Mitä päälle juoksulenkille, kun yhtäkkiä onkin 15 astetta lämpimämpää kuin edellisellä lenkillä?
Kävin viimeksi lenkillä, kun oli 5 astetta pakkasta. Sen jälkeen tulin kipeäksi ja nyt viikon terveenä olon jälkeen voisin lähteä taas lenkille. Mutta mitä tuonne pitää laittaa, +10 asteeseen?
Riittääkö pitkät juoksutrikoot, pitkähihainen tekninen paita, juoksutakki ja hanskat? Tarvitaanko vielä pipoa tai tuubikaulaliinaa?
Millä varusteilla te lenkkeilette näissä lämpötiloissa?
Kommentit (5)
Mulla ollut juoksitrikoot, pitkähihainen paita + kevyt drymax-takki. Ei tarvitse hanskoja tai pipoa.
Mistä me se voitais tietää miten sun pitää pukeutua? Eikö aikuinen ihminen osaa pukeutua ilman, että kysyy nettipalstalta? Lenkkeillessä pukeutuminen on yksilöllistä, toinen tarvitsee enemmän vaatetta kuin toinen eikä se selviä kuin kokeilemalla mikä sopii itselle.
Minä olen viimeisen viikon mennyt yhdistelmällä: trikoot, t-paita, takki ja pipo.
Pipo on ohut ja takki vähän turhan paksu.
Itse pidän vielä kaulan, pään ja kädet suojattuna, tämä keli voi olla petollinen. Takin vaihdoin jo kevyempään. Mieluummin ehkä hieman liikaa kuin liian vähän nyt ekalla kerralla, varsinkin jos olet ollut sairaana vähän aikaa sitten. Jos tulee kuuma, kevennä juoksutahtia. Seuraavalla kerralla on jo helpompi pukeutua kun on vertailukohtaa.
Sopivan vaatetuksen valitseminen lenkille on mullekin tuttu ongelma. Aina tuntuu olevan liian paljon tai liian vähän vaatetta - paitsi kesäisin, silloin t-paita ja shortsit / trikoot on lähes poikkeuksetta hyvä. Jos nyt lähtisin lenkille, laittaisin päälle pitkät trikoot, pitkähihaisen juoksupaidan ja siihen päälle ohuen juoksutakin. Viime lenkki muutama päivä sitten meni tolla setillä, ja viluistuin :/ Nyt on kuitenkin selkeesti lämpimämpi, joten...
Ps. Kannattaa lenkkeillä pururadalla, silloin voi heittää mahdolliset ylimääräiset pipot, hanskat ja takit radan reunaan ja ottaa lähtiessä :D