Hirvittävä erosotku - hermot menee kohta :(
Taustana on se, että mieheni on minua kohtaan väkivaltainen, haukkuu päivittäin, nöyryyttää, kahlitsee (en saa tehdä juuri mitään ilman hänen lupaansa). Mies sanoi, että voin lähteä lasten kanssa, jos hankin riittävän hyvän asunnon. Minulla tuolloin ollut oma asuntoni ei hänelle kelvannut, sillä se oli liian pieni ja hissitön. Vuokrasin siis isomman asunnon hissillisestä talosta 6km:n päästä paremmalta alueelta ja vein tavarani sinne. Tässä vaiheessa mies sanoi, ettei sekään kelpaa, vaan talon pitäisi sijaita kävelymatkan päässä nykyisestä asunnosta, jotta hän voisi käydä siellä päivittäin katsomassa lapsia ilman autoakin.
Nyt sitten aloin protestoida, sillä olin jo maksanut vuokraa uudesta asunnosta ja mies oli _luvannut_, että voisimme muuttaa, kunhan hänen ehtonsa täyttyisivät. Siispä mies ehdotti, että ostaa itse sijoitusyksiön, johon muuttaa itse ja jäämme nykyiseen asuntoon. Ja siis luovun siitä vuokraamastani asunnosta ja muutan tavarat takaisin. Koko viikon mies lupaili, että ostaisi sen ja suuttui, jos ehdotin joitain parempia asuntoja. Tänään olisi ollut esittely, mutta mies ei mennytkään sinne. Toisin sanoen mies vedätti taas!!! Hänen mieli muuttuikin jälleen ja nyt olen sitten kahden asunnon loukussa pienituloisempana osapuolena, kun odottelen, mitä mies päättää. Mies tosiaan haluaa, että maksan hänelle vastikkeen, mutta mun myös täytyy maksaa vuokra siitä vuokra-asunnosta. Säästöni ovat kohta loppu, jos tämä jatkuu monta kuukautta! Mulla olisi lisäkai haku yhteen koulutukseen, johon pitää tehdä ennakkotehtävät. Mies sanoi, että en saa tuoda niitä materiaaleja kotiin, vaan mun pitää tehdä se muualla. Sanoi, että mene sinne toiseen asuntoon. Mutta se on siis aivan keskeneräinen. Sinne on vain kannettu ne tavarat, kun odotan, mitä teen. Siis en (emme) voi asua miehen kanssa enää pysyvästi, mutta mies vain pelaa aikaa ja vedättää. Luotin hänen sanaansa taas kerran. Olen todella katkera. :(
Kommentit (55)
Nyt otat laukun käteen ja lapset mukaan ja kävelet tyynesti sinne uuteen kämppään. Siinä se. Ei muuta tarvitse. Sovussa ette tule eroomaan niin ei sun tarvi kuunnella mitään skeidaa mieheltäsi. Etkä kuuntele vaihtoehtoa et mies muuttais. Sellasta ei ole kun sulla on jo uusi asunto. Huomenna hoidat rauhassa osoitteenmuutoksen ja sovit ajan lastenvalvojalle. Sun ei tarvii vähäänaikaan puhuu mitään miehellesi, jollet halua. Jos mies ei halua tulla lastenvalvojalle sopimaan lastentapaamisista niin se on yksi hänen oma henkilökohtainen valinta. Tee sä kaikki oikein ja fiksusti. Tsemppiä.
Voit jättää avioerohakemuksen ilman miehen allekirjoitustakin. Täytä ja lähetä seuraavat paperit ilman miestäsi, niin hän ei pääse sabotoimaan avioeroprosessin käynnistämistä.
Mutta siis hän ei halua musta vissiin eroonkaan, kun hänelle on musta rahallista hyötyä ja teen kotitöitä. Mutta hän ei suostu keskustelemaan mun kanssani mistään; aina vain pitäisi olla hiljaa ja tehdä kiltisti, niinkuin hän käskee tai muuten hän rikkoo ne vähät loput tavarani tai vaatteeni tai retuuttaa tai lyö mua. Se hänen käytöksensä menee jo melkein kiusaamisen tai kiduttamisen puolelle. Hän ei pidä mua ilmeisesti ihmisenä, vaan jonain käyttöhyödykkeenä jota saa hyväksikäyttää ja retuuttaa niinkuin huvittaa. Hitsit, me ollaan silti Suomessa ja on 2016. En tajua. :(
Ymmärrän, että pelkäät. Tuollainen parisuhde vie kiltin ihmisen mukanaan. Nyt on aika herätä ja lähteä. Sinulla on asunto minne mennä, mikä on hyvä alku. Pyydä joku tuttu avuksi lähdön hetkellä.
Pelkäät että jos teet jotain itsenäisesti niin mies tulee ja tappaa.En yhtään ihmettele.Miehesi kuulostaa sairaalta joka voisi vaikka tehdä sen.Täällä aina riittää näitä naurajia ja ivaajia jotka ei ymmärrä että tämä nainen haluaa pysyä elossa.Myös lapsille on eduksi että äiti jää eloon.Sillon kun vastassa on sairas ihminen se paras ohje ei välttämättä ole että lähe vaan menee.Yksin et pysty tästä selviytyy.Ainoa turvallinen vaihtoehto on turvakotiin meneminen lasten kanssa.
Mikähän diagnoosi ap:llä on? Kellään mitään tietoa?
Ette lasten kanssa asu virallisesti miehen asunnossa (olet itse näin täällä kertonut), joten et tarvitse mieheltä lupaa muuttaa lasten kanssa. Myös avioero myönnetään heti ilman harkinta-aikaa. Mutta ethän sä halua oikeasti lähteä ja aloittaa oikeaa elämääsi. Ummehdut siinä ja pilaat lastesi elämän. Kivan mallin saavat parisuhteesta.
Joo ei sulle kannata vastata kun oot ihan selkeä provo :D muutat sillon kun mies on pois, miten se sillon sun tavarat rikkoo? Tai mitä se sanoo poliiseille, jos niille soittaa? HALOO!!! Noi sun about kaks ekaa alotusta meni läpi, mut sun olis pakko olla heikkolahjanen, jos olisit oikea ihminen. Nyt lopeta täällä kirjottelu tai keksi ees joku uus aihe.
Nyt ihan oikeesti, usko noita aiempiakin kommenteja ja tajua, ettet tule koskaan ikinä olemaan missään normaaleissa ja sopuisissa väleissä tuollaisen miehen kanssa, olitte sitten yhdessä tai erossa. Ainoa oikea vaihtoehto on lähteä, ja et voi odotella että mies antaa siihen luvan (jota et tarvitse), sitä ei tule tapahtumaan. Nyt teet itse omat päätöksesi ja hoidat asiasi, et neuvottele niistä miehen kanssa, jos hän saa pääsi noin sekaisin. Jos et omin voimin pääse irti niin hae apua, vaikka sitten turvakodin kautta. Piste.
No voi hitsit vaan joo! Turhaan itket täällä, kun et aio kuitenkaan tehdä mitään elämäsi parantamiseksi. Kukaan meistä ei voi tehdä sitä puolestasi. Olet jo saanut hyviä neuvoja täältä, joten mene pois täältä itkemästä, jos ei aio noudattaa niitä.
Entä jos ap vaan lähtee lasten kans ja joku kaunis pv tämå sairas mies tulee perässä ja tappaa kostoksi.Näitä perhesurmiahan on Suomessa tapahtunut ja juuri sinä ajankohtana kunnainen on lähtenyt.Mites näiden ivaajien ("lapanen") suut sitten menee????? Hiljaseks taitaa vetää?
Sllävälin, kun mies on muualla, muutat tärkeimmät tavarasi ja lapset sinne asuntoon, etkä maksa miehelle vastiketta, ethän ole edes kirjoilla hänen asunnossaan. Loput tavarasi voit hakea jonkun sukulaisesi tai tarvittaessa vaikka poliisin kanssa. Ja laitat nyt vaan sen erohakemuksen ilman miehen allekirjoitusta, sitä et tarvitse. Kun lapset jo asuvat kanssasi, tuskin miehestäsi tehdään lähihuoltajaa, eihän se edes hoida teidän lapsia. Etkä enää pelkää niitä viranomaisia. Jos tulee kuumat paikat miehen kanssa, niin turvakotiin. Sinne voit olla muutenkin yhteydessä ja kysyä neuvoja, vaikka et menisi asumaan. Voit soittaa jo nyt. Nyt ihan oikeasti, monet ovat jo sanoneet nämä ihan samat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän diagnoosi ap:llä on? Kellään mitään tietoa?
Eipä ole mitään "voimassa olevaa" diagnoosia; tosin parikymppisenä olin vähän aikaa lievästi masentunut, minkä pelkään vaikuttavan huoltajuuskysymyksissä. Sen jälkeen olen opiskellut ja käynyt töissä vakituisesti ja ihan vastuullisissa hommissa. Pelkään, että se yli kymmenen vuoden takainen masennuskin voisi aiheuttaa sen, että (väkivaltainen, vastuuton ja sairaudentunnoton persoonallisuushäiriöinen) mies saa huoltajuuden.
Joku epäili mua heikkolahjaiseksi, mutta olen ylittänyt Mensan rajan joskus parikymppisenä heidän omissa testeissään. Tosin sen jälkeen olen saanut todella runsaasti iskuja päähän ym. ja mies on kuristanut, joten äo:ni on varmaan laskenut about parikymmentä pinnaa. Ja olin ihan hyvitsetuntoinen vielä, kun tapasin miehen, mutta olemme olleet jo vuosikausia yhdessä ja hän on vähitellen rikkonut mun itsetuntoni aivan säpäleiksi.
Oletko nauhoittanut miehen solvauksia ja huutoja, kuten sinua täällä neuvottiin ja kuten aioit tehdä?
Ap, et koskaan saa miestä "ymmärtämään", koska ongelma ei ole, etteikö hän ymmärtäisi sinua. Hän ymmärtää aivan täydellisesti. Hän vain ei halua samaakuin sinä ja siksi teeskentelee ymmärtämätöntä. Siksi keskustelu ja neuvottelu eivät koskaan, ikinä tule johtamaan asiassa mihinkään.
Siksi sinun on vaan itse lähdettävä lasten kanssa. Ilman mitään lupia. Menette eka turvakotiin. Saat apua sieltä.
Ap. Tilaapa netistä kirja nineltä Why does he do that?
Kertoo parisuhdeväkivaltaista miehistä ja miten heistä erotaan ja auttaa sua ylipäänsä ymmärtämään ilmiötä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nauhoittanut miehen solvauksia ja huutoja, kuten sinua täällä neuvottiin ja kuten aioit tehdä?
Olen. Vaikka siis yleensähän ne kamalat jutut tulevat sen verran nopeasti ja yllättäen, etten juuri ehdi nappaamaan niitä tallennukseen. Ellei sitten olisi pidemmän aikaa aina tallennus käynnissä ja deletoisin aina ne materiaalit, joissa ei ole mitään erikoista. Mutta en halua, että mies tajuaa sitä, että tallennan hänen juttujaan ja kunnollista sanelukonettakaan ei ole, joten olen hyödyntänyt kännykkää em. juttuihin. Tosin otin yhteyttä yhteen juristiin ja hän sanoi, että olen siltikin hyvin heikoilla huoltajuustaistossa, jos haluaisin yksinhuoltajuuden. Kun nykyään käräjäoikeudessa tuppaavat määräämään niitä yhteishuoltajuuksia lähes kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Tilaapa netistä kirja nineltä Why does he do that?
Kertoo parisuhdeväkivaltaista miehistä ja miten heistä erotaan ja auttaa sua ylipäänsä ymmärtämään ilmiötä.
Täytyykin tutkailla sitä vaikka Amazonista. Kiitokset vinkistä. Ja tosiaan tämä homma etenee, mutta epätoivo iskee usein, kun mies käyttäytyy ihan törkeästi ja epäreilusti sekä valehtelee ja vedättää. Melkein arvasin, että hän vedättää taas ja "pelaa aikaa", ja niinhän siinä taas kävi. Olen liian optimisti, että uskoin, että hän tulisi järkiinsä ja että hänen kanssaan voisi fiksusti neuvotella, mutta petyin taas. :/ Mun pitäis vain ajatella hänestä meökein inhorealistisesti, niin siten varmaan tekisin fiksuimmat ratkaisuni. Onhan mies näyttänyt jo moneen kertaan, että ei häneen voi luottaa. Jotenkin vain aina kuvittelen, että jossain siellä itsekkyyden alla ois se fiksu, järkevä ja oikeudenmukainenkin puoli, mutta eipä sellaista ole vielä näkynyt. :(
Mun mies todennäköisesti rupeaisi väkivaltaiseksi tai rikkoisi tavaroitani tai jopa soittaisi poliisille, jos yhtäkkiä rohkeasti muuttaisin lasten kanssa. En vain uskalla tehdä sellaista ilman että olemme yhteisymmärryksessä. Menen tapaamaan sellaista henkilöä, joka voi auttaa mua tässä tilanteessa, kun siis mies yrittää vain sekoittaa mua koko ajan. Mun mies ei ilmeisesti tajua, että olen tosissani. Olen ihan vakavasti yrittänyt puhua asioista, mutta hän ei kuuntele mua (mun surkeaa vikinääni ilmeisesti sitten), vaan saa raivarin ja uhkaa heitellä tavaroilla, potkia tai lyödä, jotta saa mut hiljaiseksi. Eilen katsoimme varmaan ekaa kertaa vuoteen (!) samassa huoneessa elokuvaa ja en olisi silloinkaan saanut kommentoida edes mitään mukavaa. Mun pitäisi olla vain hiljaa ja tehdäkotitöitä hänen komentamanaan. Aina vaan pitäisi olla hiljaa. Mä en jaksa. :( Siis kun mäkin olen ihminen, mutta hän pitää mua oikeasti jonain esineenä tai kynnysmattona - olen vain hyödyke ja maksan laskut tai annan hänelle rahaa sekä teen kotitöitä, mutta mun pitäisi olla näkymätön ja hiljaa vain koko ajan. En saisi edes jutella jotain leppoisia arkipäiväisyyksiä kuten ihminen ihmiselle. Hän vain tuijottaa mun ohi tai huutaa tai lyö, mutta ei kuuntele mitään mitä sanon tai ota tosissaan niitä. Mä en jaksa!! :(