Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin keskeyttää koulun raskauden takia.

Raskasnainen
03.04.2016 |

Hei kaikki!Olin aloittanut kieli kurssia 2 kuukautta sitten, kun sain tietää , että olen raskaana. Minulla on ollut koko ajan pahoinvointia ja oksentelua koko ajan ja olen ollut pois koulusta monen päivään . Minun ope ehdotti, että keskeytän kouluani ,koska ei oo mitään järkee jatkaa ja kotoutumisaikaa menee turhaan ja niin minä tein ja keskeytin koulun. Sain kirjeen te-toimistolta jossa pitäisi selvittää miksi keskeytin koulun?
Onko kenellekään kokemusta tässä asiassa , koska pelkän , että joudun karensiin . Mitä pitäis kirjoittaa tai mikä voi olla hyvää syy siihen?
Lopussa pahoittelen minun suomenkielen taidosta . Kiitos jo etukäteen .

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä TE-toimistoon ja opettajaasi, selvittäkä asia yhdessä.

Vierailija
2/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ymmärrettävää tekstiä tuotat. Onko se suomenkielen kurssi? Itse asiaan en valitettavasti osaa auttaa/vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja lupasi , että hän kirjoittaa minun terveyden tilanteesta . Ja yli huomenna menen te-toimistolle

Vierailija
4/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ymmärrettävää tekstiä tuotat. Onko se suomenkielen kurssi? Itse asiaan en valitettavasti osaa auttaa/vastata.

Joo se on suomeenkieleen kurssi.

Vierailija
5/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasnainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja lupasi , että hän kirjoittaa minun terveyden tilanteesta . Ja yli huomenna menen te-toimistolle

Tarvitset myös lääkärintodistuksen, mikäli et halua karenssia.

Vierailija
6/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lausunto kirjallisena siltä opettajalta, joka ehdotti keskeyttämistä. Ethän vaan luopunut opiskelupaikastasi, vaan nimenomaan keskeytit opinnot raskauden ja tulevan äitiysvapaan vuoksi, ja jatkat sitten kun voit.

Ei opettaja voi TERVEYDENTILASTASI kirjoittaa, vaan opiskelusta. Opettaja siis kirjoittaa, että et voinut opiskella syystä, josta kirjoittaa todistuksen neuvola tai lääkäri, kumpi onkaan alkuperäisen sairauslomasi kirjoittanut.

Te-toimistoon voit tarvita myös lääkärintodistukset pahoinvoinnista, joka esti opiskelusi. Mutta oletko sinä työkykyinen, voitko ottaa vastaan työtä jos et voi opiskella? Olisiko sittenkin sairauspäiväraha oikea vaihtoehto?

Vierailija
7/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa lääkärintodistukset paina. Ite oot koulun lopettanut kesken ilman pätevää syytä. Raskaus ei ole sairaus täällä meillä. Karenssia pukkaa.

Vierailija
8/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lausunto opettajaltasi, mutta hae myös lääkärintodistus raskaudestasi. Olethan soittanut jo neuvolaan, voit varmasti sieltä saada sen lääkärintodistuksen? 

Kirjoitat ihan hyvää ja ymmärrettävää suomea, joten tuskin haittaa hirveästi vaikka kielikurssi keskeytyykin. Jossain vaiheessa raskautta olo voi parantua, ja voit miettiä asiaa uudestaan sitten. 

Vierailija
9/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nyt lääkärintodistus. Ensin pitää aina hankkia lääkärintodistus, sellainen jossa määrätään sairauslomaa. Sellainen voi olla pätevä syy keskeyttää kurssi. Raskaus ei ole peruste itsessään.

Vierailija
10/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljoa lääkärintodistukset paina. Ite oot koulun lopettanut kesken ilman pätevää syytä. Raskaus ei ole sairaus täällä meillä. Karenssia pukkaa.

Vantaa on yksi pahemmista,  ja silti meni läpi, että raskauden aiheuttama selkäsärky riitti syyksi, en saanut karenssia. Toki oli lääkärintodistus sekä koululta lausunto.

Vierailija
11/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasnainen kirjoitti:

Hei kaikki!Olin aloittanut kieli kurssia 2 kuukautta sitten, kun sain tietää , että olen raskaana. Minulla on ollut koko ajan pahoinvointia ja oksentelua koko ajan ja olen ollut pois koulusta monen päivään . Minun ope ehdotti, että keskeytän kouluani ,koska ei oo mitään järkee jatkaa ja kotoutumisaikaa menee turhaan ja niin minä tein ja keskeytin koulun. Sain kirjeen te-toimistolta jossa pitäisi selvittää miksi keskeytin koulun?

Onko kenellekään kokemusta tässä asiassa , koska pelkän , että joudun karensiin . Mitä pitäis kirjoittaa tai mikä voi olla hyvää syy siihen?

Lopussa pahoittelen minun suomenkielen taidosta . Kiitos jo etukäteen .

kannattaisi käyttää ehkäisyä  jos on niin sikiävää laatua. 

Vierailija
12/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaushan on yksi niistä hyvin halista syistä joilla koulun saa keskeyttää ilman seurauksia. Lääkärintodistus vaan tarvitaan ja eiköhän sellaisen helposti saa.

Vierailija
13/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaushan on yksi niistä hyvin halista syistä joilla koulun saa keskeyttää ilman seurauksia. Lääkärintodistus vaan tarvitaan ja eiköhän sellaisen helposti saa.

Siis harvoista.....

Vierailija
14/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata keskeyttää koulua raskauden vuoksi, te-toimisto antaa karenssin helposti. Olisi kannattanut hakea sairaslomaa ja sanoa ettet aio keskeyttää koulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä