Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei kaikista suomalaisten suuryritysten YT-neuvotteluista uutisoida?

Suhmurointia
04.04.2016 |

Esimerkkinä vaikka Sanoma joka suunnittelee nyt vähentävänsä 20 henkeä Suomesta ja YT-neuvottelut on käynnissä. Onko joku raja irtisanottavien määrässä ennenkuin YT-neuvotteluista kerrotaan julkisuuteen, tyyliin että kunhan yli 50 henkilöä ei irtisanota niin ei tarvitse uutisoida?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalta työpaikaltani väheni henkilöstö yli 600:sta johonkin 300:aan eikä asiasta kuulunut pihahdustakaan ulkopuolelle. Ihmettelen vähän, vaikka tuo ero on nähtävissä esim. Taloussanomien yritystiedoissa. Olin itse noita lähtijöitä (irtisanouduin kyllä itse) samaan syssyyn joten ei kiinnostanut enää. Joskus vielä tosin uteliaisuuttani selailen taloustietoja...

Tässä näkyy enemmän median laiskuus - eli jutut tehdään tiedoitteista eikä kukaan lähde kirjoittamaan juttua jälkikäteen pelkkien tilastollisten henkilötietojen mukaan. Isotkin henkilöstömuutokset voivat irtisanomisien sijaan johtua mm. yrityskaupasta tai ulkoistamisesta. 

Olisi kuitenkin kiva tietää, mikä firma oli kyseessä - onhan tuo sen verran iso kertairtisanominen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla