Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loistava kirjoitus Hesarissa "Neitsyttä vahtiva isä on hyypiö"

Vierailija
03.04.2016 |

Onneksi Suomessa törmää suhteellisen harvoin ko. isähyypiöihin. Tyttäret saavat seurustella rauhassa ilman jatkuvaa vahtimista ja kävellä alttarille yhdessä sulhasen kanssa eikä isän käsipuolessa luovutusta varten.

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1459568110115?jako=1336f893010b799dfb…

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa nyt raivoisasti vaikka tiedätte mikä uskonto se oikeasti on ongelma.

Ovatko esim. tämän palstan naisvihaajat muslimeita?

On olemassa ongelmia siis niitä oikeita ongelmia tuolla tosimaailmassa ja ne ei kauheasti Saskaa ja kumppaneita kiinnosta. Toki hän kaivaa jenkeistä jonkun omaan agendaansa sopivan jutun, miksi minua pitäisi edes kiinnostaa jok u Usa. Kovin on valikoivaa ja kaksinaamaista.

Etköhän nyt itse samaistu samaan valikoivaan kaksinaismoralismiin..? Kyseinen artikkeli ei edes maininnut islamia, ja silti tämäkin palsta täyttyy kommenteista, että ei voi kristinuskoa kritisoida, koska muslimimaissa asiat on huonommin.

Yhtälailla kommenttisi sopii omaan agendaasi, eikä tarjoa mitään uutta.

Vierailija
62/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki vaan jauhamaan muslimien naiskäsityksestä, muusta ei tarvitse puhua niin kauan kuin sillä suunnalla on pienintäkään ongelmaa? Monien muslimien tapa rajoittaa kovasti tyttöjen ja naisten elämää on hyvin tiedossa ja siitä on ollut paljon juttua monessakin yhteydessä, kuinka moni sen sijaan tietää, että eräänlaisena vapauden mallimaana pidetty Usa pitää sisällään näinkin vanhoillisia tapoja ja vieläpä kristityissä piireissä? 

Muslimien naiskäsitys ei ole ongelmiltaan pieniä. Minulla oli muslimitaustainen opiskelija, joka luopui hunnun käytöstä. Voitko kuvitella, millaisilla nimillä hänen isänsä ja veljensä nimittelivät häntä?

Et voi.

Ei olekaan pieniä, väitinkö niin? Tai onko ylipäätään kukaan väittänyt? Joillakin vaan näyttää olevan hirveä tarve hyökätä jokaista vastaan joka kehtaa kirjoittaa mistään muusta kuin muslimikulttuurin ongelmista kuten nyt Saarikoski. 

Huoh. Sillä Saarikosken kirjoituksella ei ole mitään merkitystä Suomessa, tajuatko? Ei täällä ole mitään amerikkalaistyylistä neitsytjuhlaa, joten en tajua koko kirjoituksen pointtia. Fine, Yhdysvalloissa näin on, mutta mitä sitten? Ei se kuulu Suomeen ollenkaan. Sen sijaan meille kuuluu, jos muslimiperheen miehet haukkuvat perheen tytärtä huoraksi ja uhkaavat tappaa hänet Suomen maaperällä suomalaisessa kulttuurissa.

Ymmärrätkö eron, vai pitääkö vielä tarkemmin selittää Saarikosken kirjoituksen ongelmallisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua suomalaisena pitäisi kiinnostaa Usa? En ymmärrä pääkirjoitusta, kirjoittaisi johonkin jenkkilehteen, niin oikeat ihmiset eli ne jenkit voisi lukea.

Kovin kapea on sinunkin maailmankuvasi sitten, jos vain Suomea koskettavat asiat kiinnostavat.. 

Vierailija
64/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usa on iso maa, löytyy kaikenlaista. En pystynyt samaistumaan yhtään kirjoitukseen suomalaisena, tylsä ja mitäänsanomaton kirjoitus.

Pääkirjoituksena luokaton, aika surkeaksi on mennyt lehden taso ja ei kosketa minua ja oikeastaan ketään suomalaista mitenkään kyseinen kirjoitus.

N40

Vierailija
65/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki vaan jauhamaan muslimien naiskäsityksestä, muusta ei tarvitse puhua niin kauan kuin sillä suunnalla on pienintäkään ongelmaa? Monien muslimien tapa rajoittaa kovasti tyttöjen ja naisten elämää on hyvin tiedossa ja siitä on ollut paljon juttua monessakin yhteydessä, kuinka moni sen sijaan tietää, että eräänlaisena vapauden mallimaana pidetty Usa pitää sisällään näinkin vanhoillisia tapoja ja vieläpä kristityissä piireissä? 

Muslimien naiskäsitys ei ole ongelmiltaan pieniä. Minulla oli muslimitaustainen opiskelija, joka luopui hunnun käytöstä. Voitko kuvitella, millaisilla nimillä hänen isänsä ja veljensä nimittelivät häntä?

Et voi.

Jokin aika sitten lehdissä kerrottiin oikeudenkäynnistä, kun muslimimies pitkin internettiä kertoi murhasuunnitelmistaan ja vannoi tappavansa siskonsa. Tätä jatkui kauan. Suomalainen oikeus ei antanut mitään tuomiota. Se on siis Suomessa aivan ok, sitä jännempää ja rikkaampaa kulttuuria. Oikeuslaitoksemme on mätä.

Vierailija
66/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen islamiin hyvinkin kriittisesti suhtautuva feministi. Suhtaudun myös tuollaiseen äärikristittyjen pelleilyyn hyvin kriittisesti. Miksi ihmeessä kristittyjen sairaista tavoista ei saisi keskustella tai niitä ei saisi kyseenalaista?

Vierailija
67/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi.

Ei olekaan pieniä, väitinkö niin? Tai onko ylipäätään kukaan väittänyt? Joillakin vaan näyttää olevan hirveä tarve hyökätä jokaista vastaan joka kehtaa kirjoittaa mistään muusta kuin muslimikulttuurin ongelmista kuten nyt Saarikoski. 

Huoh. Sillä Saarikosken kirjoituksella ei ole mitään merkitystä Suomessa, tajuatko? Ei täällä ole mitään amerikkalaistyylistä neitsytjuhlaa, joten en tajua koko kirjoituksen pointtia. Fine, Yhdysvalloissa näin on, mutta mitä sitten? Ei se kuulu Suomeen ollenkaan. Sen sijaan meille kuuluu, jos muslimiperheen miehet haukkuvat perheen tytärtä huoraksi ja uhkaavat tappaa hänet Suomen maaperällä suomalaisessa kulttuurissa.

Ymmärrätkö eron, vai pitääkö vielä tarkemmin selittää Saarikosken kirjoituksen ongelmallisuus?

No voi huoh vaan ittelles. Mua ainakin kiinnosti tuo juttu kovasti ja ottaen huomioon, että se on Hesarin luetuimpien listalla ykkösenä niin on kiinnostanut monia muitakin. Jos et tajua niin en voi auttaa, joitakin meistä kiinnostavat myös asiat jotka eivät just sillä hetkellä kutita sitä omaa p*rsettä.

Vierailija
68/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen islamiin hyvinkin kriittisesti suhtautuva feministi. Suhtaudun myös tuollaiseen äärikristittyjen pelleilyyn hyvin kriittisesti. Miksi ihmeessä kristittyjen sairaista tavoista ei saisi keskustella tai niitä ei saisi kyseenalaista?

Usan kristityt ei kosketa minua yhtään näin suomalaisena.

Vierailija
69/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin kokisin epäonnistuneeni vanhempana jos tyttäreni alkaisi toimia moisella tavalla.

Tomia miten? Seurustella? Teillä on järjestetyt avioliitot?

Seurustella 15-vuotiaana. Tästä olisin pahoillani.

Suomen lainsäädännön mukaan 16 vuotiaana saa harrastaa seksiä, joten kai sitä nyt vähän ennen pitää jo opetella pussailemaan ja kävelemään käsi kädessä jne. 

Korjauksena, että kyllähän kaksi 15-vuotiasta saa peuhata keskenään, ja suojaikärajakaan ei ole ehdoton vaan tilannekohtainen. Esim. 16v ei varmasti saisi syytettä peuhattuaan15v kanssa jne. Suojaikäraja ei tarkoita etteikö alle 16v saisi harrastaa siis seksiä, vaan sen on tarkoitus suojella lapsia hyväksikäytöltä vanhempien ihmisten taholta. Meillä ei ole lakia, joka kieltäisi alle 16-vuotiaan harrastamasta seksiä, itse asiassa sellaista asiaa meillä ei ole edes lailla määritelty missä iässä seksi on totaalisesti laitonta, vaan asia katsotaan aina lastensuojelullisesta näkökulmasta. 

Vierailija
70/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi.

Etkö ole lainkaan kiinnostunut esimerkiksi siitä, että Kiinassa tapetaan tyttölapsia heidän sukupuolensa vuoksi? Ei tarvitse tietää, koska ei Suomessa, ei väliä, koska ei Suomessa. Älkää kertoko, ei koske Suomea.

Ymmärrät varmaan, että käyttämäsi argumentti on hyvin takapajuisen, omaan napaan keskittyneen ihmisen argumentti.

Vierailija
71/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi.

No voi huoh vaan ittelles. Mua ainakin kiinnosti tuo juttu kovasti ja ottaen huomioon, että se on Hesarin luetuimpien listalla ykkösenä niin on kiinnostanut monia muitakin. Jos et tajua niin en voi auttaa, joitakin meistä kiinnostavat myös asiat jotka eivät just sillä hetkellä kutita sitä omaa p*rsettä.

Miksi kuvittelet, että haluan apuasi? Sitä paitsi tuo neitsyysjuhla-juttu on iänkaikkisen vanha, siitä tuli vuosia sitten dokumentti televisiosta. En käsitä, mitä tuolla kirjoituksella halutaan. Ehkä esittää Yhdysvallat jotenkin vanhoillisena ja typeränä maana? Ymmärrän, että Saskan kaltaisia ahdistaa Trumpin todennäköinen nousu Yhdysvaltojen presidentiksi, joten ehkä sitä ahdistusta on hyvä purkaa jauhamalla jostain suomalaisille täysin epäolennaisesta asiasta Hesarin pääkirjoituksessa ja sitten naureskella, että voi vitsi, kun ne jenkit on niin tyhmiä. Huoh...

Vierailija
72/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usa on iso maa, löytyy kaikenlaista. En pystynyt samaistumaan yhtään kirjoitukseen suomalaisena, tylsä ja mitäänsanomaton kirjoitus.

Pääkirjoituksena luokaton, aika surkeaksi on mennyt lehden taso ja ei kosketa minua ja oikeastaan ketään suomalaista mitenkään kyseinen kirjoitus.

N40

"N40"..... XD

Hyvä yritys. Not.

Vierailija
73/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi juttu scientologiasta tai mormoneista, kyllähän Usasta juttua piisaa. Ehkäpä me suomalaiset ei olla oikea kohderyhmä se tässä minusta on ongelma, Hs voisi pääkirjoituksessa kirjoittaa jotain muuta.

Vierailija
74/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi.

Etkö ole lainkaan kiinnostunut esimerkiksi siitä, että Kiinassa tapetaan tyttölapsia heidän sukupuolensa vuoksi? Ei tarvitse tietää, koska ei Suomessa, ei väliä, koska ei Suomessa. Älkää kertoko, ei koske Suomea.

Ymmärrät varmaan, että käyttämäsi argumentti on hyvin takapajuisen, omaan napaan keskittyneen ihmisen argumentti.

Totta kai kiinnostaa. Sen sijaan en tajua, millainen ihminen rinnastaa kiinalaisten tyttölasten tappamisen ja yhdysvaltalaisen neitsytjuhlan. Toinen minua kiinnostaa, toinen ei. Se, että minua ei kiinnosta yhdentekevät juhlat, ei tarkoita sitä, ettei minua kiinnostaisi viattomien lasten tappaminen.

Ymmärrät varmaan, että argumenttisi oli hyvin yleistävä ja älyllisesti epäkiinnostava.

Vierailija
75/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
76/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ote minun elämänvarrelta ja pätee minusta suht hyvin kun muutenkin seuraa ihmisiä ja heidän asenteita. Eli kirkkohäät ja häät naisen toive ja nainen pääpomo nro1, hän määrää häntä kuunnellaan tämä on tasa-arvo ongelma siis kun nainen määrää ja kontrolloi lähes kaiken, miehiä ei edes kiinnosta. Sitten on ne jotka menee naimisiin maistraatissa, 3 ystävää on näin tehnyt.

Anteeksi nyt kovasti, jos en pysty oikein Suomessa näkemään tätä hirmuista sortoa ja naisten alistamista enkä lähde nyt mukaan tähän uhri/marttyyri hypeen, en vaikka olen nainen sillä haluan olla myös rehellinen ja uhrina oleminen ei ole minulle elämäntapa.

Vierailija
77/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sanaton. Miten joku voikin kääntää keskustelun tällaiseen suuntaan. Miten joku voi olla noin helkkarin tyhmä? Tässä muistaa taas nettikeskustelun turhuuden. Toisinaan jotkut keskustelijat ovat vain liian tyhmiä, väittely on tällöin turhaa. "Ei tää mua kiinnosta niinkun yhtään!" Jos maailmassa toteutuvat vääryydet ja epäkohdat eivät kiinnosta, niin se on aivan sen henkilön oma häpeä. Lukuisia muita kuitenkin kiinnostaa. Onneksi.

Vierailija
78/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tapahtuva muslimien misogynismi koskettaa suomalisia luonnollisesti enemmän kuon toisella mantereella tapahtuva yhdysvaltalaisten puritybileet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi