Aikuisiällä 10 vuoden ikäerolla ei ole mitään väliä
Tämän olen kokemuksen kautta saanut todistaa. Sekä ystävyys- että rakkaussuhteessa.
Kommentit (30)
No kyllä joku 35 on aivan helvetin vanha näin 25-vuotiaan silmin.
Kyllä mä tykkään, kun mies on samanikäinen. Ei sitten lähde paljoa aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Just tämän takia pitäis ottaa nuorempi mies. Miehet yleensä lähtee aiemmin.
Ei olekaan. Jotkut sanoo että pitää olla samassa elämänvaiheessa, ja että on tärkeää että on elänyt ja käynyt läpi samoja aikoja, muistaa samoja juttuja. Mutta eihän samanikäisenkään kanssa välttämättä ole mitään yhteistä, jokaisen kokemukset on joka tapauksessa aina uniikkeja.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tuolla perusteella lähtisi puolisoa valitsemaan. Saattaa se lähteä vaikka huomenna, kuolla tai jättää. Ei tosiaankaan voi kuvitella, että hautaan asti tässä käsi kädessä taaperretaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuttiin aikuisista.
Olen 52 ja ystäväpiirini koostuu pääasiassa nelikymppisistä. Millään tavalla en tunne ulkoisesti tai henkisesti olevani eri-ikäinen kuin he. Joskus jopa tunnen itseni nuoremmaksi :)
Vierailija kirjoitti:
No sinunlaisesi ovatkin asia erikseen. Sinun kannattaakin pysytellä vain omanikäisten seurassa.
On muuten ihan hemmetin iso ikäero kun toinen on 68 ja toinen 78.
Omia vanhempiani vaan ajattelen.
Meillä 14 vuotta ikäeroa ja aivan eri elämäntilanteet. Yhdessä 5 vuotta josta kohta vuosi naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tuolla perusteella lähtisi puolisoa valitsemaan. Saattaa se lähteä vaikka huomenna, kuolla tai jättää. Ei tosiaankaan voi kuvitella, että hautaan asti tässä käsi kädessä taaperretaan.
Mä en elä ihan noin hetkessä, vaikka hetkessä elänkin.
Voithan sä kuolla vaikka huomenna, mutta jos miettii pidemmällä tähtäimellä..
Ja lähtee siitä olettamuksesta, että suurinpiirtein samoihin aikoihin lähdettäisiin.
Jos ei, niin sitten ei, mutta..
Seurustelisin mielelläni kymmenen vuotta minua nuoremman miehen kanssa. Itseäni kymmenen vuotta vanhemman en todellakaan, koska en pidä vanhuksista.
Samaa mieltä. Jos toinen on esimerkiksi 40.v ja toinen 50.v ovat molemmat jo ihan aikuisia ihmisiä.
Eri asia, jos toinen on 15.v ja toinen 25.v
Vierailija kirjoitti:
On muuten ihan hemmetin iso ikäero kun toinen on 68 ja toinen 78.
Omia vanhempiani vaan ajattelen.
Ikäeron pitääkin olla oikein päin, eli nainen on vanhempi. Silloin mies ja nainen keskimäärin vanhenevat samaan tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Olikin kyse aikuisista. 25-vuotias on vielä lapsi.
Niin no, jos mies on vaikka 38 ja nainen 48 niin sulkee kyllä lapsen teon aikalailla aina pois vaikka miehet monesti tuossa iässä isäksi tulevat.
Henkiseen yhteyteen ei tosiaan väliä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tämän takia pitäis ottaa nuorempi mies. Miehet yleensä lähtee aiemmin.
Niin vaihtaa nuorempaan aiemmin.
Yli 40 v naisella ei tee mitään. Ne on sellaista yhteiskuntajätettä.
Samaa mieltä. Mitä enemmän ikää tulee lisää, sitä enemmän ikäero tasottuu. Nelikymppinen ja viisikymppinen ei välttämättä mitenkään erotu toisistaan.