Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uteleeko neuvola parisuhteen seksielämästä?

Vierailija
04.04.2016 |

Onko näihin pakko vastata? En halua puhua omasta seksielämästäni.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysys et onko ollu yhdyntää ku mul on ollu raskauden aikana kipuja ja erittäin kivualias sisätutkimus. Mut eipä sen enempää oo kyselly seksistä

Vierailija
22/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista utsittiinko nyt ihan suoraan seksielämästä, mutta aikalailla kyseltiin parisuhteesta ja olis pitänyt jotain parisyhdekyselyitä täyttää. Vilkaisin pikaisesti toisella silmällä kyssäreitä, ja sanoin suoraan, etten tollasta roskaa käy täyttämään, ja että meidän parisuhden ei kuulu kellekkään, ja jos ongelmia tulee, me ratkaistaan ne itse tai haetaan apua jos tarvitaan. Mutta huvikseni en niitä kyselyitä täyttele kellekkään, kelle ne ei kuulu.

Ensin ei meinannut mennä perille, joten ikävä kyllä jouduin painokkaammin sanomaan asiasta.

Vielä seuraavallakin kerralla neuvola täti koitti vielä ehdotella parisyhdekyselyn täyttämistä.

Hitokseen oli ärsyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä vastaa parisuhdetta koskeviin kysymyksiin.

Vierailija
24/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei pysty puhumaan parisuhteestaan tai seksuaalisuudestaan terveydenhoitoalan ammattilaisen kanssa niin kenen sitten? Monesti äidit unohtavat miehen niissä "vauvahuuruissaan", joten mielestäni on ihan hyvä että asiasta muistutellaan.

Vierailija
25/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sen ihan mielelläni täytin, eipä sitä sen isomman käyty läpi. Lähinnä vilkaisi ja totesi että aika samanlaisilta näyttävät. Alussa meiltäkin kysyttiin tuo oliko suunniteltu/ toivottu ja vastauksen kuullessaan totesi jotenkin: Hienoa sitten voinkin onnitella tms.

Vierailija
26/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ja isä kirjoitti:

Jos nainen ei pysty puhumaan parisuhteestaan tai seksuaalisuudestaan terveydenhoitoalan ammattilaisen kanssa niin kenen sitten? Monesti äidit unohtavat miehen niissä "vauvahuuruissaan", joten mielestäni on ihan hyvä että asiasta muistutellaan.

Miksi aikuisen ihmisen pitäisi HALUTA puhua yksityisasioistaan tuntemattomien ihmisten kanssa? Puhutko sinä?

Vierailija
27/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ja isä kirjoitti:

Nyt sulta on päässy unohtumaan se että neuvolantäti EI ole mikään parisuhde terapeutti. Joten ei sille neuvolantädille kuulu noi asiat, vaan hän on koulutettu neuvomaan vaippojen vaihdossa. Parisuhdeterapeutit ovat asia erikseen.

Ymmärrätkö eron? Eihän se bussikuskikaan osaa lentokonetta lentää, vai kuinka?

Vierailija
28/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D joo nimenomaa utelee!!! Sitä kiinnostaa ihan helvetisti teidän seksielämä!

Vierailija
29/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on huomattu, että seksielämä ja parisuhde muuttuu kun tulee vauva. Osalla jopa suoraan sanoen muuttuu suhde todella huonoksi. On ajateltu, että voitaisi tukea pareja ja yrittää auttaa. Mut ei! Av-mamna ei ainakaan suostu kertomaan!! Sit kitistään täällä kun mies lähti tiukan pillun perään ja puolet eriaa ennen ku muksu on kolme:D säälittävää porukkaa, syyttäkää vaan niitä terkkoja, jotka tekevät työtään...

Vierailija
30/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo pakko vastata. Mä oon kai joskus jättäny lapuista täyttämättä ko.aiheen ku ei se sille kuulu.

Ku aloin odottaa toista lasta ni neuvolatäti sano et teil menee varmaan ihan hyvin parisuhteessa ku ootte te ainaki todistetusti kerran harrastanu seksiä.

Vierailija
31/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies ja isä kirjoitti:

Nyt sulta on päässy unohtumaan se että neuvolantäti EI ole mikään parisuhde terapeutti. Joten ei sille neuvolantädille kuulu noi asiat, vaan hän on koulutettu neuvomaan vaippojen vaihdossa. Parisuhdeterapeutit ovat asia erikseen.

Joo mutta se neuvolantäti osaa ohjata sinut sinne parisuhdeterapeutille vastaustesi perusteella jos et itse ole  sattumoisin älynnyt huomata laiminlyöväsi parisuhdettasi.

P.S. Käyttämäsi analogia oli melko surkea.

Vierailija
32/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim joissain voimavaralomakkeissa on ollut kysymyksiä, että onko parisuhteessa hellyyttä yms, en halua näistä puhua?

No ainakin meidän lomakkeessa oli tasan kolme kysymystä joihin vastattiin tyyliin aina/useimmiten/joskus/ei ikinä ja ne olivat muistaakseni parisuhteessamme osoitetaan hellyyttä/minua mietityttää kuinka vauvan tulo vaikuttaa seksielämään/pystymme puhumaan seksiin (vai seksuaalisuuteen) liittyvistä asioista. Ei sitä sen kummemmin pengottu lisää, terkkari kysyi että onko kummallakaan mitään aiheeseen liittyvää mielen päällä josta haluaisi keskustella (ei ollut) ja vastauksia kommentoi lähinnä että "parisuhteestakin on tärkeä huolehtia, hyvä että pystytte keskenänne keskustelemaan" tms.

En kokenut ahdistavaksi. Ylipäätään keskustelimme yhdessä enemmän vain parista kohdasta, sellaisista joista itse halusimme, mm. siitä ettei haluta etukäteen liikaa vannoa mitä varmasti tehdään/ei tehdä esim. nukuttamisen suhteen koska ei voi tietää millainen tyyppi se vauva on jne. Mä koin että tuo on lähinnä työkalu jonka kautta voi vanhemmatkin ottaa puheeksi asioita helpommin, esim. jos tukiverkoston puute aiheuttaa huolta.

Ja ei meillä th edes jättänyt kyselyä itselleen, kotiin ja siellä paperinkeräykseen ne vietiin.

Vierailija
33/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä usko ettei niitä kysymyksiä voisi joku hoitaja omaa uteliaisuuttaankin kysyä, ihmisiähän hekin vaan ovat puutteineen. Olen se jolta hoitaja kysyi parisuhteen kestosta. Tällä hoitajalla oli todella ihmeellisen alentuva suhtautuminen minuun, lässytti minulle koko ajan tyyliin "tiedätkö että raskaus kestää 9 kk?". Väkisinkin tuli olo että seurustelusta kysyttiin vain koska haluttiin saada vahvistus omalle ennakkokäsitykselle, että onko potilas tosiaan niin idiootti että on tuollaisessa tilanteessa tullut raskaaksi.

En myöskään ymmärrä mitä merkitystä seurustelusuhteen pituudelle ja raskauden suunnitelmallisuudella on siinä vaiheessa kun lapsi on vatsassa ja se on päätetty pitää. Ne ovat asioita joille ei siinä vaiheessa enää mitään voi eivätkä ne kerro myöskään yksinään mitään siitä miten tulevat vanhemmat tulevat pärjäämään.

Vierailija
34/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies ja isä kirjoitti:

Joo mutta se neuvolantäti osaa ohjata sinut sinne parisuhdeterapeutille vastaustesi perusteella jos et itse ole  sattumoisin älynnyt huomata laiminlyöväsi parisuhdettasi.

Tämmönen asenne minua juuri häiritsee, että aikuinen ei muka osaisi itse etsiä niitä palveluita joita tarvitsee vaan neuvolan pitää tulla siihen väliin säätämään. En jaksa uskoa että niin avutonta täysi-ikäistä onkaan joka tällaista holhoamista tarvitsee. Osasivathan nää äidit ja isät jo ennen lastakin ihan itse hakeutua terveydenhuollon piiriin jos on ollut tarvetta.

Vierailija
35/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tunkea samaan ketjuun kysymään? Kun menen sairaalaan synnyttämään niin voinko "vaatia" että kun imetän/opettelen sitä niin kukaan hoitaja tai kätilö ei tule siihen viereen katsomaan ja neuvomaan? Musta se on aika yksityinen tilanne enkä halua siihen lähelle ketään ulkopuolisia.

Vierailija
36/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ja isä kirjoitti:

öö, no ei siitä seksin harrastamisesta ainakaan tartte muistutella, nainen muistaa itsekin kun halut palaavat :D

Ja todellakaan kaikki eivät halua keskustella terveydenhoitajan kanssa parisuhteen hellyyden määrästä yms vaan setvivät asiat oman kumppanin tai esim oman gynen kanssa, jos on setvittävä. Kyse ei välttämättä edes ole siitä, etteikö voisi tai pystyisi puhumaan asiasta vaan siitä, että asia ei nyt vain kuulu terveydenhoitajalle.

Vierailija
37/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vastaa, että ei harrasteta seksiä. Se on vain jäänyt.

Vierailija
38/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? 3 lasta ja ikinä ei ole neuvolassa kyselty mitään.

Vierailija
39/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies ja isä kirjoitti:

Parisuhdeterapeutille voi mennä ihan suoraan, esim yksityispuolelle.

Vierailija
40/41 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies ja isä kirjoitti:

Parisuhdeterapeutille voi mennä ihan suoraan, esim yksityispuolelle.

Varmaankin voi, mutta hormonihuuruissa naiset ei yleensä ajattele järkevästi eli huomaa niitä parisuhteen ongelmia ennen kuin on liian myöhäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän