Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaskiven poisto nykyään, sattuuko, onko epämiellyttävää?

Vierailija
04.04.2016 |

Multa on poistettu hammaskiveä viimeksi joskus yli 10 vuotta sitten ja silloin sitä poistettiin sellaisella jollain ultraäänilaitteella joka piti hirveää ääntä ja vihloi ihan hemmetikseen. Nyt olisi sitten hammaslääkärin ohjeesta varattu aika seuraavaan hammaskiven poistoon ja mietin onkohan keinot parantuneet vuosien saatossa? Jos nimittäin poisto tehdään edelleen sillä järkyttävällä laitteella perun ajan ja pidän kiveni, se viimekertainen kokemus oli niin kammottava että ennemmin saa vaikka hampaat tippua kuin sinne menen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan aivan ihanaa!Orgasmin jälkeen parasta.

Vierailija
2/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraäänellä ja mekaanisella rappauksella. En kyllä tiedä onko laitteet muuttuneet 10v takaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan satu yhtään vaikka sekä manuaalisesti että ultraäänellä hammaskiveä poistetaankin. Lähinnä merkityksellistä on varmaan se poistaja, voisin veikata, että suuhygienisti on hammaslääkäriä helläkätisempi ja taitavampi tässä asiassa - he kun poistavat hammaskiveä perusteellisesti jatkuvasti ihan joka potilaalta kun hammaslääkärit tekee paljon muutakin ja hammaskiven poisto tuntuu olevan melkoista rapsuttelua, ellei nimenomaan ole varattu aika pelkkään poistoon (jolloin hammaskivi on sitten jo tosi paha). 

Vierailija
4/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa puudutuksen jos haluaa

vihloo

Vierailija
5/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika epämiellyttävää. Etenkin alhaalta etuhampaiden kohdalla miltei sietämätöntä. Minulla ei niinkään ongelma ole se sattuminen, vaan ällöttää kun tuntuu että hampaat lähtee samalla kun kiveä poistetaan...

Vierailija
6/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustekniikka ei ole muuttunut. Pyydä puudutus, tai vaikka nukutus jos rahaa riittää.

Vierailija
7/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saa puudutuksen jos haluaa

vihloo

Ai saa vai? Hyvä, koska sitten todellakin haluan. Puudutukset ovat ainakin muuttuneet vuosien takaisesta, aiemmin törkättiin isolla neulalla ikeneen ja sattui pirusti, tänään puudutettiin pitkästä aikaa ja se itse puuduttaminen ei sattunut yhtään. Ei myöskään ollut  yksi neulanpisto vaan monta, mutta ilmeisesti neula on jotenkin pienempi tai sitä ei paineta niin syvälle, en tiedä, mutta huomattavasti miellyttävämmältä tuntui kuin ennen.

Siinä UÄ-puhdistuksessa en tiedä mikä sattui eniten, vinkuva ääni vai kylmä vesi / puhallus tms., mutta järkyttävän kipeää se teki. Joten puudutuksen otan sitten todellakin. -ap

Vierailija
8/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suorastaan miellyttävääkään ole, helpompaa kuin muut hammaslääkärireissut. Vihlonta oli pahinta.

Vierailija
9/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ottaa uä:llä vain poskihampaiden vaikeimmat kohdat. Edellinen hammaslääkäri halusi välttämättä ottaa kaikki kohdat, vaihdoin lääkäriä. Tuo uä on ihan helvetinkone. Siinä mekaanisessa raaputuksessa on ihan jopa lähes mielellään, mutta laitteen jäljiltä inhottava tunne jatkuu useamman päivän. 

Vierailija
10/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutus sattuu tai ei satu, ajankäytöstä riippuen. Rahastaja tuikkaa kerralla koko satsin jolloin neula sattuu. Voi tehdä hitaammin pienillä annoksilla, jolloin puutuu huomaamattomammin.

Mutta kyllä sinne on pakko mennä! Hoitamatta tulee parondotiitti ja sitten vasta maksaa ja sattuukin tai hampaat tippuu suusta keski-iässä.

Vierailija
11/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin noin kuukausi sitten poistattamassa hammaskiveä ultraäänen avulla. Olin lukenut monta av:n kauhukertomusta asiasta ja vannotin suuhygienistiä tekemään työn raaputtamalla, jos en kestäisi ultraääntä. Loppujen lopuksi "ultraus" oli ehkä mukavampi kokemus kuin hammaslääkärin suorittama raaputus, jossa usein tuntui, että koko hammaskalusto revitään päästä irti. Veren makuakaan ei tuntunut, koska ultralaitteessa oli (käsittääkseni) huuhtelu siinä samassa.

Laitteesta lähti kyllä ääntä, mutta ei se nyt mitään rakennusporaan verrattavaa ollut. Vähiten pidin siitä, että vettä pisaroi naamalle jatkuvasti. Ehkä joku toinen hoitsu olisi osannut sen puolen paremmin, mutta muuten hän oli todella mukava.

Ihmisillä on erilaiset kipukynnykset, enkä sano, että kaikkien pitäisi kestää ultraaminen, mutta itse aion tyytyä siihen jatkossakin. Tuskin tuota operaatiota erityisen mukavaksi koskaan saa.

Vierailija
12/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää Jordan Miracle - hammaslankainta. Todella helppo käyttää , ei ollenkaan kuin se kamala hammaslanka. Sitten ei tarvitakaan niin paljon hammaskiven poistoa !

Vierailija
13/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää Jordan Miracle - hammaslankainta. Todella helppo käyttää , ei ollenkaan kuin se kamala hammaslanka. Sitten ei tarvitakaan niin paljon hammaskiven poistoa !

Tuntuu kyllä hurjalta miettiä niiden ihmisten hammaskiven poistoa, jotka eivät huolehdi suuhygieniasta kunnolla ja eivät lankaakaan. 3v tauon jälkeen hammashygienisti poisti ainakin 30 minuuttia minulta hammaskiveä ja silti sanoi, että oli puhdas suu ja sen huomaa, että olen langannut...

Vierailija
14/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja tekee hammaskiven poiston ultraäänilaitteella, niin ei silloin laiteta kuin pintapuudutus jollain geelillä tms. Kannattaa ottaa se. Mulla jomotti hampaita koko päivän VAIKKA oli tuo puudutus. Kyllä ärsyttää, että silloin kun tuo ultraäänimasiina tuli käyttöön, lehdissä hehkutettiin, kuinka kivulias hammaskivenpoisto jää historiaan. Paskat, ennemmin haluaisin sen perinteisen ronkkimisen mutta ainakaan minulle osunut hoitaja ei suostu siihen, "koska minä teen tällälailla".

Vierailija
15/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä hurjalta miettiä niiden ihmisten hammaskiven poistoa, jotka eivät huolehdi suuhygieniasta kunnolla ja eivät lankaakaan. 3v tauon jälkeen hammashygienisti poisti ainakin 30 minuuttia minulta hammaskiveä ja silti sanoi, että oli puhdas suu ja sen huomaa, että olen langannut...

Riippuu vähän hampaistosta. Mulla on tuttuja jotka aktiivisesti lankaavat, ja joutuvat käymään usein hammaskiven poistossa. Heillä ei ole koskaan tai juurikaan reikiä. Itse en juurikaan lankaa eikä minulla ole melkeinpä laisinkaan hammaskiveä. Reikiä ilmestyy sitten enemmänkin. Lankaamalla saisin ehkä reikien määrää jonkin verran pienemmäksi, mutta tuskin merkittävästi. Harjaan hampaat 2 kertaa päivässä enkä purskuta pesun jälkeen, syön xylitol-purkkaa, en syö makeisia tai juo mehuja jne. Silti aina tarkastuksessa 1 - 3 reikää, parhaimmillaan ollut 7.

Eli lankaamatta jättäminen ei kaikilla lisää hammaskiveä. -ap

Vierailija
16/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, oikea ratkaisu on käydä hammaskiven poistossa vähintään vuosittain tai jopa puolivuosittain. Näin sitä kertyy vain vähän eikä poisto kestä kuin pienen hetken!

Vierailija
17/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap, oikea ratkaisu on käydä hammaskiven poistossa vähintään vuosittain tai jopa puolivuosittain. Näin sitä kertyy vain vähän eikä poisto kestä kuin pienen hetken!

En viitsi mennä poistattamaan sellaista mitä ei ole :) Luotan hammaslääkärin sanaan joka kertoo sitten kun jotain poistettavaa on. - ap

Vierailija
18/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet väittää että se on kamalaa. Mä oon käynyt kahdesti noin 10 v välein ja jälkimmäinen kerta oli noin puoli vuotta sitten. Mun mielestä se ei oo yhtään mitään. Ihana olo jälkeenpäin kun hampaat on viimeisen päälle puhtaat.

Vierailija
19/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän hampaistosta. Mulla on tuttuja jotka aktiivisesti lankaavat, ja joutuvat käymään usein hammaskiven poistossa. Heillä ei ole koskaan tai juurikaan reikiä. Itse en juurikaan lankaa eikä minulla ole melkeinpä laisinkaan hammaskiveä. Reikiä ilmestyy sitten enemmänkin. Lankaamalla saisin ehkä reikien määrää jonkin verran pienemmäksi, mutta tuskin merkittävästi. Harjaan hampaat 2 kertaa päivässä enkä purskuta pesun jälkeen, syön xylitol-purkkaa, en syö makeisia tai juo mehuja jne. Silti aina tarkastuksessa 1 - 3 reikää, parhaimmillaan ollut 7.

Eli lankaamatta jättäminen ei kaikilla lisää hammaskiveä. -ap

Ahaa, minä kuulun sitten toiseen kategoriaan, koska hammaskiveä kertyy ilmeisesti helposti, mutta reikiä on silti 0.

Vierailija
20/20 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu ihan sikana. Pyörtyin 4 kertaa viimeksi ja ikenet vuoti 5 päivää verta. Lopuksi piti repiä kaikki hampaat alhaalta pois. Kiva nyt kun ei ole hampaita millä purra edes purkkaa. En suosittele kenellekään.