Olen saanut kaksi hymytyttöpatsasta
Kommentit (21)
Olen yhden joskus saanutkin mutta se oli hymypoika koska meillä päin ei pikku koulussa ollut tyttöpystiä.
Kiusaajat ja luokan manipuloivin sai meillä aina patsaat.
Uhkauksien kautta nimet paperiin.
Piilokiusaamista ja opettajien nuolemista niin patsas oli varma :(
Noup.
Olin se luokan kiusattu joten yllätys, pysti jäi saamatta.
Kaikki kympin oppilaat sai kun opettaja luuli heitä hymyn arvoiseksi koulumenestyksen perusteella :-!
Minä sain tokalla luokalla, kuudennella luokalla opettaja kielsi äänestämästä niitä oppilaita jotka olivat jo yhden patsaan joskus saaneet. Kuulemma reilu peli ja täytyi antaa muillekin mahdollisuus. Eli en olis ikinä edes voinut saada kahta patsasta meidän koulussa.
Täällä meillä oli silleen että open oma lapsi sai sen joka vuosi.Eli se sai tosi monta kipsipäätä
Sain itse kiusattuna 2 patsasta kun maikka sääli minua niin paljon että antoi pystit minulle.
Olen saanut kaksi! Kumpikaan ei tosin ole tallessa enää, toisen rikoin teininä dramaattisesti yksin kotona ollessani lattialle pudottamalla, en kylläkään kertonut asiasta koskaan vanhemmilleni vaan siivosin jäljet kaikessa hiljaisuudessa.
Mun koulu jakoi aikoinaan yhdelle luokalle patsaat joka vuosi .Eli oppilaat äänesti kivointa luokkaa ja voittaja luokan oppilaat saivat hymypatsaat . Meillä oli kiva luokka joten tuli pysti
9lk päätösjuhlassa sain hymytyttöpatsaan :') harmi vaan että se tippui lattialle, onneksi pieni pala vaan irtosi ettei enempää.
Jos olet tuntemani henkilö, joka näitä on kaksi saanut niin tiedoksi, ettet todellakaan ole ansainnut niitä.
"Mä olin työläisperheestä ja tunsin sen/hymypoikapatsasta mä saanut en."
Vanha Isäntä - Kuuskytluvun kauansoiva blues (1979)
Ketä kiinnostaa? Ihan vitun turha joku hymypatsas. En olisi siitä mitenkään ylpeä enkä edes haluaisikaan olla mikään virnupelle.
Meillä jaettiin hymypatsaat ainoastaan ala-asteen kuudennen luokan yhdelle tytölle ja yhdelle pojalle.
Sen sai aina ne kaikista ärsyttävimmät tai sit puolestaan ihan mykät... Ei koskaan mennyt normaalille, reippaalle tai sosiaaliselle.
Serkkujeni perheessä on kaikilla lapsilla ne ja kaikki ovat k-päitä. Siinä meni arvostus siihen savipäähän. Omassa koulussa niitä ei jaettu.
Meillä hymypatsaat annettiin aina mahdollisimman vaaleahiuksiselle ja hiljaiselle oppilaalle. Meidän koulussamme myös joulujuhlien enkelit olivat aina pitkähiuksisia vaaleita tyttöjä. Kiltteydestä ja reiluudesta ei ollut kysymys.
Oon saanut muutaman ja lapsetkin on saaneet kaikki vähintään yhden. Minusta ikävä palkinto, koska menevät monesti niille ilkeille ja dominoiville kiusaajille. Lapseni eivät sellaisia kyllä ole, mutta ovat samaa mieltä, että kaikki ei todellakaan ole palkintojansa ansainneet.
Onnittelut sinulle!
Kerran tulin toiseksi hymytyttöäänestyksessä, pikkuisen jäi harmittamaan.