Kertokaa esimerkkejä uusavuttomuudesta, niin selvennän ne
Alkoi sen verran tympiä tuo uusavuttomuus ketju, että ajattelin perustaa oman, jossa selvennän mitä tämä uusavuttomaksi tulkittu on todennäköisesti tarkoittanut. Kaikki tietämättömyys kun näytetään tulkitsevan uusavuttomuudeksi.
Esimerkki: Bussissa istunut teini ihmettelee, tuleeko kaupankin kalat merestä.
Selitys: Todennäköisesti tämä teini on tarkoittanut sitä, kasvatetaanko nämä kaupan tiskiin päätyvät kalat jossakin (kuten allas) vai nostetaanko ne suoraan merestä, käsitellään ja laitetaan myyntiin.
Älkää tulkitko irrallisia lauseita uusavuttomuudeksi, kiitos.
Kommentit (12)
Esimerkki kaksi: Nuoret myyjät olivat puhuneet suomea kovemmalla äänellä ulkomaalaiselle, eivätkä englantia.
Todennäköisesti myymälässä sen verran hälinää, että eivät ensin kuulleet asiakkaan puhuvan englantia. Sana jonka asiakas sanoi, on voinut olla samankaltainen suomeksi ja englanniksi.
Toinen vaihtoehto, testasivat ymmärtääkö kuitenkin suomea, vaikka puhuu englantia. Ap.
Vierailija kirjoitti:
No, jos aikuinen ihminen ei tiedä missä rusinat kasvavat, niin siinä kohtaa olisin hieman huolissani...
No minä en olisi. Kyllä näitä voi sattua kaikille, että joku tuollainen muiden mielestä ilmiselvä asia jää huomaamatta. Ja veikkaan että näitä on kaikilla. Ei ole hänelle kukaan kertonut, että viinirypäleitä kuivatetaan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki kaksi: Nuoret myyjät olivat puhuneet suomea kovemmalla äänellä ulkomaalaiselle, eivätkä englantia.
Todennäköisesti myymälässä sen verran hälinää, että eivät ensin kuulleet asiakkaan puhuvan englantia. Sana jonka asiakas sanoi, on voinut olla samankaltainen suomeksi ja englanniksi.
Toinen vaihtoehto, testasivat ymmärtääkö kuitenkin suomea, vaikka puhuu englantia. Ap.
Itselläni on hieman alentunut kuulo. Se ei haittaa suomea kuunnellessa, mutta vieraissa kielissä haittaa yllättävän paljon. Eli kiitos kun puhutte kovaa vierasta kieltä minulle.
Yleensä "uusavuttomuus" johtuu siitä, että kukaan ei ole selittänyt asiaa .
Selvitä tämä: huomionhakuinen av-palstalainen tekee OMAN UUDEN ALOITUKSEN uusavuttomuudesta, kun muut käyvät kiltisti keskustelua yhdessä pitkässä viestiketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Selvitä tämä: huomionhakuinen av-palstalainen tekee OMAN UUDEN ALOITUKSEN uusavuttomuudesta, kun muut käyvät kiltisti keskustelua yhdessä pitkässä viestiketjussa.
Niinkö? Itse ajattelin, että onpa mukava kun joku ihminen osaa katsoa asioita monelta kantilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Itse ajattelin, että onpa mukava kun joku ihminen osaa katsoa asioita monelta kantilta.
"Joku ihminen", heh. Hyvä yritys, AP. Vähän noloa kuitenkin, ehkä?
Vierailija kirjoitti:
No, jos aikuinen ihminen ei tiedä missä rusinat kasvavat, niin siinä kohtaa olisin hieman huolissani...
Entä sultanat tai korintit?? ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaaaa. Onpa mukava kun ap itse kommentoi olevinaan jonain muuna henkilönä ja puolustelee kivaa aloitustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joku ihminen", heh. Hyvä yritys, AP. Vähän noloa kuitenkin, ehkä?
Ei ollut ap:n, vaan minä olen tuo huonokuuloinen. Ja onhan tuossa lauseessa vinha perä oli kirjoittaja kuka tahansa. Aika yksioikoisia katsontakantoja liikkeellä.
Minä olen ap. En ollut äskeinen kommentoija. Niin muuten, minullakin on huono kuulo :D
ja todellakin, itsellä tulee ensin mieleen katsoa asiaa monelta eri kantilta ennen tuomitsemista tyhmäksi tai uusavuttomaksi. Ap.