii hyvin.
Tuo proteiinisafka pitää nälän hyvin poissa, ettei muista syödä. Päivittäin tulee käveltyä tunti tai pyöräiltyä puoli tuntia. Lihaskuntoa sitten 30 min. En mitään lihaksia kaipaa, ainoastaan rasvaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo proteiinisafka pitää nälän hyvin poissa, ettei muista syödä. Päivittäin tulee käveltyä tunti tai pyöräiltyä puoli tuntia. Lihaskuntoa sitten 30 min. En mitään lihaksia kaipaa, ainoastaan rasvaa pois.
Ei ne lihakset niin helpolla kasvakaan, ei hätää. Muista syödä hyviä rasvoja ja juoda tarpeeksi vettä niin aineenvaihdunta toimii ja rasvaakin lähtee paremmin. Joku 1600-1700 kcal olisi mun mielestä aika sopiva energiansaanti/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lihakset niin helpolla kasvakaan, ei hätää. Muista syödä hyviä rasvoja ja juoda tarpeeksi vettä niin aineenvaihdunta toimii ja rasvaakin lähtee paremmin. Joku 1600-1700 kcal olisi mun mielestä aika sopiva energiansaanti/päivä.
Mitat tällä hetkellä on 162/60, joten omaan silmään tuo määrä on ehkä vähän liikaa? Kuitenkaan painonpudotukseen en pyri, ainoastaan silmämääräsesti nätimpään kehoon.
Rasva lähtee rasvaa syömällä, ei ylimääräisellä proteiinin syönnillä.
Mulla ei ole rasvaprosentti pudonnut 4 vuodessa vaikka olen käynyt 2v salilla ja yli 2v harrastanut pilatesta. Painokin on pudonnut 5 kiloa tuona aikana (normaalipainon sisällä) ja kroppa kiinteytynyt huomattavasti. Syön normaalisti 1500 kalorin edestä päivittäin, en kaipaa enempää.
Ja tuo pahuksen rasvaprossa on edelleen 34!!! Mitattu inBodylla nyt 4 kertaa eli vuosittain.
En tiedä missä se 22 kiloa rasvaa voi olla? Vatsaa ei ole, jalat on normaalit, lantio kapeahko, pienet rinnat jne. Kyljestä jos nipistää niin sormien väliin jää reilu sentti nahkaa eli sielläkään ei ole rasvaa alla. Missään ei ole löysää tai pehmeää (vatsanahka 4 lapsen jäljiltä sekin pelkkä aavistus). Tai sitten rasva on kiinni mun kudoksissa kun esim jaloista ei saa nipistettyä mitenkään. Alleissa on varmaan pari sataa grammaa rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole rasvaprosentti pudonnut 4 vuodessa vaikka olen käynyt 2v salilla ja yli 2v harrastanut pilatesta. Painokin on pudonnut 5 kiloa tuona aikana (normaalipainon sisällä) ja kroppa kiinteytynyt huomattavasti. Syön normaalisti 1500 kalorin edestä päivittäin, en kaipaa enempää.
Ja tuo pahuksen rasvaprossa on edelleen 34!!! Mitattu inBodylla nyt 4 kertaa eli vuosittain.
En tiedä missä se 22 kiloa rasvaa voi olla? Vatsaa ei ole, jalat on normaalit, lantio kapeahko, pienet rinnat jne. Kyljestä jos nipistää niin sormien väliin jää reilu sentti nahkaa eli sielläkään ei ole rasvaa alla. Missään ei ole löysää tai pehmeää (vatsanahka 4 lapsen jäljiltä sekin pelkkä aavistus). Tai sitten rasva on kiinni mun kudoksissa kun esim jaloista ei saa nipistettyä mitenkään. Alleissa on varmaan pari sataa grammaa rasvaa.
Näethän sä sen inbodyn tuloksista että missä se rasva on. Mä veikkaan että sun tapauksessa ongelma on siinä että syöt liian vähän jolloin pudonneesta painosta osa on myös ollut lihasta. Ehkä syöt myös liian vähärasvaisesti, jolloin keho pitää kynsin hampain kiinni olemassaolevasta rasvasta. Eri asia sitten onkin se, että jos peilikuvaasi olet tyytyväinen, olo on hyvä ja treeni maistuu, niin miksi ravaat inbodyssa. Joskus tieto lisää tuskaa. :)
Ei se Inbody ole mikään absoluuttinen totuus. Jos on suht iso lihasmassa niin monesti tuo laite näyttää isoa rasvaprosenttia. Olen itse tehnyt mittauksia paljon treenaaville ja aina sai selittää samaa asiaa. Jos haluaa edes vähän luotettavamman tuloksen niin käykää pihtimittauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Inbody ole mikään absoluuttinen totuus. Jos on suht iso lihasmassa niin monesti tuo laite näyttää isoa rasvaprosenttia. Olen itse tehnyt mittauksia paljon treenaaville ja aina sai selittää samaa asiaa. Jos haluaa edes vähän luotettavamman tuloksen niin käykää pihtimittauksessa.
Selitätkö, miksi se laite näyttää isoa rasvaprosenttia jos on suht iso lihasmassa? Ymmärsin niin että virheellisesti. Mulle inbody ja pihtimittaus on näyttäneet +-1%-yksikön sisällä samoja lukemia. Viimeksi inbodyssa 17,4 ja pihtimittauksessa kaksi päivää myöhemmin 18,3. Lihasmassaa on :)
Ei se kone varsinaisesti näe sitä rasvan lihasten määrää vaan siihen on ohjelmoitu tietyt arvot, kaavat ja taulukot minkä perusteella se antaa ne tulokset. Jos on iso lihasmassa niin painoakin on yleensä enemmän. Joissakin laitteissa voi valita onko testattava paljon treenaava vai keskiverto, sillä saa jo vähän luotettavamman tuloksen.
Ehkä nuo virheelliset tulokset koskee useammin isoja treenaaville (ehkä jopa kilpailevia) miehiä joten siinä mielessä otan vähän sanojani takaisin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näethän sä sen inbodyn tuloksista että missä se rasva on. Mä veikkaan että sun tapauksessa ongelma on siinä että syöt liian vähän jolloin pudonneesta painosta osa on myös ollut lihasta. Ehkä syöt myös liian vähärasvaisesti, jolloin keho pitää kynsin hampain kiinni olemassaolevasta rasvasta. Eri asia sitten onkin se, että jos peilikuvaasi olet tyytyväinen, olo on hyvä ja treeni maistuu, niin miksi ravaat inbodyssa. Joskus tieto lisää tuskaa. :)
Tieto lisää todellakin tuskaa:) Meillä oli aiemmin töissä mahdollisuus käydä tuossa testissä ja pari kertaa olen ollut "leirillä" missä treeniviikon aikana on testattu.
Kehon- ja peilikuvaan olen tyytyväinen todella mutta vain ihmettelen:D Syön kyllä vähärasvaista perusruokaa mutta käytän voita ja oliiviöljyä valmistuksessa ja salaatinkastikkeena.
Jos pihdit ja Inbody on näyttäneet suht samaa niin eiköhän se lukema ole ihan paikkansa pitävä :)
Vierailija kirjoitti:
Ainoat kohdat mistä mulla saadaan pihtimittaus tehtyä on tuo vatsanahka lasten jäljiltä, allit ja kyljet. Jaloista ei onnistu millään joten kai ne on pelkkää läskiä sitten:D
Vierailija kirjoitti:
On varmasti mitattu väärin koska mitoillani 165/93 on sama rasvaprosentti. Siis meistä jommallekummalta on todellakin mitattu väärin.
Lisäisin vähän syömistä. Hyviä rasvoja ja protskua. Lähtee aineenvaihdunta käyntiin. Tuolla kalorimäärällä ei jaksa edes treenata kunnolla ja keoppa on jatkuvassa nälänhädässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti mitattu väärin koska mitoillani 165/93 on sama rasvaprosentti. Siis meistä jommallekummalta on todellakin mitattu väärin.
No nyt todellakin alkaa siltä vaikuttamaan, mun mitat 164/62. Olen kyllä sirorakenteinen joten luut ei paljoa paina mutta silti tuntuu hullulta ettei vuosien treenaaminen näy prosenteissa mitenkään vaikka vaa'alla ja mitoissa näkyykin.
Sinulle, jolle InBody antaa outoja tuloksia: onko sulla tosi paksut sormet? Mulla on, ja mulle tuollaiset laitteet, joissa pitää puristaa jostain kahvasta, antavat ihan järkyttävän korkean rasvaprosentin (tyyliin 35 %, kun pihtimittaus sanoo 25 %). En ole keksinyt muuta selitystä kuin sen, että nakkisormeni saavat laitteen sekaisin.
https://lihastohtori.wordpress.com/2016/03/25/dieetti-lihasmassan-saast…
Ole hyvä.