Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa tämä nykyajan kaikki asiat positiiviksi kääntävä ja suoraan sanoen valheellinen "Asiasta ei aiheutunut mitään vaaraa" -tiedottaminen

Pierailija
04.04.2016 |

Kaikki yritetään kääntää positiiviseksi eikä todellisuudesta välitetä! Puhutaan siis suorastaan paskaa! Otetaan esimerkki:

Jos kaksi lentokonetta ohittaa toisensa ilmassa vain muutaman kymmenen metrin päästä toisistaan, niin totta helvetissä siitä aiheutuu matkustajille todellinen hengenvaara! Tämä on minusta itsestään selvää!

Tiedotusihmiset kääntävät kuitenkin käsittämättömästi asian näin: Kun koneet eivät osuneet toisiinsa, mitään vaaraa ei syntynyt. Vasta silloin jos ne olisivat osuneet toisiinsa, matkustajille olisi putoavien lentokoneiden vuoksi muodostunut vaaraa. Aivan järjetöntä!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa peliä pelataan talouden tilasta uutisoitaessa.

Vierailija
2/9 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on aina ollut maa jossa ihmisiä on ylhäältä päin holhottu, tuo esimerkkisi on vain jatkoa sille.

Eikös tässä muutama päivä sitten ollut uutinen jossa kerrottiin Suomen olevan koko Euroopan pahin holhousmaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ainakin tuosta käytetty ruisku -episodista aiheutui ihan konkreettista vaaraa. Ihmettelen sitä hyssyttelyä. Minä ainakin olisin aivan raivoissani jos olisin joutunut tuollaisen uhriksi enkä tosiaan painaisi sitä villasella vaan vaatisin sen hoitsun erottamista ja sen terveydenhuoltoammattiluvan kieltämistä ja ehkä jopa vankeusrangaistusta. Olen itsekin hoitaja, enkä ymmärrä miten on mahdollista, että se käytti käytettyjä neuloja.

Vierailija
4/9 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ainakin tuosta käytetty ruisku -episodista aiheutui ihan konkreettista vaaraa. Ihmettelen sitä hyssyttelyä. Minä ainakin olisin aivan raivoissani jos olisin joutunut tuollaisen uhriksi enkä tosiaan painaisi sitä villasella vaan vaatisin sen hoitsun erottamista ja sen terveydenhuoltoammattiluvan kieltämistä ja ehkä jopa vankeusrangaistusta. Olen itsekin hoitaja, enkä ymmärrä miten on mahdollista, että se käytti käytettyjä neuloja.

Joka tapauksessa siitä aiheutuu paskaisten neulojen uhreille valtavaa stressiä ja ahdistusta, kun puoli vuotta pitää elää jännityksessä onko saanut HIV:n vai hepatiitin? Eikös tuo nyt ole haitta jos mikä!

Vierailija
5/9 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tarttunu kyllä ihan ihmisiinkin. Varsinkin facebookissa näkee näitä elämä on ihanaa/rakastan kaikkia/oon maailman onnellisin iloisin tyyppi päivityksiä. Sen ymmärtäis jos vaikka kerran kuussa tulis tälläisiä päivityksiä mut ku tulee joka hemmetin päivä. Inhoon tälläsiä tyyppejä.

Vierailija
6/9 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas päinvastoin vituttaa sensaatiohakuinen ja pelotteleva uutisointi. Esimerkkinä vaikkapa rakas naapurimme Venäjä; ei ole kauaakaan, kun uutisissa pyöri kaikenmaailman sotaharjoitukset ja pienimmätkin maininnat Suomesta Venäjän lehdissä, haastateltiin läpi joka ikinen Venäjästä mitään tietävä proffa ja pormestari, useampaan kertaan tietty ne jotka olivat sitä mieltä että kohta on sota. Venäjää ennen se oli Pohjois-Korea, jonka piti räjäyttää koko maapallo.

Varsinkin Suomen suurimmat iltapäivälehdet harrastavat erittäin läpinäkyvästi omien mielipiteidensä esilletuontia "uutisissaan", niin että luen niitä koko ajan harvemmin. Harmittaa todella paljon niiden kaikkien medialukutaidottomien puolesta, jotka eivät tunnista puolueellista uutisointia.

Tästä piikkihoitajasta sen verran, että en lähtisi tökkimään heti ekana syyttävällä sormella lehdistöä, vaan niitä kaikkia, jotka ovat haastatteluissa vakuuttaneet, ettei mitään vaaraa ole. Fakta on, että todennäköisyys sille, että mitään tauteja on tarttunut, on erittäin pieni- esim. HIVin suhteen käytännössä teoreettinen. Ja kyllä minun mielestäni tähän on kuitenkin reagoitu asianmukaisesti, on pahoiteltu ja hyllytetty hoitaja, selvittelytyössä toki menee aikaa.

Vierailija
7/9 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas päinvastoin vituttaa sensaatiohakuinen ja pelotteleva uutisointi. Esimerkkinä vaikkapa rakas naapurimme Venäjä; ei ole kauaakaan, kun uutisissa pyöri kaikenmaailman sotaharjoitukset ja pienimmätkin maininnat Suomesta Venäjän lehdissä, haastateltiin läpi joka ikinen Venäjästä mitään tietävä proffa ja pormestari, useampaan kertaan tietty ne jotka olivat sitä mieltä että kohta on sota. Venäjää ennen se oli Pohjois-Korea, jonka piti räjäyttää koko maapallo.

Varsinkin Suomen suurimmat iltapäivälehdet harrastavat erittäin läpinäkyvästi omien mielipiteidensä esilletuontia "uutisissaan", niin että luen niitä koko ajan harvemmin. Harmittaa todella paljon niiden kaikkien medialukutaidottomien puolesta, jotka eivät tunnista puolueellista uutisointia.

Tästä piikkihoitajasta sen verran, että en lähtisi tökkimään heti ekana syyttävällä sormella lehdistöä, vaan niitä kaikkia, jotka ovat haastatteluissa vakuuttaneet, ettei mitään vaaraa ole. Fakta on, että todennäköisyys sille, että mitään tauteja on tarttunut, on erittäin pieni- esim. HIVin suhteen käytännössä teoreettinen. Ja kyllä minun mielestäni tähän on kuitenkin reagoitu asianmukaisesti, on pahoiteltu ja hyllytetty hoitaja, selvittelytyössä toki menee aikaa.

Olen ihan samaa mieltä! Enemmänkin lehdistö liioittelee ja paisuttelee saadakseen enemmän lukijoita.

Vierailija
8/9 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat USA:n tyyliin, jossa jokainen rasahdus on kommunistien salajuoni ja joulu on vaarassa peruuntua. Paranoian varjolla sitten aseita kaupaksi joka ukolle ja akalle ja sitten ihmetellään kun porukkaa kuolee.

Vierailija
9/9 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas päinvastoin vituttaa sensaatiohakuinen ja pelotteleva uutisointi>> samat.

Piikkijuttu on hyvä esimerkki. Iltapulut repivät koko sivun otsikkoja, että 19 ihmistä uhkaa hiv.

Todellisuudessa tilanne on, että on olemassa tästä pienenpieni riski, joka voi toteutua, jos 1) piikkiä alunperin on käytetty hiv-positiiviseen, 2) virus on hengissä kun piikkiä käytetään uudelleen 3) tauti puhkeaa.

On tuo jonkun kohdalla mahdollista. Iltapäivälehdet ja hysterian levittäjät eivät ole tyytyväisiä siihen, että riski on ja pitää odottaa puoli vuotta vaan lehdet pitää myydä jo tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän