Onko Fjällrävenin vaatteet hintansa arvoisia?
Kannattaako ostaa, vai etsiä vastaava mutta halvempi merkki?
Kommentit (46)
Ihania vaatteita joka pitäisi olla myös ympäristöystävällisiä. Laadun pitäisi vastata hintatason, eli olla paras mahdollinen. Näin on varmasti myös ainakin ollut mutta onko vielä tänä päivänä? En pidä myöskään ajatuksesta että Fjällrävenin tuotteet valmistetaan Kiinassa.
Oman kokemuksen perusteella ovat ylihintaisia muihin kotimaisissa urheilu- ja retkeilykaupoissa myytyihin merkkeihin nähden. Laatu ei tosiaankaan vastaa hintaa kun housut hajoavat vuodessa.
Parasta, eli tosi hyvää. Housut ajattomia, kestäviä, istuvia ja muutenkin kivat. Ja Ruotsi, on niin mahtava naapurimaa.
Rehellinen mies kirjoitti:
Fjällrövaren vaellushousut rispaantuu ja repeää haaroista. Retkeily- ja vaellusfoorumeilla on lukuisia kommentteja tästä. Mutta eihän tämä fjellu-uskovaisia hetkauta. Mutta jos haluatte todella huonoa ulkoilutuotteiden laatua, ostakaa "kotimainen" Halti. Monet alan erikoisliikkeet eivät enää ota Haltia myyntiin, niin paljon rikkoutuneita tuotteita on tullut palautukseen.
Joo, minulla on Haltin vedenpitävät kengät, jotka eivät pidä vettä.
Itseäni ärsyttää tuo merkkivaatteilu niin paljon että joko en osta merkkivaatetta lainkaan tai ratkon niistä logot pois.
Ei kyllä ole. En sano että ne oisi välttämättä huonoja mutta paljon halvemmalla saa ihan yhtä hyvät
Riippuu. Omat vaellushousut ovat kestäneet kulutusta, miehellä ratkesi haaroista tokana kesänä.
Haglöfs on ainoa laatua ylläpitävä merkki.
Takkien vetoketjut heikkoja, hyviä päälle.
Housut repesi.
Tietääkö joku missä ne nykyään valmistetaan?
Kaikki ne tehdään Kiinassa, Pakistanissa, Bangladeshissa ja niin edelleen. Sasta kaiketi valmistaa Suomessa, tai ainakin niiden kalleimmat mallit.
Mulla on kestäneet hyvin kovassa käytössä. Nyt seitsemän vuotta kestänyt. Pysynyt muuen hyvänä, mutts viime kesänä tungin fjellut päällä karhunvatukkapuskaan ja niiden piikit on vahvempia, kuin uskoin, eli joitain raapaleita on.
Eivät ole. Tolkuttomasti ilmaa hinnoissa. G-1000 kangas on tavallista puuvilla polyesteriä. Olen itse saanut oksista reikiä siitä olevaan takkiin. En nyt kehuisi sen tuulenpitävyyttäkään.
Tavallisia vuorettomia nahkahanskoja myydään 150€. Aivan tolkuton hinta. Rautakaupasta saa vahvempia koko nahkaisia työhanskoja. Ei niihin fjellunnhanskoihinkaan mitään villalapasia mahdu kuin korkeintaan lapsella.
Mulla oli merinovillainen fjällrävenin t-paita. Ei sitä ole ainakaan liikkumiseen tehty. Tuli kivat isot reiät kainaloihin nopeammin kuin halpispaidoissa. Ikään kuin lahosi totaalisesti. Vissiin tehty enemmän posetukseen kuin liikkumiseen. Patagonian t-paita taas nyppyyntyi todella nopeasti, mutta muuten ollut huomattavasti kestävämpi. Kaikkien valmistajien takkien vetoketjut ja liimasaumat järjestään surkeita.
Hieman ot, mutta tyypit (monesti saksalaisia) jotka pukee kaikki vaellusvermeet jo lennolle, ovat aika hupaisia. Ja niillä nimenomaan näkee noita kalliita merkkejä. Vaan oli täällä Suomessakin eräs vanhempi rouva menossa Afrikkaan safarille ja sinne piti ostaa vermeet viimosen päälle! Aika monelle riittäisi ihan peruslenkkarit jne. Kyllö niilläkin Torresin kapuaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli merinovillainen fjällrävenin t-paita. Ei sitä ole ainakaan liikkumiseen tehty. Tuli kivat isot reiät kainaloihin nopeammin kuin halpispaidoissa. Ikään kuin lahosi totaalisesti. Vissiin tehty enemmän posetukseen kuin liikkumiseen. Patagonian t-paita taas nyppyyntyi todella nopeasti, mutta muuten ollut huomattavasti kestävämpi. Kaikkien valmistajien takkien vetoketjut ja liimasaumat järjestään surkeita.
Ei 100% merinovilla kestä käyttöä. Niitä on ihan turha ostaa. Pitää olla joku 50% keinokuitua mukana. On se silti yhtä lämmin.
Fjellun vaatteet eivät istu omalle vartalolleni. Housut on suunniteltu reiteville, en tykkää löysistä housun reisistä. Takit ovat lantiosta väljät. Repuista ei ole kokemusta.
Itse käytän Arcteryxin, Norronan, Tierran ja Ospreyn tuotteita, pari Haglöfsiäkin on. Hyvin kestävät rymyämistä ja sääolosuhteita kesät ja talvet mm. tunturivaelluksilla. Ja käyvät toki kaupunkiolosuhteisiinkin.
Mulla ei tierran takin liimasaumat pitäneet. Haglöfsin vetoketju hajosi. Haltit ei hengitä. Paras on ollut joku 30 euron markettilöytö. Eli eipä tuo hinta kerro mitään. Ihan tuuripeliä.
Pitääkö ne vaatteet tuulta? Sellaista tuulenpitävää olisin ostamassa.
Onko muita hyviä tai parempia merkkejä?
Voi kun odotin tuota kommenttia, että onkohan se kånkenhullu vielä palstoilla :-D