Sekasaunomisen tematiikkaa
Miksi monet ovat sitä mieltä että sekasaunominen on ihan jees, mutta silti ei koskaan tapahdu sellaista tilannetta että esim. mies ja hänen naispuolinen ystävänsä menisivät saunaan ex tempore. Miksi näin? Asiallista keskustelua aiheesta, ei mitään 'no mieti ite daiju' xD
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä ajoista jäi kuitenkin tavaksi toisinaan viettää lenkin jälkeen saunailtaa, ja lopulta "porukassa" oli säännöllisemmin vain minä ja miespuoleinen kaverini. .
Entä jos niistä ajoista olisikin jäänyt tavaksi, että miehesi viettää lenkin jälkeen kahdenkeskeistä saunailtaa naispuolisen kaverinsa kanssa?
Nämä vastaukset keskittyvät usein siihen, kuinka minä saunon jonkun miehen kanssa, mutta harvoin puolustellaan oman miehen saunomista naispuolisen kaverinsa kanssa kahden.
Ei hetkauttaisi. Itse asiassa mun miehelläni oli varsinkin seurustelun alkuaikoina muutamakin hyvä naispuoleinen kaveri, ja joskus saunoivatkin kahdestaan toisen heistä kanssa. Tosin yleisemmin isossa porukassa, kun liikkuivatkin yleensä porukalla. En muista kovin hyvin, ei ole jäänyt erityisesti mieleen, kun ei ollut minusta erityisen kiinnostava asia ja siitä on aikaa.
Sittemmin kävi samoin kuin minunkin kaveripiirilleni, eli on muutettu ja perustettu perheitä, mutta pidetään kyllä yhä yhteyttä tuohon kaveriin, eikä itseäni yhtään haittaisi vaikka joskus kävisivät saunassa keskenään, jos sattuisi sellainen tilanne tulemaan vastaan.
t. 15
Huomattavan yleistä, että ihmiset määritellään sukupuolen perusteella. Jostain syystä sen laittaa merkille, jos olet ainoa toista sukupuolta edustava paikalla isossa joukossa vaikka sillä ei mitään väliä olisikaan.
Olen ehkä onnekas kun ystäväni ovat tasaveroisia silmissäni sukupuolesta riippumatta ja huomaan heissä ensisijaisesti muut ominaisuudet. Tuntuvat kaikki jotenkin sukupuolettomilta vaikka hetero olenkin eikä saunominen poikien kanssa eroa millään mittarilla saunomisesta tyttöjen kanssa. Tämänkin joku yrittää perustella sillä että olen naispuolinen ja siksi onnistuu ja ei miehet pysty olemaan vain kavereita, mutta ei oikeastaan kiinnosta sekään ajattelevatko he minusta ja muista naispuolisista kavereistaan seksuaalisella tavalla niin kauan kuin se ei mitenkään näy. Vaistothan eivät ole tahallisia vaan se miten niitä järjellä hallitsee.
Jokainen tehkööt miten haluaa, sekasaunokaa jos siltä tuntuu tai sitten ette. Kyllä meidän mökillä jokaisen toiveita kunnioitetaan ja sauna pysyy lämpimänä vaikka koko illan ja voi mennä vaikka yksin saunaan, jos siltä tuntuu. Peseytymään sinne saunaan mennään, eipä ole saunomisesta mitään ongelmia ollut, muistaa vain pistää klapeja jos joku myöh on menossa.
-mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä ajoista jäi kuitenkin tavaksi toisinaan viettää lenkin jälkeen saunailtaa, ja lopulta "porukassa" oli säännöllisemmin vain minä ja miespuoleinen kaverini. .
Entä jos niistä ajoista olisikin jäänyt tavaksi, että miehesi viettää lenkin jälkeen kahdenkeskeistä saunailtaa naispuolisen kaverinsa kanssa?
Nämä vastaukset keskittyvät usein siihen, kuinka minä saunon jonkun miehen kanssa, mutta harvoin puolustellaan oman miehen saunomista naispuolisen kaverinsa kanssa kahden.mun miehelläni oli varsinkin seurustelun alkuaikoina muutamakin hyvä naispuoleinen kaveri, ja joskus saunoivatkin kahdestaan toisen heistä kanssa. Tosin yleisemmin isossa porukassa.... En muista kovin hyvin... jos sattuisi sellainen tilanne tulemaan vastaan.
t. 15
Niin, on helppo puhua jostain vuosien takaisesta tapauksesta, mutta jospa se tilanne olisikin tässä ja nyt ja vaikka tänä iltana ja myös ensi ja sitä seuraavalla viikolla jne. On helppo olla suurpiirteinen ja ymmärtäväinen teoriatasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä vastaukset keskittyvät usein siihen, kuinka minä saunon jonkun miehen kanssa, mutta harvoin puolustellaan oman miehen saunomista naispuolisen kaverinsa kanssa kahden.mun miehelläni oli varsinkin seurustelun alkuaikoina muutamakin hyvä naispuoleinen kaveri, ja joskus saunoivatkin kahdestaan toisen heistä kanssa. Tosin yleisemmin isossa porukassa.... En muista kovin hyvin... jos sattuisi sellainen tilanne tulemaan vastaan.
t. 15
Niin, on helppo puhua jostain vuosien takaisesta tapauksesta, mutta jospa se tilanne olisikin tässä ja nyt ja vaikka tänä iltana ja myös ensi ja sitä seuraavalla viikolla jne. On helppo olla suurpiirteinen ja ymmärtäväinen teoriatasolla.
Pitääkö mun nyt yrittää järkätä noille yhteinen saunailta ihan vain siksi, että pystyn todistamaan väitteeni? Enpä taida jaksaa, eiköhän sellainen tilanne tule lähivuosina vastaan järjestämättäkin, kun lapset kasvavat ja on taas molemmilla enemmän elämää ilman perhettäkin.
t. 15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 15
Miksi muuten vain minun pitäisi kyetä testaamaan asia tässä ja nyt arvioidakseni miten reagoisin? Yhtä hyvin voisin vaatia teitä puolison sekasaunomisesta ahdistuvia testaamaan asian nyt, koska onhan teidän nyt niin helppo väittää teoriatasolla, että se teitä haittaisi, mutta oikeasti vieraat ihmiset netisaä tietävät reaktionne paremmin, jos ette pysty testaamaan sitä juuri nyt. Kun minä reagoin näin, niin kaikki jotka luulevat reagoivansa toisin, ovat automaattisesti väärässä, jos eivät vedenpitävästi pysty muuta todistamaan?
T. 15
Sekasaunominen muun kuin oman kumppanin kanssa on luonnotonta. Ei ole mitään syytä sekasaunoa eri sukupuolta olevien henkilöiden kanssa muutoin. Saunakansa blaa blaa-selitykset on täyttä skeidaa. Niillä koetetaan vaan oikeuttaa omat halut mennä tirkistelemään vieraita ihmisiä alastomina saunassa. Jos kuulisin että mieheni olisi sekasaunonut, niin äijä lentäis pihalle saman tien kuin leppäkeihäs.