Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loistava kirjoitus Hesarissa "Neitsyttä vahtiva isä on hyypiö"

Vierailija
03.04.2016 |

Onneksi Suomessa törmää suhteellisen harvoin ko. isähyypiöihin. Tyttäret saavat seurustella rauhassa ilman jatkuvaa vahtimista ja kävellä alttarille yhdessä sulhasen kanssa eikä isän käsipuolessa luovutusta varten.

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1459568110115?jako=1336f893010b799dfb…

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa nyt raivoisasti vaikka tiedätte mikä uskonto se oikeasti on ongelma.

Konservatiiviarvot ovat ongelma. Ja moni uskonto levittää konservatiiviarvoja. Maailman valtauskonnoista mm. kristityt, muslimit ja hindut. Moni näiden uskontojen kannattaja on myös liberaali. Länsimaissa tulisin olla nollatoleranssi konervatiivirvoille ja sitä tämä kolumni käsitteli. Ja kyllä, minun mielestäni on aivan sama kuka niitä arvoja levittää, muslimi vai kristitty, ihan yhtä kärkkäästi siihen tulisi puuttua. Oikein Helsingin sanomilta että ovat lopettaneet asiallisen maahnamuuttokritiikin sensuroinnin, jota esim tuo enimmäinen kommentti edustaa. Toivottavasti Sanoma pitää linjansa myös täällä Aihe vapaalla. 

Vierailija
42/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkilä on äärikristillinen takapjula. Lähi-Idän maat on ääri-islamilaisia takapjuloita.  

Niin, osa jenkkilästä on äärikristillistä pajulaa. Lähi-itä taas on aikalailla 100% islamin kourissa. Toisaalta esim. jenkeissä on useita osavaltioita joissa homot voivat solmia avioliiton, ja usan korkein oikeus vahvisti juuri että muidenkin pitää se laillistaa. Samaa en ihan heti usko tapahtuvan Lähi-Idässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa edelleen on maallistunut kristinusko, Saska voi paasata jenkkihöpinöitään niille jenkeille ja kirjoittaa SUOMEN valtalehteen SUOMEA koskettavia asioita. 

Vierailija
44/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saska ei saisi missään mediassa noita tekstejään läpi, jos ei kuuluisi vasemmistoestablishmentiin.

1) Muslimit toimivat aivan samoin, mutta vain konservatiivikristityille saa naureskella, muslimeille EI. Kristittyjä saa pilkata vapaasti, muslimien kohdalla samat asiat kuuluvat kulttuurisensitiivisyyden piiriin.

2) Myös holtittomat seksisuhteet voivat vahingoittaa teini-ikäistä. Tätä ei saa kuitenkaan edes mainita vastapainoksi, ainoastaan pidättyväisille teineille tulee naureskella.

3) Suurin osa ihmisistä täällä Suomessa on joka tapauksessa asian suhteen "normaaleja".

4) Saskan kirjoituksella ei ole mitään vaikutusta niihin, jotka hänen mielestään tuota älytöntä toimintaa harjoittavat.

100 % samaa mieltä.

Vierailija
45/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa nyt raivoisasti vaikka tiedätte mikä uskonto se oikeasti on ongelma.

Ovatko esim. tämän palstan naisvihaajat muslimeita?

On olemassa ongelmia siis niitä oikeita ongelmia tuolla tosimaailmassa ja ne ei kauheasti Saskaa ja kumppaneita kiinnosta. Toki hän kaivaa jenkeistä jonkun omaan agendaansa sopivan jutun, miksi minua pitäisi edes kiinnostaa jok u Usa. Kovin on valikoivaa ja kaksinaamaista.

Onneksi sinun tapasi lukea ja kommentoida ei ole yhtään valikoivaa.

Vierailija
46/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaahan nykyajan nuoret naiset, että mies pyytää isältä kättä ja isä luovuttaa tyttönsä alttarilla miehen omistukseen. Joten taaksepäin on menty.

Vierailija
47/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämän yhden islamkriitikon mielestä äärikristittyjen ongelmista ei saisi keskustella? Kuulutko itse heihin vai mikä hiertää?

No miksi niistä äärikristittyjen toimista pitää keskustella Suomessa? Onko meillä äärikristittyjä, jotka vaalivat tyttäriensä neitsyyttä ja pitävät isä-tytär-neitsyysjuhlia? Ei ole. Sen sijaan meillä on aivan varmasti äärimuslimeita, joiden aiheuttamista ongelmista ei haluta keskustella.

Vierailija
48/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinrn kommentti Hs jutussa, lukekaa se. Muslimithan ne jenkeissäkin oli sittenkin isompi ongelma, asia josta Saskakaan ei halua puhua.

Vierailija
49/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin dokkarin noista siveystansseista. Tytöt puettiin valkoisiin hääpukuihin. Sitten tanssittiin isien kanssa hitaita.

Tämän jälkeen tyttäret antoivat isilleen lupauksen olla neitsyitä hääyöhön saakka. Isät antoivat sitten siveyssormukset nimettömään.

Todella pervoa. Miksi isä haluaa omistaa tyttärensä pillun. Kuvottavaa! Yökyökyök!

Vierailija
50/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että otsikko käsittelee vihdoinkin kriittisesti muslimien naiskuvaa, mutta oli väärässä. Onneksi en tilaa Hesaria. Luulisi, että kunniamurhat, vastentahtoinen hunnuttaminen ja tyttöjen silpominen olisi ongelmallisempaa, mutta ei. Kaikkein kamalinta just nyt on neitsyysjuhlat.

Voi elämä ihmisten yksinkertaisuutta.

Vierailija
51/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen 90-lukua en ollut koskaan ollut häissä, joissa sulhanen ja morsian eivät olisi kävelleet alttarille yhdessä.

Amerikan muoti rantautui tänne vain muutama vuosi sitten.

Tätä olin tulossa ihmettelemään, mutta ehdit ensin. Ainakaan 70 ja 80 -luvulla ei ollut mitään luovutusseremonioita. Sitä varhaisempaa tapakulttuuria en tiedä. Tietääkö täällä kukaan?

Minä en ole ikinä ollut häissä, joissa isä luovuttaisi tyttärensä alttarilla, ja viimeksi olen kirkkohäissä ollut vuonna 1988. Olen nyt viisikymppinen. Morsiamen luovuttaminen on tuskin ollut Suomessa kovinkaan yleistä koskaan. Mutta jos jossain, niin ehkä ns. paremmissa piireissä.

Vierailija
52/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki vaan jauhamaan muslimien naiskäsityksestä, muusta ei tarvitse puhua niin kauan kuin sillä suunnalla on pienintäkään ongelmaa? Monien muslimien tapa rajoittaa kovasti tyttöjen ja naisten elämää on hyvin tiedossa ja siitä on ollut paljon juttua monessakin yhteydessä, kuinka moni sen sijaan tietää, että eräänlaisena vapauden mallimaana pidetty Usa pitää sisällään näinkin vanhoillisia tapoja ja vieläpä kristityissä piireissä? 

Vierailija
53/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua suomalaisena pitäisi kiinnostaa Usa? En ymmärrä pääkirjoitusta, kirjoittaisi johonkin jenkkilehteen, niin oikeat ihmiset eli ne jenkit voisi lukea.

Vierailija
54/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minusta oli jutussa kaikkein hulluinta: "Isät puolestaan lupaavat suojella tyttärensä siveyttä ja toimia esikuvallisena roolimallina."  Niin, siis ne samat isät, jotka paneskelevat sihteereitään tai käyvät ilolintusilla pari kertaa viikossa! Juu, ovatten todella hyviä esikuvallisia roolimalleja. :D No, niin kauan on hyvä olla, kunnes jäävät kiinni sillai Tiger Woodsin tapaan. :D

Vierailija
55/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen 90-lukua en ollut koskaan ollut häissä, joissa sulhanen ja morsian eivät olisi kävelleet alttarille yhdessä.

Tätä olin tulossa ihmettelemään, mutta ehdit ensin. Ainakaan 70 ja 80 -luvulla ei ollut mitään luovutusseremonioita. Sitä varhaisempaa tapakulttuuria en tiedä. Tietääkö täällä kukaan?

Minä en ole ikinä ollut häissä, joissa isä luovuttaisi tyttärensä alttarilla, ja viimeksi olen kirkkohäissä ollut vuonna 1988. Olen nyt viisikymppinen. Morsiamen luovuttaminen on tuskin ollut Suomessa kovinkaan yleistä koskaan. Mutta jos jossain, niin ehkä ns. paremmissa piireissä.

Ei kyllä nämä Saskan hengenheimolaiset ihan oikeasti kuvittelee, että tämä on ongelma ja merkki naisen sorrosta Suomessa. Ei riitä, että Suomi on yksi maailman tasa-arvoisin maa kaikilla mittareilla, suomalainen mies on sika ja sortaa, koko ajan, jatkuvasti ja kaikkialla, kysy vaikka feministeiltä he kertoo.

Vierailija
56/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä minä en voi ymmärtää, on tämä: miksi vain tytär ja isä osallistuvat näihin seremonioihin? Entä poika ja äiti? Ja miksi ei voisi olla äiti ja tytär, tai isä ja poika?

Kaikenkaikkiaan vastenmielinen ilmiö.

Niinkuin yleensä kaikki ääriuskontojen ilmiöt.

Vierailija
57/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki vaan jauhamaan muslimien naiskäsityksestä, muusta ei tarvitse puhua niin kauan kuin sillä suunnalla on pienintäkään ongelmaa? Monien muslimien tapa rajoittaa kovasti tyttöjen ja naisten elämää on hyvin tiedossa ja siitä on ollut paljon juttua monessakin yhteydessä, kuinka moni sen sijaan tietää, että eräänlaisena vapauden mallimaana pidetty Usa pitää sisällään näinkin vanhoillisia tapoja ja vieläpä kristityissä piireissä? 

Muslimien naiskäsitys ei ole ongelmiltaan pieniä. Minulla oli muslimitaustainen opiskelija, joka luopui hunnun käytöstä. Voitko kuvitella, millaisilla nimillä hänen isänsä ja veljensä nimittelivät häntä?

Et voi.

Vierailija
58/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ikään kuin omistaa perheensä, myös se perheen äiti on omaisuutta. Siksi isä on se joka valvoo ja vahtii, äiti+poika ei olisi ollenkaan sama juttu.

Vierailija
59/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimien naiskäsitys ei ole ongelmiltaan pieniä. Minulla oli muslimitaustainen opiskelija, joka luopui hunnun käytöstä. Voitko kuvitella, millaisilla nimillä hänen isänsä ja veljensä nimittelivät häntä?

Et voi.

Ei olekaan pieniä, väitinkö niin? Tai onko ylipäätään kukaan väittänyt? Joillakin vaan näyttää olevan hirveä tarve hyökätä jokaista vastaan joka kehtaa kirjoittaa mistään muusta kuin muslimikulttuurin ongelmista kuten nyt Saarikoski. 

Vierailija
60/78 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nimenomaan morsianten vaatimuksesta, kun olivat katselleet amerikkalaisia tv-sarjoja, ja vaativat sitten omien isukkiensa osallistuvan tähän wt-pelleilyyn. Kolmekymppistä naisihmistä luovutetaan miehelään.... voi nolous!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi