Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syö mielialalääkettä ja se vie ruokahalun, niin

Vierailija
02.04.2016 |

silloinhan pitäisi periaatteessa laihtua, kun ei tulisi paljon syötyä, mutta voiko joka tapauksessa käydä niin, että lihookin? Vaikka siis ruokahalu menisikin, niin siltikin lihoisi, jos siinä lääkkeessä on jotain sellasta, joka esim. kerää nestettä kehoon tms? Kyseessä Venlafax lääke.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laihtunut 23 kg vajaan kolmen kuukauden aikana, käytössä fluoksetiini. Minulla on sylmishäiriö, eli toivottu tulos aaatu

Et ole käynyt tsekkauttamassa syövän mahdollisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke laihduttaa. Minä vaan lihon.

Vierailija
4/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laihtunut 23 kg vajaan kolmen kuukauden aikana, käytössä fluoksetiini. Minulla on sylmishäiriö, eli toivottu tulos aaatu

Minulla on BED, siihen korkea annos Seronilia. Rinnalla psykoterapia ja säännölliset sisätautilääkärin luona käynnit. Plus labrat. Ja BMI oli hoidon alussa huimaavan korjea

Vierailija
5/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on BED, siihen korkea annos Seronilia. Rinnalla psykoterapia ja säännölliset sisätautilääkärin luona käynnit. Plus labrat. Ja BMI oli hoidon alussa huimaavan korjea

Millainen annos Seronilia?

Vierailija
6/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteen kertyminen kehoon ei ole lihomista, eikä sitä muutenkaan voi kertyä kuin jokunen kilo. Jos tulee vaikka 10 kiloa tai yli, niin ei se enää nestettä ole vaan ihan rasvaa on jo paljon.

Eikä nuo mielialalääkkeet kyllä mitenkään mystisesti lihota, eli edelleen pätee syötyjen ja kulutettujen kalorien suhde. Jos syöminen lisääntyy ja/tai kulutus vähenee, voi lihoa, muuten ei. Itse lihoin mirtatsapiinista 30 kg mutta syy oli selvä: lääke laukaisi minulla ihan järjettömän ahmimishimon jota en saanut mitenkään hallittua. Varsinkin makeaa teki mieli koko ajan, vaikka ennen en ole makeasta välittänyt lainkaan.

Vierailija
7/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.

80 mg/ vrk

Vierailija
8/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on ihan normaalia että mielialalääkkeet lihottaa. Eikö kukaan oikeasti osaa lukea sitä käyttämänsä lääkkeen pakkausselostetta vaan pitää av:lta kysellä?! Siis se pakkausseloste PITÄÄ LUKEA ennenku yhtäkään nappia edes pistää suuhunsa. Lue se alusta loppuun.

Vierailija
9/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa yrittää laihduttaa lääkkeellä. Kun lopettaa sen kyseisen lääkkeen niin lihoo tuplana. Kannattais vaan laihduttaa luonnollisesti ilman lääkkeitä niin tulos on parempi ja pysyvämpi. huoh.

Vierailija
10/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan alota venlafaxia.. mulla kesti 3 vuotta päästä siitä p*skalääkkeestä eroon. Aivan HIRVEÄT vieroitusoireet!!! Luulin oikeasti kuolevani. Nyt olen selvinnyt vuosien jälkeen ja enää ikinä en uskalla psyykenlääkkeitä syödä..

Vierailija
11/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nesteen kertyminen kehoon ei ole lihomista, eikä sitä muutenkaan voi kertyä kuin jokunen kilo. Jos tulee vaikka 10 kiloa tai yli, niin ei se enää nestettä ole vaan ihan rasvaa on jo paljon.

Eikä nuo mielialalääkkeet kyllä mitenkään mystisesti lihota, eli edelleen pätee syötyjen ja kulutettujen kalorien suhde. Jos syöminen lisääntyy ja/tai kulutus vähenee, voi lihoa, muuten ei. Itse lihoin mirtatsapiinista 30 kg mutta syy oli selvä: lääke laukaisi minulla ihan järjettömän ahmimishimon jota en saanut mitenkään hallittua. Varsinkin makeaa teki mieli koko ajan, vaikka ennen en ole makeasta välittänyt lainkaan.

Miten selität jopa parinkymmenen kilon kortisoniturvotuksen joka iskee siitä huolimatta, että normaalipainoinen potilas syö edelleen samalla ruokavaliolla joka ei ole häntä aiemminkaan lihottanut?

Vierailija
12/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpöA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa yrittää laihduttaa lääkkeellä. Kun lopettaa sen kyseisen lääkkeen niin lihoo tuplana. Kannattais vaan laihduttaa luonnollisesti ilman lääkkeitä niin tulos on parempi ja pysyvämpi. huoh.

Mun mielestä lääkkeet on hyvä lisä laihdutukseen jos paino ei meinaa muuten pudota ja miten niin kaikki paino tulee takaisin ku lopettaa sen lääkkeen?

Tottakai se paino tulee takaisin. Jos kyse on oikeasti laihdutuslääkkeestä, eli siis laihdutukseen käytettävästä lääkkeestä niin asia on eri. Mutta jos yrittää laihduttaa lääkkeellä, jota ei ole laihdutukseen tarkoitettu niin voit olla aivan varma että ne kilot räjähtää sulle takaisin.

Vierailija
13/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mitä kautta olette saaneet apua syömishäiriöön ja kuinka nopeasti? Oliko lääkitys vaikea saada?

Itsellä rankka ero takana, ensin laihduin alipainon rajalle ja nyt olen alkanut syömään tolkuttomia määriä herkkuja, kiloja on tullut puolessatoista kuukaudessa 10 lisää entiseen hoikkaan ja urheilulliseen kehoon :( Mulla on myös nuorempana ollut syömishäiriöitä enkä haluaisi siihen paskaan enää lähteä (olen jo alkanut kompensoimaan syömistä laksatiiveillä ja dieettipillereillä ja mun keho on täysin sekaisin.) Tarviin apua tähän, mihin pitää ottaa yhteys?

Vierailija
14/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuo Efexorin/Vlaxinin painoon liittyvät tekijät aidolla englannin kielellä http://mentalhealthdaily.com/2015/01/14/effexor-and-weight-gain-causes-…

Vierailija
15/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin -15kg kun lopetin masennuslääkkeen syönnin. Ja käytätkö ap tosiaan masennuslääkettä ensisijaisesti laihdutukseen? Voi apua. Tiedätkö mitä se lääke oikeasti tekee kehossasi? Huomattavasti terveellisempää olisi kuluttaa enemmän kun syödä...

Vierailija
16/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Mitä kautta olette saaneet apua syömishäiriöön ja kuinka nopeasti? Oliko lääkitys vaikea saada?

Itsellä rankka ero takana, ensin laihduin alipainon rajalle ja nyt olen alkanut syömään tolkuttomia määriä herkkuja, kiloja on tullut puolessatoista kuukaudessa 10 lisää entiseen hoikkaan ja urheilulliseen kehoon :( Mulla on myös nuorempana ollut syömishäiriöitä enkä haluaisi siihen paskaan enää lähteä (olen jo alkanut kompensoimaan syömistä laksatiiveillä ja dieettipillereillä ja mun keho on täysin sekaisin.) Tarviin apua tähän, mihin pitää ottaa yhteys?

Mene ihan ensisijaisesti terveydenhoitajan tai lääkärin vastaanotolle. Siellä suoraan myönnät syömishäiriösi ja kerrot tuon saman sinne. He sitten lähettävät eteenpäin ja auttavat sinut kuntoon. Terapia on aika tehokas tuossa syömishäiriön hoidossa, voit selvitä ilman lääkkeitä. Oleellista olisi saada sinun pääkoppasi ymmärtämään sitä omaa kehoasi realistisesti. Tsemppiä! Olet jo pitkällä kun myönnät syömishäiriösi. :)

Vierailija
17/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi paino Venlaflaksiinia syödessä yli kymenen kiloa, olo oli kamala, joka paikka turvoksissa. Lääkäri käski lopettaa, ja kas, annoksen pienentyessä paino putosi muutamassa viikossa normaalilukemiin. Venlaa en kyllä ikinä enää syö....

Vierailija
18/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas sentään, rauha maahan....

En todellakaan popsi mitään mielialalääkettä laihdutus tarkoituksessa! Mulla on masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko ja sen vuoksi tuota lääkettä oon saanut! 

Ja olen syönyt Venlafaxia aiemminkin, mutta en muista lihoinko yhtään ja ruokahalun se lääke ainakin vei. 

Mietin siis tässä vain sitä, että voiko lääke lihottaa siltikin, vaikka ruokahalun veisikin? Onko mielialalääkkeissä yleensäkään mitään sellaista ainetta, joka tekee lihomisen? Vai johtuuko se lihominen lääkkeen syömisen myötä siitä, että se lääke pistää ruokahalun kasvamaan, jolloin ihminen syö enempi kuin tavallisesti ja lihoo? Eli lääkkeessä itsessään ei ole sellaista ainetta, joka simsalabim, lihottaa?

AP

Vierailija
19/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas sentään, rauha maahan....

En todellakaan popsi mitään mielialalääkettä laihdutus tarkoituksessa! Mulla on masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko ja sen vuoksi tuota lääkettä oon saanut! 

Ja olen syönyt Venlafaxia aiemminkin, mutta en muista lihoinko yhtään ja ruokahalun se lääke ainakin vei. 

Mietin siis tässä vain sitä, että voiko lääke lihottaa siltikin, vaikka ruokahalun veisikin? Onko mielialalääkkeissä yleensäkään mitään sellaista ainetta, joka tekee lihomisen? Vai johtuuko se lihominen lääkkeen syömisen myötä siitä, että se lääke pistää ruokahalun kasvamaan, jolloin ihminen syö enempi kuin tavallisesti ja lihoo? Eli lääkkeessä itsessään ei ole sellaista ainetta, joka simsalabim, lihottaa?

AP

Jotkut lääkkeet kerää nestettä, toiset aiheuttaa ruokahalun kasvua. Näistä kyllä pitäisi olla maininta siellä tuoteselosteessa, lukeeko niitä kukaan??

Vierailija
20/28 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6.

80 mg/ vrk

Millä diagnoosilla syöt lääkettä tällaisella annostuksella? Ei ihme, ettei ole ruokahaluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän