Miksi Hesarin kuukausiliitteen jutussa halpakaupoista on leimallisesti wt-porukkaa??!!
Paremmisto voi nyrpistellä nokkaansa ja siunailla, ettei tarvitse käydä tuollaisen porukan seassa vai onko se vain totuus näiden kauppojen asiakaskunnasta?! Itse olen suht juntin näköinen ja käyn konkaupoissa mutta en silti aivan tiphon porukkaan kuulu (FM, kunnan virkamies)
Kommentit (50)
no jos jutun kuvat on otettu vaikka jonain tavallisena tiistaina aamupäivällä, niin tuon näköistä porukkaa siellä silloin pyörii.
Jutusta sai rivien välistä lukea että rikas työllistää nykyajan käsityöläiset; suutarit, ompelijat yms. Köyhä ostaa halvalla kertakäyttötavaraa.
Itselläni on kyllä sellainen käsitys, että Tokmannilla yms. kaupoissa käy ihan keskiluokkaistakin väkeä. Monet ihmiset ovat aika säästäväisiä luonteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Jutusta sai rivien välistä lukea että rikas työllistää nykyajan käsityöläiset; suutarit, ompelijat yms. Köyhä ostaa halvalla kertakäyttötavaraa.
No eikö asia muka ole nimenomaan näin?
Jos juttu olisi tehty samaan aikaan Citymarketissa niin ihan samanlaisia ihmisiä sielläkin olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö asia muka ole nimenomaan näin?
Jep, samaa mietin. Näinhän se juuri on? (Ja aina lienee ollutkin, tosin ennen ei ollut kertakäyttökulttuuria)
Halpiskaupoissa käy niin wt-porukkaa kuin miljonäärejäkin, rikkaatkin saattaa pukeutua rääsyihin
No ehkä se johtuu siitä, että suurin osa suomalaisista on tuollaisia eikä mitään hienohelmaihmisiä...
Mielestäni juttu oli kirjoitettu omituisen syyllistävään sävyyn. Aivan kuin kaikenlaisen paskalaatuisen halpatavaran myyjät tappaisivat toiminnallaan tavalliset kaupat. ...Jotka myyvät samaa paskalaatuista halpatavaraa, ainoana erona on asiakkaan maksama hinta. No, tottahan se oikeastaan. Mua vituttaa eniten se paskalaatu. Joitain tuotteita ei tulisi edes valmistaa, niin ala-arvoista roinaa ovat.
Olipa samaan aikaan hyvä ja huono artikkeli. Vähän syyllistämästä kirjoitettu, mutta kyllähän nuo halpiskaupat vähän köyhien paikka on, vaikka itsekin olen sitä mieltä että "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa". Halvat tavarat eivät kestä ja saa ostaa uutta koko ajan. Mutta toisaalta ei ole ollut tuota tilannetta että "köyhällä ei ole varaa valita".
Mutta tuossakin halpahallista kun puhuttiin, sanottiin että ihmiset ostavat sesonkituotteita eivätkä halvalla valmiiksi esimerkiksi ensi talven vaatteita joita saa nyt kevään tullessa halvemmalla. Ostavat myös tavaroita kuten tuo lompakko joka hajosi jo kassalla mutta ei haittaa kun laatu oli tiedossa. On siinä omasta mielestäni jotain wt:tä tai alempiluokkaista että ei osata panostaa alennusmyynneissä johonkin jota tarvii tulevaisuudessa kuten talvivaatteet, kyllä se talvi meinaan joka vuosi tulee. Halpaa myös ostetaan vaikka laatu on paskaa eikä tarvetta ole.
Halpakaupoissa ei juurikaan myydä tuoretta ruokaa kuten vihanneksia ja hedelmiä joka on kalliimpaa, terveellisempää ja jota "rikkaammat" syövät. Lidlistä saa halvalla pakasteruokaa.
Muutettiin Kamppiin vähän aikaa sitten ja kävin ihan mielenkiinnosta Lidlissä ruokakaupassa kun sitä usein kehutaan mutta oli kyllä aika köyhät ruokavaihtoehdot. Yllättävän paljon vihanneksia mutta eihän sieltä oikeen muuta kun makaroonia ja siivoustarvikkeita lähtenyt mukaan. Eikä meillä kukaan syö saksalaista jugurttia, juustoa tai maitoa saatika jotain halpahallien omien merkkejen vaihtoehtoja. Ei ne vaan maistu hyvältä. Pakkohan se oli K-kaupasta ostaa suurin osa ruuasta.
Ja tuon kuvassa olevan koiran nimi on Darra. Että sellaista.
Kiinnitti minunkin huomioni jutun kuvissa. Luulisi, että edes yhden vähän varakkaamman oloisen olisi voinut bongata. Edes Biltemasta, josta joku toimitusjohtaja voisi lounastauolla hakea uuden etuvalon Bemariinsa.
En ole asunut Suomessa yli 20 vuoteen, mutta täytyy kyllä ihmetellä, mistä ne ovat löytäneet tuon näköisiä ihmisiä noihin kuviin? Käyn usein Suomessa ollessa noissa "halpis-kaupoissa". Ihan tavallista porukkaa niissä pyörii.
Vierailija kirjoitti:
En ole asunut Suomessa yli 20 vuoteen, mutta täytyy kyllä ihmetellä, mistä ne ovat löytäneet tuon näköisiä ihmisiä noihin kuviin? Käyn usein Suomessa ollessa noissa "halpis-kaupoissa". Ihan tavallista porukkaa niissä pyörii.
Kallio-Sörnäinen -akselilla "niitä" asuu ja liikkuu. Vaikka tällä palstalla kuinka muuta väitetään... Kallion Saiturin pörssistähän suurin osa kuvistakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallio-Sörnäinen -akselilla "niitä" asuu ja liikkuu. Vaikka tällä palstalla kuinka muuta väitetään... Kallion Saiturin pörssistähän suurin osa kuvistakin oli.
Kalliohan on niin nouseva asuinalue ja asuntojen hinnat nousussa mutta miksi näen siellä aina vain juurikin tuon näköistä porukkaa enkä koskaan niitä ketkä ostavat näitä kalliita asuntoja?
Jutussa lyödään Hesan eliitin rakastamia köyhyysleimoja ja voidaan päivitellä Ekbergin kahvilassa, kuinka jossain voi olla noin juntteja. Elämää on Helsingin Kallion ulkopuolellakin ja nuo kaupat on aivan kenen tahansa ostospaikkoja. Itse asiassa pienemmillä paikkakunnalla Tokmanni on ainoa kunnon vaatekauppa. On ylimielistä katsoa noita kauppoja pelkästään wt-kauppoina. Itse olen FM ja vuositulot noin 50000 ja käytän jatkuvasti ns.halpisketjuja.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa lyödään Hesan eliitin rakastamia köyhyysleimoja ja voidaan päivitellä Ekbergin kahvilassa, kuinka jossain voi olla noin juntteja. Elämää on Helsingin Kallion ulkopuolellakin ja nuo kaupat on aivan kenen tahansa ostospaikkoja. Itse asiassa pienemmillä paikkakunnalla Tokmanni on ainoa kunnon vaatekauppa. On ylimielistä katsoa noita kauppoja pelkästään wt-kauppoina. Itse olen FM ja vuositulot noin 50000 ja käytän jatkuvasti ns.halpisketjuja.
Mun vuosituloni ylittivät viime vuonna 130 000 € ja sulautuisin ulkonäköni puolesta oikein hyvin artikkelin kuvien porukkaan.
Meinas lentää aamukahvit näppikselle, kun jutussa todetaan, että Stockmannin brändi laadukkaana, palvelevana ja erikoisia tuotteita tarjoavana paikkana ei enää vedä väkeä. Tai jotain vastaavaa. Ai että Stockka on joskus on ollut sellainen? Mielestäni se on tarjonnut aina samaa tavaraa kuin muutkin mutta vain tuplasti kalliimmalla. Ja palvelu? Sellaista en ole saanut KOSKAAN. Vain todella tympeää ilmehdintää myyjiltä.
No se on justiinsa totuus halppiskauppojen asiakaskunnasta.