Aikuisiällä 10 vuoden ikäerolla ei ole mitään väliä
Tämän olen kokemuksen kautta saanut todistaa. Sekä ystävyys- että rakkaussuhteessa.
Kommentit (30)
En aina ymmärrä tätä naisten toivoa kuolla suurin piirtein samoihin aikoihin miehensä kanssa, koska yhtäaikaa naiset kuitenkin painottavat sitä, miten hyvin pärjäävät ilmankin miestä.
Olen eri mieltä. Toki persoonat vaikuttavat eniten, mutta olen 24-vuotiaana antanut pakkeja 10 vuotta vanhemmille miehille. Olin opiskelija ja miehet vakitöissä - liian erilaiset elämäntilanteet minun näkemykseni mukaan, miehiähän ei tietysti haitannut.
Itselläni on haaveissa perheen perustaminen ja haluaisin ehdottomasti tästäkin syystä suunnilleen itseni ikäisen miehen.
Viime yönä tuli sellainen rikosdokkari, jossa sanottiin että 30v mies oli "vanha" kun hänellä oli 19v tyttöystävä ja perhe kauhisteli ikäeroa. Olin aika ihmeissäni. Siinä myös kritisoitiin nuivasti miehen pituutta ja hiustilannetta yms. ikään kuin persoonalla ei olisi mitään väliä. Tosin ko.dokkarissa sitten kerrottiin että mies oli lopulta tehnyt henkirikoksen joten on ymmärrettävää että oli negatiivisia tunteita, mutta nuo pinnalliset marmatukset jäivät kuitenkin mieleen, kun ne esiteltiin niin pokerinaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelisin mielelläni kymmenen vuotta minua nuoremman miehen kanssa. Itseäni kymmenen vuotta vanhemman en todellakaan, koska en pidä vanhuksista.
Harva nuori mies vaan ottaa itselleen itseään vanhempaa naista.
Joten pidättäydy sinä ihan vain ikäisissäsi, kun oma parasta ennen päiväyksesikin on jo tainnut mennä ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten ihan hemmetin iso ikäero kun toinen on 68 ja toinen 78.
Omia vanhempiani vaan ajattelen.Ikäeron pitääkin olla oikein päin, eli nainen on vanhempi. Silloin mies ja nainen keskimäärin vanhenevat samaan tahtiin.
Miksi pitää vanheta samaan tahtiin? Miksi ylipäänsä pitää olla sama elämäntilanne kumppaneilla, missä niin on sanottu?
Ikäerolla ei ole mitään merkitystä niin kauan kun kyse ei ole alaikäisistä.
Ikä ja ikä. Oikeasti iällä ei ole mitään väliä, vaan sillä miten hyvin kukin on säilynyt. Miehelle on väliä sillä kuinka hyvin tai huonosti naisen ulkonäkö on säilynyt, ja naiselle on väliä miehen henkisellä vireydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia vanhempiani vaan ajattelen.Ikäeron pitääkin olla oikein päin, eli nainen on vanhempi. Silloin mies ja nainen keskimäärin vanhenevat samaan tahtiin.
Miksi pitää vanheta samaan tahtiin? Miksi ylipäänsä pitää olla sama elämäntilanne kumppaneilla, missä niin on sanottu?
No, jos itse tykkäisi vaikka matkustella ja toinen ei pysty edes vessassa käymään ilman apua, saati poistumaan kotoa... Näin meillä, 67 ja 78.
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 v naisella ei tee mitään. Ne on sellaista yhteiskuntajätettä.
Äitisikin siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee omat päätöksensä. Miksi ihmeessä sinua korpeaa muiden päätökset noin paljon?
Miehet kuolevat ylipäänsä naisia nuorempina. Tähän päälle vielä +10 vuotta niin takaat itsellesi yksinäisen vanhuuden.
Lisäksi minä haluan olla samalla tasolla kumppanin kanssa. Ei sellainen parisuhde toimisi omalla kohdallani, että kituuttaisin kesätyörahoilla läpi vuoden tai paahtaisin osa-aikatyössä ja toinen nauttii jo vakkarityön +4000e/kk palkasta. En koskaan suostuisi myöskään siihen, että mies maksaisi minulle jotain. En myöskään tuossa iässä viihtynyt paljoa kotona ja nuo miehet olivat siinä tilanteessa, että etsivät selkeästi vakaata parisuhdetta ja viihteellä ei jaksettu enää käydä.
Mutta 50 - 60 tuntuu jo aika lailla, eläkkeelle jäädessä vielä enemmän ja siitä eteenpäin kiihtyvällä tahdilla. En missään tapauksessa olisi ruvennut pistämään perhettä pystyyn setämiehen kanssa. Ja eihän näitä ikäeroeimerkkaa-juttuja muut täällä masinoi kuin setämiehet.