Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätetäänkö lasten lelut taloyhtiön lapsille?

Vierailija
03.04.2016 |

Onko huono vai hyvä idea? Ei jakseta lähteä viemään kirpparille. On mm. pulkkia, liukureita ja hiekkaleluja, joita ei viitsisi putsata. Eli jos laittaisin kylkeen tekstin, että taloyhtiön ja sanoisin, että on vapaan käytettäväksi? Omat on siis kasvaneet noista jo aikaa sitten ulos, mutta ihan hyväkuntoisia vielä. On vaan jäänyt varastoon, mutta nyt ollaan sitä tyhjentämässä. Jos veisi ulkoivälinevarastoon? Toki kysyn vielä joltain hallituksen tyypiltä, mutta en nyt sunnuntaina viitsi mennä kysymään vielä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vitustako minä tiedän?

Vierailija
2/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hoitasit itse omat romusi kaatopaikalle.   Tiedän että ajatus "antamisesta" viehättää, mutta oikeasti haluat vain ilmaiseksi ja vaivattomasti eroon omasta roskastasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aivan loistava idea, jos siis tosin teidän hallituksen tyypit siihen suostuvat.

Jos taloyhtiön yhteiskäyttöön saa jättää niin jos lähellänne on päiväkoti tai leikkipuisto (asukaspuisto) niin he varmasti ottavat mielellään vastaan lasten hyväkuntoiset lelut. Itse olemme lahjoittaneet läheiseen asukaspuistoon paljonkin lasten vanhoja ulkoleluja.

Vierailija
4/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veisin kirpparille koska saisin rahaa. Mutta jos et halua rahaa nii anna ne taloyhtiölle.

Vierailija
5/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehjiä ovat ja taloyhtiössä on sopivan ikäisiä leikkijöitä niille, niin tottakai voit jättää! Lappu varastoon, saa ottaa käyttöön. Risat vaan roskikseen. Olen jättänyt ihan kysymättä ja käyttöön ovat menneet.

Vierailija
6/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin. Meidän taloyhtiössä on tapana että edelliset asukkaat jättävät rosk... lelunsa hiekkalaatikolle. Viime keväänä vein niitä 3 jätesäkillistä kaatopaikalle ja silti sinne jäi vielä leluja millä leikkiä. Kiva idea mutta ei taloyhtiön lapset nyt kovinkaan paljoa leluja sinne hiekkalaatikolle tartte, varsinkin kun jokaisella on omiakin leluja. Joten meille se hyvä ajatus on vaan jätettä ja vaivaa.

Vierailija
7/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan teistä ei ole tainnut tehdä taloyhtiössä yleisten kellaritilojen siivousta.  Ne on aina ihan täynnä tavaraa joita entiset asukkaat ovat "antaneet" taloyhtiölle.   Jos haluat antaa jollekin niin laita ilmoitus taululle että kirppari pihalla tiettyyn aikaan ja anna ne halukkaille ihmisille ilmaiseksi vaikka.  Hoida loput kaatopaikalle omalla kustannuksella.

Vierailija
8/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kysyisin joltain taloyhtiön lapsiperheelliseltä suoraan, että haluaisiko hän leluja.

"Yhteisomistukselle" kun voi käydä niin, ettei ne ole kenenkään ja kukaan ei niistä oikeasti huolehdi. Lisäksi moni muukin taloyhtiössänne voi alkaa tuomaan yhteisiin tiloihin tavaraa, jota ei enää itse kaipaa.

Vierailija
9/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie HOPE-yhdistykselle

Vierailija
10/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidn taloyhtiössä toimii.

Lappu ykwisiin tiloihinsaa ottaa ja itse otan mielelläni.

Vien ne suoraan koeroon ja kesällä myyn Hietsussa

Vierailija
11/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mitään ylimääräistä roinaa jätetä pyörävarastoihin. En muutenkaan tajua miksi hiekkalaatikkoleluja pitäisi olla kassikaupalla.

Vierailija
12/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kysynyt, jätin vaan ne hiekkikselle. Siellähän nuo näyttää kovassa käytössä olevan aina kun olen ohi kulkenut. Mut kyseessä vuokrakerrostalo, jossa vaihtuvuus on suurta ja paljon lapsia. Vasta muuttaneesta lapsesta on kivempi mennä hiekkiksele kun siellä on yhteisiä leluja joilla pääsee heti leikkimään.

Vierailija
13/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan teistä ei ole tainnut tehdä taloyhtiössä yleisten kellaritilojen siivousta.  Ne on aina ihan täynnä tavaraa joita entiset asukkaat ovat "antaneet" taloyhtiölle.   Jos haluat antaa jollekin niin laita ilmoitus taululle että kirppari pihalla tiettyyn aikaan ja anna ne halukkaille ihmisille ilmaiseksi vaikka.  Hoida loput kaatopaikalle omalla kustannuksella.

Tämä on muuten totta. Meidänkään ulkoiluvälinevarastoon ei meinaa mahtua mitään kun on niin täynnä roinaa. Jos ap laittaisi vaikka lapun että "Saa ottaa itselleen, vien ylijääneet kaatopaikalle 31.4.". Niin ei jäisi kuljeksimaan varastoon mutta menisi kuitenkin tarvitseville?

Vierailija
14/14 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ainakin lappu. Meillä tuntuu olavan vanhoja käyttämättömiä ulkoleluja varasto täynnä. Kukaan ei osaa käyttää toisten tavaroita vaikka ne hylätyiltä vaikuttaakin. Moni hyväntekeväisyys järjestöhakee kotoa tavaroita. Tai sitten laitat ne pihalle vähäksi aikaa ja siihen lapun, että saa ottaa. Sitten mitkä jää jäljelle, korjaat pois.