Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaas tulla työnhakukurssien vinkkejä

Vierailija
02.04.2016 |

Kun kerta siellä on niin kullanarvoista tietoa jaettu, niin antakaapa niitä meille pullamössöpitkäaikaistyöttömille. Jotenkin arvelen, että lähinnä ovat tirskumisen arvoisia, mutta antaa nyt tulla!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä kannattaa hakea joka päivä ja se on työttömän tehtävä numero 1

Vierailija
2/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tarkista hakemus ennen lähettämistä ja luetuta se jollakin toisella: uskomattoman moni ei huomaa kirjoitusvirheitä ja toisaalta ulkopuolinen lukija voi huomata selkeitä ajatusvirheitä. Tiedän, tälle ohjeelle kannattaa tirskua, mutta kun teet sen itse muutaman kerran niin huomaat ohjeen oikeellisuuden

- CV ja hakemus on joka kerta erilaisia, ei ole olemassa standardihakemusta: tirsku pois, liian moni ei otsikon luettuaan katso, mitä työpaikkailmoituksessa hakijalta edellytetään

- opettele etukäteen haastattelussa toimiminen, harjoittele siis moneen kertaan erilaisia tilanteita

- mieti, mitä sinulla on tarjottavana, mitä osaat: liian moni kuvittelee, että työpaikkailmoituksessa mainitut edellytykset riittävät

- työnhaussa pätee sama kuin 100 m olympiajuoksussa: finaaliin päässeet ovat kaikki yhtä hyviä, voittoa eniten tahtova voittaa. Parhaiten valmistautunut ja eniten paikkaa haluava sen saa, jos sopii siihen työyhteisöön, johon työntekijää ollaan palkkaamassa

Nyt voit nauraa loppupäivän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpinää tullut tässä puolen tunnin aikana. Eli hohhoijakkaa! Johtopäätös on, että ihan turha sinne pilipalikurssille on mennä istumaan. Minkä asian jo tiesinkin.

Kun kerta ette tämän enempää viisautta täällä jakaneet, niin voinette poistaa arsenaalistanne työnhakukurssien mainitsemiset kokonaan, te jalot työttömien sättijät.

Vierailija
4/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mitenköhän mä teen joka kerta erilaisen cv:n?! Muutama koulu ja muutama työpaikka, miten mä nyt niiden kanssa voin kikkailla?

Vierailija
5/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mitenköhän mä teen joka kerta erilaisen cv:n?! Muutama koulu ja muutama työpaikka, miten mä nyt niiden kanssa voin kikkailla?

Helpompaa se on sitten, kun on seitsenmän sivuinen cv. Aluksi voit ajatella, mikä on juuri siinä nyt haussa olevassa työssä tärkeää ja laitat sen ensimmäiseksi. Jos ei vaadita mitään koulutusta ja auttava suomenkielen taito riittää, kirjoita työkokemusta ensin ja jos vaaditaan juuri niitä opintoja, jotka olet suorittanut, laita ne ensin.

Joka päivä työn hakeminen voi olla vaikeaa tai peräti mahdotonta, sillä joitakin työpaikkoja täytetään pääsääntöisesti tiettyyn aikaan vuodesta, muulloin harvemmin. Esimerkiksi kouluissa ennen lukukauden alkua ne, jotka ovat vielä täyttämättä, mutta muuten ovat avoimessa haussa jo keväällä.

Kesätyöt haetaan talvella ja joulusesongin työt kesällä.

Piilotyöpaikkojen löytäminen on todella haastavaa ammattilaisellekin, varsinkin sellaisessa tilanteessa, kun niitä ei todellakaan ole.

Työpaikkojen käytännötkin on joillekin vieraita, monista syistä vaikka olisi hyvinkin osaava ja motivoitunut työntekijä. Oikeasti on paljon sellaisia työnhakijoita, joille on esimerkiksi täysin vieras ajatus, että työpaikalla on oltava täsmälleen tietyllä kellonlyömällä - "mutta kun Perttikin tulee joka aamu vasta 15 minuuttia yli 7 niin miksi en minäkin?" No siksi se Pertti saa tulla myöhässä, kun on ollut tässä työssä jo 20 vuotta eikä hänessä ole mitään muuta vikaa kuin se myöhästyminen, ja hän korvaa sen jäämällä tarkistamaan tilat ja lukitsemaan ovet viimeisenä varttitunniksi sen jälkeen kun muut ovat lähteneet - mutta mitä sinä tekisit?

Kurssilla tehdään avoimia hakemuksia, selvitetään omaa osaamista ja työnantajien vaatimuksia, jotka ovat tietenkin aivan erilaiset eri tehtävissä. Mutta ihan samalla tavalla listataan niin vaativaa taloushallintotyötä tekevän osaamista täydentävät asiat kuin rakentajan ja selvitetään,miten sitä osaamista hankitaan. Akateemisella se voi olla joku yliopistokurssi, rakentajalla joku kortti tai näyttökoe.

Terveisin työnhakukursseja pitänyt.

Ps. Miksikö minäkin olen nyt työttömänä? Jaa-a, oikein hyvä kysymys, kuinka tulinkaan tätä ajatelleeksi! Varmaan jossakin on paljon minua pätevämpia, osaavampia ja jollakin muulla tavalla ansioituneempia työnhakukurssien pitäjiä.

Vierailija
6/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa se on sitten, kun on seitsenmän sivuinen cv. Aluksi voit ajatella, mikä on juuri siinä nyt haussa olevassa työssä tärkeää ja laitat sen ensimmäiseksi. Jos ei vaadita mitään koulutusta ja auttava suomenkielen taito riittää, kirjoita työkokemusta ensin ja jos vaaditaan juuri niitä opintoja, jotka olet suorittanut, laita ne ensin.

Joka päivä työn hakeminen voi olla vaikeaa tai peräti mahdotonta, sillä joitakin työpaikkoja täytetään pääsääntöisesti tiettyyn aikaan vuodesta, muulloin harvemmin. Esimerkiksi kouluissa ennen lukukauden alkua ne, jotka ovat vielä täyttämättä, mutta muuten ovat avoimessa haussa jo keväällä.

Kesätyöt haetaan talvella ja joulusesongin työt kesällä.

Piilotyöpaikkojen löytäminen on todella haastavaa ammattilaisellekin, varsinkin sellaisessa tilanteessa, kun niitä ei todellakaan ole.

Työpaikkojen käytännötkin on joillekin vieraita, monista syistä vaikka olisi hyvinkin osaava ja motivoitunut työntekijä. Oikeasti on paljon sellaisia työnhakijoita, joille on esimerkiksi täysin vieras ajatus, että työpaikalla on oltava täsmälleen tietyllä kellonlyömällä - "mutta kun Perttikin tulee joka aamu vasta 15 minuuttia yli 7 niin miksi en minäkin?" No siksi se Pertti saa tulla myöhässä, kun on ollut tässä työssä jo 20 vuotta eikä hänessä ole mitään muuta vikaa kuin se myöhästyminen, ja hän korvaa sen jäämällä tarkistamaan tilat ja lukitsemaan ovet viimeisenä varttitunniksi sen jälkeen kun muut ovat lähteneet - mutta mitä sinä tekisit?

Kurssilla tehdään avoimia hakemuksia, selvitetään omaa osaamista ja työnantajien vaatimuksia, jotka ovat tietenkin aivan erilaiset eri tehtävissä. Mutta ihan samalla tavalla listataan niin vaativaa taloushallintotyötä tekevän osaamista täydentävät asiat kuin rakentajan ja selvitetään,miten sitä osaamista hankitaan. Akateemisella se voi olla joku yliopistokurssi, rakentajalla joku kortti tai näyttökoe.

Terveisin työnhakukursseja pitänyt.

Ps. Miksikö minäkin olen nyt työttömänä? Jaa-a, oikein hyvä kysymys, kuinka tulinkaan tätä ajatelleeksi! Varmaan jossakin on paljon minua pätevämpia, osaavampia ja jollakin muulla tavalla ansioituneempia työnhakukurssien pitäjiä.

Hyvä yritys, hylätty. En noiden asioiden takia lähde kurssille.

Vierailija
7/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV ei saa olla 7-sivuinen. Jos on monisivuinen CV, tulee todennäköisesti heti raakattua pois. Ainoastaan yliopistolla tutkimustehtäviin tehdään pitkiä ansioluetteloita, muualla yksi tai kaksi sivua on sopiva mitta. 

Vierailija
8/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakukurssin käyneistä työllistyy 70% enemmän kuin niistä, jotka ei sitä käy.

Vierailija
9/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Printtaa hakemus esim. pinkille paperille niin se erottuu joukosta! Voitte kuvitella turhautuneisuuteni kun istuin eräälläkin kurssilla joiden vetäjillä ei tosiasiassa ollut hajuakaan työnhausta. Yksi vetäjistä yritti lisäksi saada minut pimeisiin töihin omalle firmalleen.

Vierailija
10/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun CV on aina ollut sama, siis tottakai täytettä on tullut mutta iänkaiken olen laittanut samoin, ensin henkilötiedot, sitten koulutus, työkokemus, kielet, muu osaaminen ja SUOSITTELIJAT. Ne suosittelijat tuossa se tärkein on. Matkan varrella on ollut kolme eri ammattia ja kaksi vakituista työpaikkaa, jokunen lyhyempi määräaikainen myös.

Tällä hetkellä olen vakkarina taas ja työllistyin ihan tuolla samalla CV:llä. Hakemus on toki aina ollut räätälöity.

Vierailija
11/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- tarkista hakemus ennen lähettämistä ja luetuta se jollakin toisella: uskomattoman moni ei huomaa kirjoitusvirheitä ja toisaalta ulkopuolinen lukija voi huomata selkeitä ajatusvirheitä. Tiedän, tälle ohjeelle kannattaa tirskua, mutta kun teet sen itse muutaman kerran niin huomaat ohjeen oikeellisuuden

- CV ja hakemus on joka kerta erilaisia, ei ole olemassa standardihakemusta: tirsku pois, liian moni ei otsikon luettuaan katso, mitä työpaikkailmoituksessa hakijalta edellytetään

- opettele etukäteen haastattelussa toimiminen, harjoittele siis moneen kertaan erilaisia tilanteita

- mieti, mitä sinulla on tarjottavana, mitä osaat: liian moni kuvittelee, että työpaikkailmoituksessa mainitut edellytykset riittävät

- työnhaussa pätee sama kuin 100 m olympiajuoksussa: finaaliin päässeet ovat kaikki yhtä hyviä, voittoa eniten tahtova voittaa. Parhaiten valmistautunut ja eniten paikkaa haluava sen saa, jos sopii siihen työyhteisöön, johon työntekijää ollaan palkkaamassa

Nyt voit nauraa loppupäivän

Nämä käy hitaastikin läpi puolessa päivässä, jos ei satu olemaan jo ennestään tiedossa. Mitä kurssilla on tarkoitus tehdä loput neljä ja puoli päivää?

Vierailija
12/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

töitä kannattaa hakea joka päivä ja se on työttömän tehtävä numero 1

Minun "tehtäväni numero 1" työttömänä tai muuten vaan on elää tätä yhtä ainoaa elämääni mahdollisuuksieni mukaan juuri kuten haluan. Töiden haku on prioriteettilistassani kaukana kärjestä.

Vierailija
13/13 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhakukurssin käyneistä työllistyy 70% enemmän kuin niistä, jotka ei sitä käy.

En usko, mutta laitapa nyt ensteks joku lähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan