Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettuaika lähenee ja mies suunnitelee reissua.

03.04.2016 |

Mieheni suunnittelee pidennettyä viikonloppua kolmea viikkoa ennen laskettua-aikaa ja en tykkää ajatuksesta. Onko oikein suuttua? Itse olen peloissani ajatuksesta että joutuisin synnyttämään ilman miestäni ja että hän edes kehtaa miettiä menoja lähelle laskettua-aikaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän voi suuttua.

Vierailija
2/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siitä nyt suuttua kannattaa.  Voithan sä sanoa, ettet tykkää jos lähtee ja perustelut. Mies tekee oman valintansa.

Meillä se oli miehen valinta haluaako olla synnytyksessä mukana vai ei. Esikoista odottaessa LA päivänä mä "komensin" mieheni baariin. Hän oli todella lähellä synnytyssairaalaa sinä iltana, että mä olisin tullut matkojen takaa.. siellä läpystä tärskyt. No, meni 12 päivää yliaikaiseksi. 

Seuraavan kohdalla hän oli reissussa juurikin kolme viikkoa synnytyksestä. Se raskaus meni yliaikaiseksi 14 vuorokautta. jne.

En mä voinut odottaa, että istutaan käsikädessä koko ajan ja vaan odotetaan koska synnytys alkaa. Kun alkaa niin alkaa. Oli siellä rakas mukana tai ei.

Kaikkea hyvää sulle loppuraskauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoi että pääsisi duunin kautta viikon reissulle 3 viikkoa ennen laskettua aikaa mutta sanoi jo töihin ettei lähde. (yritti siis vihjata että sanoisin että lähde vaan) :D

Sanoinkin että lähde vaan mutta varaudu sitten siihen että olen hiton kiukkunen 2 viikkoa ennen ja jäljeen reissun kun olen niin poikki esikoisen kanssa.

Ei lähtenyt.

Vierailija
4/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikosta vahingossa "lasketteluaika". Mietin, että eiköhän se ala jo pian loppua – nythän on huhtikuu!!

Ei mulla muuta ;D

Vierailija
5/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että miehet useinkin näitä keksii. Noh, anna mennä, tuskin pysyy vauva- ja pikkulapsiarjessa mukana muutenkaan kovin pitkään. Meillä mies hurvitteli ennen ekan syntymään, syntyi päivää ennen laskettua, toinen syntyikin tuon kolme viikkoa ennen.

Vierailija
6/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätodennäköistä kuitenkin että lapsi syntyisi kolme viikkoa etuajassa jos raskaus on sujunut normaalisti.

Vierailija
7/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisettii.

Vierailija
8/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin otsikosta vahingossa "lasketteluaika". Mietin, että eiköhän se ala jo pian loppua – nythän on huhtikuu!!

Ei mulla muuta ;D

Täällä toinen, joka otsikkoa ihmetteli samasta syystä ;D

Vierailija
9/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta ;D

Ja kolmas täällä.

Eikö siinä muka alun perin ollut lasketteluaika? Vieläpä, että pelottaa ajatus lasketella yksin? Ihan selvinpäin tässä olen ja lukihäiriötä ei ole todettu. Eli kirjoitusta muokattiin tässä välissä?

Vierailija
10/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta ;D

Ja kolmas täällä.

Eikö siinä muka alun perin ollut lasketteluaika? Vieläpä, että pelottaa ajatus lasketella yksin? Ihan selvinpäin tässä olen ja lukihäiriötä ei ole todettu. Eli kirjoitusta muokattiin tässä välissä?

Ei kun joku teki läppäkeskustelun lasketteluaika. On siis kaksi keskustelua.

Vierailija
11/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseäni ei haittaisi viikonloppureissu kolme viikkoa ennen LA:ta, silloin harva synnyttää saatika minä jonka esikoinen syntyi 41 viikolla. En suuttuisi, mutta jos kokisin että ei ole ok niin sanoisin asiasta ystävällisesti.

Mun puoliso kysyi voiko hän lähteä firman virkistysreissuun kesällä ja silloin voi olla vauvan syntymästä vähimmillään pari viikkoa. Siihen sanoin että en tykkää ajatuksesta ja se oli puolisolle ok. Mökkireissuun kuukautta myöhemmin (vauva 1.5-2kk) sanoin ok, jos saadaan ihan terve vauva. Tuolloin voisin jo itsekin harkita jotain menoa ilman vauvaa.

Vierailija
12/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riippuu paikasta, jonne on menossa. Joku mökkikeikka 1-3h ajomatkan takana vai New Yorkiin tai erävaellukselle? Taisi olla oma mies ainakin kupopuksen kohdalla viikonlopun poissa pari viikkoa ennen LA:ta ja esikoisen kanssa oltiin yhdessä kavereiden saarimökilla 3 viikkoa ennen LA:ta. Tämä jälkimmäinen homma oli jälkikäteen vähän turhan riskireissu, synnytys sitten ainakaan oli tosi nopea ja sieltä saaresta ei oltaisi kyllä pois ehditty jos synnytys olisi käynnistynyt siellä ollessa ( varsinkin kun olin jo sentin auki ko viikoilla, ennen lähtöä oli juuri neuvolalääkärintarkastus ja lääkäri näytti vihreää valoa "kyllähän sieltä pois pääsee jos alkaa tapahtua)

Vierailija
13/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos norm. Raskaus niin sais mennä. Mulla esikoinen käynnisty 37 ja kuopuski yritti sillon, mutta lääkkeillä pysäytettiin ja venytettiin 38. Mutta minä olinkin esikoisesta 1,5 kk ja kuopuksesta 3kk täysvuodelevossa, kun kohdunkaulaa oli alle sentti ja vähän auki.

Kuopuksesta oli 3vko 34-37 viikoilla Helsingissä (meiltä hki on montasataa km) työreissulla. Vähän jännitti..

Vierailija
14/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itseäni ei haittaisi viikonloppureissu kolme viikkoa ennen LA:ta, silloin harva synnyttää saatika minä jonka esikoinen syntyi 41 viikolla. En suuttuisi, mutta jos kokisin että ei ole ok niin sanoisin asiasta ystävällisesti.

Mun puoliso kysyi voiko hän lähteä firman virkistysreissuun kesällä ja silloin voi olla vauvan syntymästä vähimmillään pari viikkoa. Siihen sanoin että en tykkää ajatuksesta ja se oli puolisolle ok. Mökkireissuun kuukautta myöhemmin (vauva 1.5-2kk) sanoin ok, jos saadaan ihan terve vauva. Tuolloin voisin jo itsekin harkita jotain menoa ilman vauvaa.

Kannattaako sitä riskiä silti ottaa, että sattuukin sitten kuulumaan niihin joilla vauva syntyy ennen laskettua aikaa.

Vanhemmuudessa tulee paljon hetkiä jolloin ei pääse sinne minne huvittaa, jos jo tämä on iso vääryys ap:n miehelle (ettei pääse reissuun) niin iso asenteenkorjaus on kyllä edessä.

Vierailija
15/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se nyt kolmeksi viikoksi yhtä viikonloppua pidentää.

Vierailija
16/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sanoi että pääsisi duunin kautta viikon reissulle 3 viikkoa ennen laskettua aikaa mutta sanoi jo töihin ettei lähde. (yritti siis vihjata että sanoisin että lähde vaan) :D

Sanoinkin että lähde vaan mutta varaudu sitten siihen että olen hiton kiukkunen 2 viikkoa ennen ja jäljeen reissun kun olen niin poikki esikoisen kanssa.

Ei lähtenyt.

Mitä varten nykyajan naiset on niin poikki lastensa kanssa? Normaalia elämäähän se on oli siinä lapsia mukana tai ei.

Vierailija
17/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähtenyt.

Mitä varten nykyajan naiset on niin poikki lastensa kanssa? Normaalia elämäähän se on oli siinä lapsia mukana tai ei.

Ehkä sitä nyt kuitenkaan ei voi verrata viimeisillään raskaana olevan elämää normaalielämään 😉

Vierailija
18/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähtenyt.

Poikki tai niin on kumma, että nämä itseään isäksi kutsuvat pojut kuvittelevat , että heillä on oikeus jatkaa elämää entiseen tapaan lapsista huolimatta.

En voi sietää sitä asennetta, että miehellä on oikeus muun perheen tilannetta huomioimatta lähteä reissuun ja samalla olettaa, että vaimo hoitaa lapset ja kodin. Kuinka monessa perheessä toimisi toisin päin?

Vierailija
19/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi naiset haluaa hysteerisesti miehen mukaan sinne synnytykseen? Ei se mies siellä pysty juuri muuta tekemään kuin hiuksia silittämään. Suomessa on hyvät olosuhteet ja hoitohenkilökunta auttamassa. Onhan se oman lapsen syntymä useimmille miehille todella herkistävä kokemus, mutta kyllä sitä ilmankin selviää.

20/32 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi seinäjoelle ja me asumme helsingissä. Mutta ryyppäämäänhän sinne on menossa ja tuskin sieltä tarpeen vaatiessa pois pääsisi. On antanut ymmärtää että tämä on kaikkein tärkeintä hänelle. Ärsyttää todella paljon että viimehetkillä pakottava tarve lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan