Liityin fb:ssä erääseen ns. mamma-ryhmään. Voi luoja sitä sanastoa ja meininkiä!
Olen kuvitellut typeriä sanoja sisältävien fb-ryhmien olleen urbaanilegendaa, mutta ei, se on totisinta totta!
Apua! Ryhmän tarkoitus on oikeasti hyödyllinen ja minua kiinnostava (vauvan/lasten ruokailuun liittyvä), mutta silmäni vuotavat verta joutuessani näkemään mm. sanoja "isimies" ja "tissittely". Myös "lienee pärjää" on näkynyt jo moneen kertaan "yö tissittelyn" lopettamisen ollessa aiheena.
😫😫😫😫😫😫
Kommentit (32)
Goddam, I is blinded, man!
Hei, oisit voinut pistää varoituksen tohon alkuun: "tämän lukeminen voi vaurioittaa sinua pysyvästi". "Isimies", "tissittely", "lienee pärjää"... Olen murskattu mies. Ikinä en ole lukenut mitään noin saatanallisen kauheaa. Vetäydyn lähimpään nurkkaan uikuttamaan, en usko että toivun tästä enää koskaan...
Oliko ne jutut muuten yhtä hirveitä kun noi ryhmäläisten sanavalinnat?
Mä oon varmaan lähtenyt samasta ryhmästä kun alkoi niin särkeä aivoja just nuo samat. Pikku tissitakiaiset siellä kivasti isimiesten kanssa kotona, kun pitää saada tissittely loppumaan ja millään ei mama kestä olla poissa pikku hanimurmelin luota. Mä saan tuosta diabeteksen vaikka omalleni kyllä puhun, että mitä äidin rakas pallero yms.
Mitä nuo sanat tarkoittavat? Miksei sanota vain isä ja imetys?
Yksi bloggaja sanoo myös isimies. Kuulostaa aika karmealle.
Onneksi tässä parin viikon aikana olen oppinut profiilikuvasta/nimestä jo päättelemään kenen päivityksiä ko. ryhmästä ei kannata lukea, ellei halua kokea voimakasta tarvetta juosta päin seinää ja kovaa.
Harmillisesti turvallisiksikin luullut profiilit saattavat välillä yllättää, ja heittää ilmoille ilmaisuja kuten "ei voine", "tisuttelu" ja "evästelijä"
-AP 🙄🙄🙄🙄
Minä en ole kyseisessä FB-ryhmässä, vaan asuinalueeni äitien ryhmässä. Kaikki siellä ovat niin kovasti täydellistä äitiä, meno on kuin suoraan Stepfordista.
Ryhmässä on tuhansia jäseniä, mutta ei suinkaan ole niin pientä asiaa, etteikö sitä voisi ryhmässä kysyä.
"Millä pesen my little ponyn tukan?"
"Mitä teen kun meidän Tiaisen Irmeli on jo kuusi vuotta ja on todella nolona yökastelustaan?"
"Nyt siskot pääväylän varteen aamulla klo 6 protestoimaan rekkaliikennettä"
"Onko Böndeströminkujalta kukaan löytänyt tänään Geisha-patukkaa? Mamman lauantai-suklaat putosivat pulkasta ja joku jeeveli on ne syönyt!"
"Kattokaas tätä kuvaa, onko kuvassa sinun poikasi? Tällainen kiipeily kallioilla on vaarallista!".
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kyseisessä FB-ryhmässä, vaan asuinalueeni äitien ryhmässä. Kaikki siellä ovat niin kovasti täydellistä äitiä, meno on kuin suoraan Stepfordista.
Ryhmässä on tuhansia jäseniä, mutta ei suinkaan ole niin pientä asiaa, etteikö sitä voisi ryhmässä kysyä.
"Millä pesen my little ponyn tukan?""Mitä teen kun meidän Tiaisen Irmeli on jo kuusi vuotta ja on todella nolona yökastelustaan?"
"Onko Böndeströminkujalta kukaan löytänyt tänään Geisha-patukkaa? Mamman lauantai-suklaat putosivat pulkasta ja joku jeeveli on ne syönyt!"
"Kattokaas tätä kuvaa, onko kuvassa sinun poikasi? Tällainen kiipeily kallioilla on vaarallista!".
😜😜😜😜
Harmi kun ei täälläpäin ole tuollaista ryhmää 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mä oon varmaan lähtenyt samasta ryhmästä kun alkoi niin särkeä aivoja just nuo samat. Pikku tissitakiaiset siellä kivasti isimiesten kanssa kotona, kun pitää saada tissittely loppumaan ja millään ei mama kestä olla poissa pikku hanimurmelin luota. Mä saan tuosta diabeteksen vaikka omalleni kyllä puhun, että mitä äidin rakas pallero yms.
Saat diabeteksen :D Apua, kuolen nauruun! Oot ihana!
En vaan käsitä, kuinka KUKAAN voi kutsua miestään ja lastensa isää ISIMIEHEKSI??? Julmaa, en kestä...
Voin vaan kuvitella näiden mammojen kielenkäytön seinien sisäpuolella - ei taideta "isimiestä"paljon käyttää, vaan tukka putkella kirotaan Justiinan tyyliin. Ei kukaan ole tuollainen oikeesti -eihän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Millä pesen my little ponyn tukan?""Mitä teen kun meidän Tiaisen Irmeli on jo kuusi vuotta ja on todella nolona yökastelustaan?"
😜😜😜😜
Harmi kun ei täälläpäin ole tuollaista ryhmää 🤔
Samoin. Erehdyin aamulla lukemaan paikallisten mammojen FB-ryhmää. Shokkivärikananperse-huppari-röökimuijat siellä hyökkäsivät yhden onnettoman kimppuun, joka erehtyi kommentoimaan koiranpaskoista. Tuollainen Stepford wives- meno olisi ihan virkistävää vaihtelua, tosin hulluksi siinäkin tulisi.
Jos seksiä harrasteaessa meinaa tulla liian nopeasti, mietin joskus sanaa ISIMIES. Sitten taas kestää monta minuuttia. Ja tämä on ihan totta. Mitään epäeroottisempaa ei ole kuin ISIMIES. Tuohan on ihan täysi oksymoroni sitä paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Goddam, I is blinded, man!
Hei, oisit voinut pistää varoituksen tohon alkuun: "tämän lukeminen voi vaurioittaa sinua pysyvästi". "Isimies", "tissittely", "lienee pärjää"... Olen murskattu mies. Ikinä en ole lukenut mitään noin saatanallisen kauheaa. Vetäydyn lähimpään nurkkaan uikuttamaan, en usko että toivun tästä enää koskaan...
Oliko ne jutut muuten yhtä hirveitä kun noi ryhmäläisten sanavalinnat?
* sananvalinnat
jessus, onneksi täällä ei ole moista ryhmää!
Ovatko myös muumimamma ja muumipappa? 😃
Hyihyihyihyyyyii! Tuo tissittäminen, hyi että. Muistan elävästi kun oma äitini "tissitti" pikkusiskoa. Aina se puhe siitä tissittämisestä ja ne tissit siinä levällään. Te nostitte mun traumat pintaan!
Vierailija kirjoitti:
Hyihyihyihyyyyii! Tuo tissittäminen, hyi että. Muistan elävästi kun oma äitini "tissitti" pikkusiskoa. Aina se puhe siitä tissittämisestä ja ne tissit siinä levällään. Te nostitte mun traumat pintaan!
Ole hyvä
Ei äitiys kenenkään kielioppivirheitä paranna. Sama ihmisten kirjo siellä mammapalstoilla on kuin muuallakin.