Kun juon viiniä, niin juon koko pullon.
Ruoan kanssa menee. Ja hitto vie, joskus tuntuu ettei se riitä! Näin muutaman kerran viikossa ja näitä tuntemuksia jo pitemmän aikaa. Joskus, kun tiedän että saan olla yksin, varaan juomista jonkin verran. Olenko alkoholisisti, kellään samanlaisia kokemuksia? Apua.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, kyllä tässä ketjussa aika monella liikakäytön rajat kuulostaisivat paukkuvan, mutta samanmieliset vain hymistelevät toisilleen, että "ei ongelmaa, koska minäkin teen niin!" :(
Kaikillahan meillä on paheemme. Mikäs on sinun paheesi ylensyönti, lihavuus,nipotus, toisten kyttääminen vai joku muu? Vai onko siellä peräti täydellinen av-mamma.
terv. onnellinen viininlipittäjä
Ystäväni, en ole väittänytkään olevani mitenkään täydellinen ja paheeton ihminen, ja viini kyllä maistuu hyvin itsellenikin. Mutta tuollainen pullo per juomakerta -tahti on valitettavasti sellainen "pahe", joka on paitsi omalle terveydelle vaarallista, myös kasvattaa elimistön toleranssia alkoholia kohtaan. Eli aika nopeasti aivokemia alkaa vaatimaan useammin ja suurempia annoksia alkoholia.
Alkoholisti itse kieltää tietysti viimeiseen asti ettei mitään ongelmaa ole, mutta kuten täällä jo joku mainitsi, niin alkoholistin lähipiiri on se, joka riippuvuudesta yleensä kärsii.
En väitä, että kaikki te olisitte alkoholisteja, mutta toivoisin jokaisen itse vähän miettivän omia tapojaan. Se juominen lähtee yllättävän helposti käsistä.
Eikös tässä ketjussa juuri olekin mietitty niitä? Siis paheksumisen ohella.
Ystäväni, en ole väittänytkään olevani mitenkään täydellinen ja paheeton ihminen, ja viini kyllä maistuu hyvin itsellenikin. Mutta tuollainen pullo per juomakerta -tahti on valitettavasti sellainen "pahe", joka on paitsi omalle terveydelle vaarallista, myös kasvattaa elimistön toleranssia alkoholia kohtaan. Eli aika nopeasti aivokemia alkaa vaatimaan useammin ja suurempia annoksia alkoholia.
Alkoholisti itse kieltää tietysti viimeiseen asti ettei mitään ongelmaa ole, mutta kuten täällä jo joku mainitsi, niin alkoholistin lähipiiri on se, joka riippuvuudesta yleensä kärsii.
En väitä, että kaikki te olisitte alkoholisteja, mutta toivoisin jokaisen itse vähän miettivän omia tapojaan. Se juominen lähtee yllättävän helposti käsistä.