Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile tunteemaasi boheemia ihmistä (tai itseäsi, jos elämäntapasi on boheemi)?

Vierailija
04.04.2016 |

Boheemiudella tarkoitetaan sanakirjamääritelmän mukaan taiteilijoita, kirjailijoita, älyköitä ja luovia ammattilaisia, jotka viettävät epäsäännöllistä ja epäsovinnaista elämää, ajattelevat vapaamielisesti ja arvostavat vapautta enemmän kuin omaisuutta. Minkälaisia ovat tuntemasi boheemit ihmiset?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kolme kuviksen opettajaa (n. 20-, 30- ja 60-vuotiaat), ja kaikki sopivat tähän määritelmään. Tykkäävät juhlia ja matkustella ja  mutta vapaa-ajasta iso osa menee omien teosten työstämiseen. Vain yhdellä on omistusasunto ja lapsi.Sellainen boheemi kuvisopen kaapu on kaikilla myös perusvaate. (Eläkeikää lähestyvillä opettajilla se kaapu on Marimekkoa ja nuoremmilla mallia Berliini-hipsteri.)

Vierailija
2/11 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisiä yhteiskunnan elättejä ja juoppoja. Näin kokemukseni mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin mutta kuvailen nyt vaikka yhtä:

Avarakatseinen. Rento. Kämppä sotkuisin mitä olen koskaan nähnyt. Tietää paljon taiteesta ja kulttuurista. Juo paljon teetä. Laaja tuttavapiiri. Ei kamalasti välitä miten pukeutuu. Spontaani.

Vierailija
4/11 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla toimittajilla, kääntäjllä ja kirjailijoilla on pakostakin epäsäännölliset elämäntavat, kun työajat ovat mitä sattuu. Jos esimerkiksi tykkää nukkua aamupäivät ja tehdä yöllä töitä, baareissa tulee käytyä useammin jo senkin takia, että siellä voi tavata iltaisin ihmisiä. Sovinnaisuus karisee, kun sille ei ole mitään käyttöä, eikä se tee kehenkään vaikutusta.

Vierailija
5/11 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
6/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostan aikani ja rahani luoviin harrastuksiini, ja olen aamuihminen toisin kuin stereotypia boheemeista. En tee asioita joita ei ole pakko tehdä. Elän sillä periaatteella että saa tehdä omat säännönsä ja elää kuten haluaa kunhan ei tahallisesti vahingoita muita ja perusarvot ja moraali kunnossa. Hyvin avoinmielinen ja kreatiivinen täysillä elävä!

Vierailija
7/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkoituksellisesti vapaaherrana, käytän provosivia hattuja, juon kalliita viinaksia, autoilen kyllä - mutta tarkoituksellisen huomiotaherättävällä vintage-autolla aiheuttaakseni sillä pahennusta, harrastan vaihdannaistaloutta ja sisustan kotini kierrätyshuonekaluilla, joista rakennan mieleisiäni kulloisenkin tarkoituksen mukaan. Kuuntelen jazzia sekä progea, en omista televisiota enkä katso sitä kyllä netistäkään...

M 45

Vierailija
8/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen montakin mutta kuvailen nyt vaikka yhtä:

Avarakatseinen. Rento. Kämppä sotkuisin mitä olen koskaan nähnyt. Tietää paljon taiteesta ja kulttuurista. Juo paljon teetä. Laaja tuttavapiiri. Ei kamalasti välitä miten pukeutuu. Spontaani.

Mulla on myös tällainen kaveri, kuvauksesi sopii täydellisesti. Ammatiltaan hän on valokuvaaja, mutta ei kuvaa mitään sellaista, mistä maksetaan rahaa, vaan apurahoilla kaikenmaailman taideprojekteja.

Vierailija
9/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tarkoituksellisesti vapaaherrana, käytän provosivia hattuja, juon kalliita viinaksia, autoilen kyllä - mutta tarkoituksellisen huomiotaherättävällä vintage-autolla aiheuttaakseni sillä pahennusta, harrastan vaihdannaistaloutta ja sisustan kotini kierrätyshuonekaluilla, joista rakennan mieleisiäni kulloisenkin tarkoituksen mukaan. Kuuntelen jazzia sekä progea, en omista televisiota enkä katso sitä kyllä netistäkään...

M 45

Nyt on pakko kysyä: millaisia ovat provosoivat hatut? M38

Vierailija
10/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita sitä että olisi ammatiltaan taiteilija tai jotain muuta mutta että on taiteellinen ja luova ainakin omassa elämässään ja että on kaikenlaisia erilaisia projekteja. On myös oma tyyli. Toisten mielestä voi olla epäsovinnaista elämää jos ei elä tai tee miten toiset tekee tai miten toiset haluaisi. Boheemi oon itse ja en voi sietää rutiineja ja sitä että joka päivä toistaisin samoja asioita samaan aikaan ja olisi koko ajan vain samanlaista

Variatio delectat

Vierailija
11/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pitää hieman omaperäisesti pukeutuvaa boheemina, joku terkoittaa sillä täysin yhteiskuntakelvotonta heittiötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä